Ik weet dus nog steeds niet precies waar de wond zit. En ik denk dat de mogelijke wond inmiddels echt wel dicht is, dus met abces-risico. Maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.
Dacht ik nog eerst pols/ voorpoot, die heb ik dus na het openingsbericht helemaal doorgezocht en nergens een wond kunnen vinden. Alle nagels zagen er ook normaal en intact uit.
Inmiddels heeft ze wel netjes al het bloed er vanaf gewassen, dus je ziet niets meer. Het enige wat ik nog kan bedenken is wond bij de schouders/pootaanhechting (zeg maar haar decolleté). Als ze dan 'buhhh, auuu en niet lekker' door haar pootjes zakt om zo te zittten, komt er natuurlijk bloed aan de voorpootjes. Vanochtend toen meneer eten ging geven, was ze overigens wel ook helemaal purr. Sien is overigens geen kat om zomaar even mee te nemen naar de dokter, dus dat doen we echt zo min mogelijk. Er is namelijk een groot risico dat ze dokter op een gegeven moment haar niet meer wil behandelen als we daar te vaak komen, want Sien zal iedere keer weer hem net zo graag met alle geweld willen opeten. Ik heb wel eens vaker het filmpje van Burger the angry cat laten zien, het is een spitting image van Sien.
Betadine, groene leem en waterstofperoxide in een verhouding die op mensen (en dus dieren) mag worden gebruikt, hebben we niet in huis. Dat is overigens ook vrij lastig om op een kat te smeren, maar helemaal natuurlijk als je niet weet waar de hele wond zit.