Okee knoop doorgehakt.
Ik ga voor de katten naar carnibest en tinlo de katvariant, daar zijn verschillende diersoorten van te krijgen, dus dat wordt dan van alle smaken 1 rolletje en dan uitproberen maar wat de dames en heer al dan niet blieven.
Voor de honden ga ik weer de kiezenbrinkmixen doen, en daar de groetenprut bij.
Nu nog op zoek gaan waar ik pens per kilo kan bestellen, want die 3 kilo van de vorige keer is teveel. Ik zal er ook carnibest voor de hond bij doen, misschien wat vis ook, dan kan ik een week of twee vooruit.
Dit zal wel niet de blijvende versie zijn, maar het geeft me de tijd om uit te proberen wat ze lusten, en te berekenen wat de verhoudingen zijn aan bot en organen en wat dies meer zij want ik weet nog wel met alleen 5 diersoorten doe ik het nog niet helemaal goed. Ik ga toch dit maar alvast vanavond bestellen, want ik ken mezelf dan ga ik weer een week zitten zoeken en rekenen en al die tijd zitten ze nog op die stomme brok. En na verloop van weken zal het me toch wel lukken iets te bedenken dat ik een tussenweg kan vinden tussen de barf en de kvv dat over de week in verhoudingen toch klopt.
Wat ik nog wilde vragen:
- met die kiezenbrinkmixen, dan zit ik er wel mee dat er een kilo inzit en ik aan 700 gram genoeg heb per dag. Kan ik wat ik overhoud de volgende dag bij een andere mix doen denk ik?
- de honden voer ik eind van de dag, dus 1 keer per dag, maar met katten kan dat niet. Ik vind het zielig voor de honden als ik voor de katten 's morgens een zalige maaltijd doe en zij krijgen dus niks. Hmmm ik zou ze dan iets anders kunnen geven, alhoewel een kippennek vinden ze vies. Tja eigenlijk geen vraag maar meer een gedachte van wat geef ik de honden dan.
- de katten, ga ik die gewoon meteen vanaf de brok overzetten op 2 keer per dag kvv? En dan dus helemaal geen brok meer, ook niet wat ze nu gewend zijn dat er altijd brokjes staan? Oh dat wordt me wat.. hahaha. Eentje van onze katten is al 18, ben toch wel een beetje voorzichtig hoor...
- dat rauwe ei voor de honden, hoe doen jullie dat dan, leg je gewoon een ei in de hondebak van alsjeblieft en eet smakelijk? Of sla je dat stuk en dan compleet met schil en al? En mag de kleinste hond dan ook een heel ei, ik bedoel hij is formaatje kleine cairnterrier en de grootste formaatje mechelaar.
Oh helluppie ik vind dit spannend allemaallllll