Print

Auteur Topic: Kennelhoest ... ge-ent en nu dus wel gekregen ...  (gelezen 791 keer)

Sietie

• Benthe, Anna-Kay, Benthe's Yup, Cathy en Cartier
    • Boxerkennel Fan 't Suderein
Re: Kennelhoest ... ge-ent en nu dus wel gekregen ...
« Reactie #15 Gepost op: 31 december 2011 om 21:01:49 »
hier dezelfde ervaringen met de neusenting. Ik dacht vroeger ook dat je hond geent moest zijn met de neusenting voor shows. Omdat een van mijn honden naar Duitsland ging te showen moest ze dus nog een kennelhoestenting hebben. Ik had ook een nestje liggen bij een ander teefje. De dierenarts die ik toendertijd had raadde mij aan om nog even te wachten, totdat mijn pups drie weken zouden zijn, want zij zouden zeker iets van de kennelhoest meekrijgen ::) en inderdaad de pups kregen kennelhoest :-X. Ook had ik hier elk jaar kennelhoest die zo erg was dat het behandeld moest worden. Ik ent nu al jaren niet meer en nooit weer kennelhoest gehad of zeer licht wat in een paar dagen zonder behandeling weer over is!Voor mijn honden nooit geen kennelhoestenting meer! :biggrin2:

schnueggerli

• **
  • geen tweede kans voor een eerste indruk!
« Reactie #16 Gepost op: 1 januari 2012 om 22:22:23 »
Ik lees graag over het enten onze Sparkle  komende dinsdag 9 weken moet dan ook geent maar doe het toch pas volgende week
ben net met hem bij een holitische DA geweest en die adviseerde dit om hem met 10 weken pas te enten
Hij krijgt GEEN kennel hoest enting maar ja hoe laat je dit duidelijk aan je DA merken
ik lees hier ook dat een DA dus toch de enting zet?
Hij krijgt dan zijn tweede enting en tollers staan bekend om problemen met enten...
met 12 weken zou hij weer moet dat schuif ik naar 13 weken zonder lepto die wil ik pas in febr/maart geven is dit verstandig
 hij mag de lepto niet samen met een enting hebben!

Mevroi Kruim

« Reactie #17 Gepost op: 2 januari 2012 om 17:07:14 »
Was dat elke keer de injectie of de neus enting? Ik heb het idee dat het met de neus enting wel meevalt, maar ik weet niet of dat klopt.

Prik. Neus-vaccinatie heb ik nog nooit meegemaakt. Kejje nagaan  :D

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

*Flip*

• ff chillûh
« Reactie #18 Gepost op: 4 januari 2012 om 12:37:32 »
de vaccinatie tegen kennelhoest (canine adenovius-2)is toch eigenlijk niet voor kennelhoest? Volgens mij wordt dat virus voor vaccin gebruikt, omdat het maar een milde infectie is en er dan kruisimmuniteit optreedt tegen het canine adenovirus-1, deze veroorzaakt een ernstige leverontsteking en is ook besmettelijk voor andere honden.

Vooral bij een levend vaccin (dat is volgens mij die in de neus) is er wel een kans op het krijgen van kennelhoest.

Senna99

• Raiko mijn lieve witje!!
« Reactie #19 Gepost op: 9 januari 2012 om 13:29:50 »
Ja, hier ook één keer een kennelhoest (neusenting) laten doen door de DA. Had me om laten praten.. :-X
En prompt een aantal weken erna had Raiko kennelhoest.  Das was dus één keer maar nooit weer een kennelhoestenting en Raiko heeft hierna ook nog geen kennelhoest weer gehad.

Check Raiko's website: www.hagridvanzwieten.nl

Deesje

« Reactie #20 Gepost op: 9 januari 2012 om 16:28:32 »
in het pension waar ik werkte was jaarlijks een uitbraak van kennelhoest, alle honden verplicht gevaccineerd en toch zo'n 70-80% van de honden die ziek werden... sinds die tijd weet ik dat dit de meest hypocriete vaccinatie is, ja goed de honden zijn misschien een dag minder ziek maar moeten toch aan de antibiotica enz...

dan nog eentje, op de hondenschool waar ik trainde en les gaf was een kennelhoest uit braak, alles ziek (gevaccineerd) en mijn niet gevaccineerde hond had nergens last van...

Hitam

• Centrum de Oase
« Reactie #21 Gepost op: 15 januari 2012 om 21:36:19 »
de vaccinatie tegen kennelhoest (canine adenovius-2)is toch eigenlijk niet voor kennelhoest? Volgens mij wordt dat virus voor vaccin gebruikt, omdat het maar een milde infectie is en er dan kruisimmuniteit optreedt tegen het canine adenovirus-1, deze veroorzaakt een ernstige leverontsteking en is ook besmettelijk voor andere honden.

Vooral bij een levend vaccin (dat is volgens mij die in de neus) is er wel een kans op het krijgen van kennelhoest.
Adeno-2 wordt inderdaad ook als onderdeel van kennelhoest beschouwd, maar meestal zitten er in een kennelhoestenting parainfluenza en Bordetella (een bacterie).
En inderdaad geeft de adeno-2 enting immuniteit tegen adeno-1 (HCC). De enting met adeno-1 gaf veel bijwerkingen waaronder het melkglasoog en wordt niet meer gebruikt.

*Flip*

• ff chillûh
« Reactie #22 Gepost op: 23 januari 2012 om 20:58:03 »
Adeno-2 wordt inderdaad ook als onderdeel van kennelhoest beschouwd, maar meestal zitten er in een kennelhoestenting parainfluenza en Bordetella (een bacterie).
En inderdaad geeft de adeno-2 enting immuniteit tegen adeno-1 (HCC). De enting met adeno-1 gaf veel bijwerkingen waaronder het melkglasoog en wordt niet meer gebruikt.

aha, weer wat geleerd  :biggrin2:  Komt adeno-1 nog veel voor in NL of is er weinig risico als je niet meer ent?

martineD

• *
« Reactie #23 Gepost op: 9 februari 2012 om 22:27:46 »
Wordt bij veel dierenartsen de kennelhoest enting standaard gegeven dan? Ik heb dat nog nooit meegemaakt, als ik mijn honden tegen kennelhoest wil laten enten moet ik daar speciaal om vragen (volgens mij vind mijn dierenarts het ook een onzin enting ;))

conleeuw

• three sisters
    • beestenboel
« Reactie #24 Gepost op: 6 maart 2012 om 23:41:45 »
bij mijn intake gesprek voor honden die in mijn uitlaatdienst meelopen zeg ik altijd dat ik geen advies geef, maar kennelhoest niet verplicht stel, en als ze dan doorvragen geef ik mijn ervaring mee, de honden in de uitlaat die kennelhoest krijgen zijn op een enkeling na altijd de gevaccineerde honden, en die krijgen het minstens zo erg als ongevaccineerde honden, maar ik zeg nooit dat ze niet mogen vaccineren, ik kijk wel uit. Mijn Blues is nog nooit tegen kennelhoest gevaccineerd en heeft ooit een keer een dag een snot neus gehad toen er kennelhoest heersden, zonder ab kuur is dat over gegaan, Jazz was als jong hond gevaccineerd, tja, shows dan moet het, die heeft een partij kennelhoest gehad. Dus ik persoonlijk ga niet meer vaccineren tegen kennelhoest, er zijn trouwens honden in mijn uitlaat die bij een ander meeliep en twee keer per jaar moesten vaccineren en dus ook keurig twee keer per jaar kennelhoest kregen, bij mij vroeg de eigenaar bezorgd, moet ik nu ook weer kennelhoest vaccineren, ik zei dat hij dat zelf mocht bepalen, lees, leer, studeer en besluit zelf, hij is er mee gestopt, de hond heeft al drie jaar geen kennelhoest meer gehad, ook niet toen het in de groep wel uitbrak (ook door een gevaccineerde hond) dus, laat maar hoor :-\

Jazz en Blues aka Bin Laden (Scottisch Deerhounds)

flattery is like perfume, smell it, but don’t swallow it

judith1967

• mijn viervoeters
« Reactie #25 Gepost op: 7 maart 2012 om 16:31:00 »
Wat balen de Da's  hier dan weer van.
Geen hond die nu nog een kennelhoestinjectie komt halen!!

Mijn vorige hond werd dus wel geent omdat het pension het verplicht stelde,Cairo kreeg na de enting ook geen last van kennelhoest.
Dorian nog nooit geent

Print

Barfplaats wordt gesponsord door