bij mijn intake gesprek voor honden die in mijn uitlaatdienst meelopen zeg ik altijd dat ik geen advies geef, maar kennelhoest niet verplicht stel, en als ze dan doorvragen geef ik mijn ervaring mee, de honden in de uitlaat die kennelhoest krijgen zijn op een enkeling na altijd de gevaccineerde honden, en die krijgen het minstens zo erg als ongevaccineerde honden, maar ik zeg nooit dat ze niet mogen vaccineren, ik kijk wel uit. Mijn Blues is nog nooit tegen kennelhoest gevaccineerd en heeft ooit een keer een dag een snot neus gehad toen er kennelhoest heersden, zonder ab kuur is dat over gegaan, Jazz was als jong hond gevaccineerd, tja, shows dan moet het, die heeft een partij kennelhoest gehad. Dus ik persoonlijk ga niet meer vaccineren tegen kennelhoest, er zijn trouwens honden in mijn uitlaat die bij een ander meeliep en twee keer per jaar moesten vaccineren en dus ook keurig twee keer per jaar kennelhoest kregen, bij mij vroeg de eigenaar bezorgd, moet ik nu ook weer kennelhoest vaccineren, ik zei dat hij dat zelf mocht bepalen, lees, leer, studeer en besluit zelf, hij is er mee gestopt, de hond heeft al drie jaar geen kennelhoest meer gehad, ook niet toen het in de groep wel uitbrak (ook door een gevaccineerde hond) dus, laat maar hoor