Vannacht zijn we overgegaan op de nieuwe versie van het forum en gelukkig draait die ook weer even snel als de oude. Het was nodig omdat de oude versie die we gebruikte sinds vorig jaar niet meer ondersteund wordt.
In deze versie zitten wat handige nieuwe knopjes en missen helaas soms ook wat dingen die we graag hadden gehouden. Dat hebben we niet altijd voor het zeggen, maar ik heb wel zoveel mogelijk alles hetzelfde gehouden als het was. Behalve een knopje hier en daar en soms een andere indeling van de pagina zou alles dezelfde kleur en lettertype moeten hebben. Tegenwoordig heb je zoveel browsers en iPads en iPhones, enz. dat het bijna niet te doen is voor iedereen vooraf te testen.
Als je daarom iets ziet wat volgens jou niet hoort dan mag je hier je beklag doen. Als we het kunnen terugzetten zoals het was dan gaan we dat doen en anders is het even wennen.
Wat tot nu toe op mijn lijstje staat:
-
Avatar boven is weg. Die had ik niet gezien maar die hoorde daar helemaal niet.-
"geen duidelijke scheidingslijn meer zit tussen de diverse posten in een topic." Ik weet nog niet wat dat betekent, maar ik ga er naar kijken.- Als je maar 1 PB hebt dan staat er bovenin geen tekst.- Volgende/Vorige knoppen gaan naar volgende topic ipv volgende pagina. Dat wordt aangepast.
-
Grote cijfers bij recente berichten moet weg.- Grote cijfers in PB lijst moet weg.
- Voor mobiele gebruikers: Tapatalk wordt de nieuwe versie nog van geïnstalleerd.- De knop markeer alles als gelezen op de index pagina doet het niet- Topics en berichten aantallen zijn omgedraaid op de index pagina- Pijltje naar andere subforum werkt niet op mobieltjes.
- als ik op 'new' klik, ik een bericht zie wat ik al gelezen heb
- Wanneer je een PB leest gaat bij alle berichten het 'new' tekentje weg- als ik bv een topic op barfplaats doorlees en onderaan op "omhoog" klik komt ie net een paar regels te laag uit- Zou de tekst die rechtboven staat (Hallo, je naam, berichten enz) iets naar links kunnen- De speciale bovenkant bij topic over The Voice is weg....- als ik mijn laatste PB aanklik, pakt ie hem niet. moet naar beneden scrollen.
- Als ik op het onderwerp van een pb ga staan, komt er wel een streepje onder. Maar als ik dan klik, gebeurd er niks
- zat er altijd een streep oid tussen de verschillende reacties- 'recente berichten'. Is het mogelijk dat daar ook weer bij komt te staan van wie het topic is?
- Op mijn Htc kan ik het rolout scherm onderaan niet gebruiken.
Als er meer is dan hoor ik dat graag van jullie!
Verder zijn er een paar nieuwe handigheidjes die jullie zelf mogen ontdekken. Eén daarvan is wel grappig en dat is de nieuwe Youtube knop bij het schrijven van een bericht. Als je daarop klikt dan krijg je de code [youtube ] [/youtube].
Daartussen kan je de link van een Youtube video zetten, bijvoorbeeld
http://www.youtube.com/watch?v=i1qMlnvrffw. Dan verschijnt de video in je bericht.