Print

Auteur Topic: KVV honden plus katten samen  (gelezen 636 keer)

iris

• *
Re: KVV honden plus katten samen
« Reactie #15 Gepost op: 30 december 2011 om 14:45:34 »
Ben ik toch nog ff.
Als ik het lijstje sorteer op prijs, is het verschil aanzienlijk van al die kvv's. Het loopt per kilo van 1,20 naar 5,90.
Is dat een uitlegbaar prijsverschil dat jullie weten?

Limpy

« Reactie #16 Gepost op: 30 december 2011 om 14:46:45 »
Kwaliteit v/h vlees?
En er zijn ook kvv´s die veel organen erin doen, drukt de prijs ook.
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

iris

• *
« Reactie #17 Gepost op: 30 december 2011 om 18:09:40 »
Okee knoop doorgehakt.

Ik ga voor de katten naar carnibest en tinlo de katvariant, daar zijn verschillende diersoorten van te krijgen, dus dat wordt dan van alle smaken 1 rolletje en dan uitproberen maar wat de dames en heer al dan niet blieven.

Voor de honden ga ik weer de kiezenbrinkmixen doen, en daar de groetenprut bij.

Nu nog op zoek gaan waar ik pens per kilo kan bestellen, want die 3 kilo van de vorige keer is teveel. Ik zal er ook carnibest voor de hond bij doen, misschien wat vis ook, dan kan ik een week of twee vooruit.

Dit zal wel niet de blijvende versie zijn, maar het geeft me de tijd om uit te proberen wat ze lusten, en te berekenen wat de verhoudingen zijn aan bot en organen en wat dies meer zij want ik weet nog wel met alleen 5 diersoorten doe ik het nog niet helemaal goed. Ik ga toch dit maar alvast vanavond bestellen, want ik ken mezelf dan ga ik weer een week zitten zoeken en rekenen en al die tijd zitten ze nog op die stomme brok. En na verloop van weken zal het me toch wel lukken iets te bedenken dat ik een tussenweg kan vinden tussen de barf en de kvv dat over de week in verhoudingen toch klopt.

Wat ik nog wilde vragen:
- met die kiezenbrinkmixen, dan zit ik er wel mee dat er een kilo inzit en ik aan 700 gram genoeg heb per dag. Kan ik wat ik overhoud de volgende dag bij een andere mix doen denk ik?
- de honden voer ik eind van de dag, dus 1 keer per dag, maar met katten kan dat niet. Ik vind het zielig voor de honden als ik voor de katten 's morgens een zalige maaltijd doe en zij krijgen dus niks. Hmmm ik zou ze dan iets anders kunnen geven, alhoewel een kippennek vinden ze vies. Tja eigenlijk geen vraag maar meer een gedachte van wat geef ik de honden dan.
- de katten, ga ik die gewoon meteen vanaf de brok overzetten op 2 keer per dag kvv? En dan dus helemaal geen brok meer, ook niet wat ze nu gewend zijn dat er altijd brokjes staan? Oh dat wordt me wat.. hahaha. Eentje van onze katten is al 18, ben toch wel een beetje voorzichtig hoor...
- dat rauwe ei voor de honden, hoe doen jullie dat dan, leg je gewoon een ei in de hondebak van alsjeblieft en eet smakelijk? Of sla je dat stuk en dan compleet met schil en al? En mag de kleinste hond dan ook een heel ei, ik bedoel hij is formaatje kleine cairnterrier en de grootste formaatje mechelaar.

Oh helluppie ik vind dit spannend allemaallllll    :groupwave2:

iris

• *
« Reactie #18 Gepost op: 7 januari 2012 om 13:38:45 »
Daar ben ik weer. Alles in huis, vandaag begonnen, joepie!

De katten hebben een maaltje carnibest gehad, de honden sprot omdat ze eind van de dag pas eten krijgen en ze natuurlijk nu ook al hiephoi in de keuken stonden. Dus de grote hond (Puck) 3 kleine visjes en de kleine hond (Frodo) eentje.

Puck at ze graag, toen ze klaar was plaste ze zelfs buiten over de tegels heen waar de vis had gelegen. Frodo zei jakkes nee, toch probeer ik het morgen nog een keer en zal ik het voor hem klein maken.

De katten aten het goed, ook ons ouwetje van 18 jaar.

De andere kattendame moet echt wennen, ze eet het wel, maar in beetjes, beetje eten halfuurtje niks dan gaat ze weer verder enzovoorts.

Daarom dus vraag aan jullie: hoe lang mag ik het voer laten staan voor de katten, omdat het versvoer is?  Na 2 uur weghalen en vanavond weer een nieuwe portie, of al eerder, of hoe doen jullie dat met een eter zoals zij?

wijkje

« Reactie #19 Gepost op: 7 januari 2012 om 22:41:16 »
Fijn dat je bent overgestapt ! Mijn ervaring met katten overzetten is : geduld hebben..Als jouw ene kat het niet direct op eet..Ik zou het weghalen en eventueel later nog keer proberen..Nu is het vrij koud, maar in de zomer krijg je gegarandeerd vliegen !

iris

• *
« Reactie #20 Gepost op: 8 januari 2012 om 11:02:47 »
Dank je wel Wijkje. Geduld hebben dus... ach, onze ene kat vind alles wat nieuw is supereng en twijfelt dan enorm, dus logisch dat eten daar ook in kan horen...

Ik ga nou ronde twee proberen, smaakje twee. De hond zit al te janken bij de achterdeur, ongelofelijk zeg.

Lil

« Reactie #21 Gepost op: 8 januari 2012 om 11:26:19 »
Bij de katten heb ik het in het begin gemengd met blikvoer. Je zou ook een klein beetje kokend water over de kvv kunnen doen. Probleem is dat katten niet mogen vasten en eentje van mij rustig iets 3 dagen achter elkaar weigerd (en dan heb je dus leververvetting).

iris

• *
« Reactie #22 Gepost op: 8 januari 2012 om 13:06:37 »
Weet je, bij de honden maak ik me niet zo druk. Die kunnen best wel ff zonder of met minder. Net als Frodo, zei alweer dank je wel tegen die ene sprot die hij kreeg vanmorgen, nou dan eet hij vanmiddag wel weer aan de mix dat lust ie wel weet ik nog.
Ben trouwens aan het kijken waar ik sardientjes kan bestellen die lust hij wel, bij caroba alleen tien kilo in 1 keer dat is me veel te veel dus ik zoek nog ff verder, maar dat terzijde.

We hebben dus 3 katten, waarvan kater Harley echt smikkelt en het met aandacht opeet.
Poes Esprit, ons ouwetje, eet 's morgens en 's middags de helft.
Poes Kaya, onze mutsige twijfelaar, eet 's morgens en 's middags eenderde en dat is het dus en dat is weinig.

Omdat ik daar me dan wel druk overmaak, dacht ik gisteravond van okay dan we zitten toch in een overgangsfase, misschien heeft ze toch honger en ik weet hoe niet of nauwelijks eten gevaarlijk kan zijn bij katten, ik zet een klein beetje brokjes neer en kijk ik wat ze doet. Maar die stonden er dus vanmorgen vroeg nog.

Als je vraagt hoeveel geef je dan, heb ik per maaltijd 250 gram die ik over de drie katten verdeel. Ze krijgen twee maaltijden per dag. De kater krijgt iets meer dan de poezen. Ik weet dat dit aan de ruime kant is die 250 gram, maar ik dacht dan kan ik kijken wat ze eten ongeveer en wat het gewicht doet (Kaya is echt veel te dik, die is 7 kilo).

Ik gok dus dat Harley van 6,2 kilo per dag nu 175 gram binnenkrijgt per dag en dat is gezien de rekenhulp genoeg.
Ouwetje Esprit weegt 4,7 kilo, krijgt ongeveer 140 gram per dag, eet daar de helft van, krijgt dus 70 gram binnen en ze moet 140 gram hebben per dag. Gaat dus niet goed.
Dame Edna Kaya weegt 7 kilo en krijgt net zoveel als Esprit en eet daar hetzelfde van. Hmmm.. dit moet ik dus zo niet blijven doen.

Okay ik ga mengen met natvoer.
Zal ik het voor Harley dan zo houden omdat hij het keurig opeet, en voor de dames gaan mixen maar dan?

hannabelgje

« Reactie #23 Gepost op: 8 januari 2012 om 18:46:35 »
Hier vinden ze de carnibest niet lekker, zit ook erg veel rijst in. Ik gebruik als ik voor beide iets wil geven, de kiezebrinkmixen zonder pens, all animal en kvv van lupa. Het kitten wat geen botjes wil eten hier krijgt, darf kat, tinlo kat, lupa bio compleet kat, haaksbarf kat, kiezebrink mix en bibi. Zelf vind ik darf erg fijn omdat die nogal grof gemalen is, ook de kattenversie, ik vind tinlo en haaksbarf veels te papperig.

iris

• *
« Reactie #24 Gepost op: 8 januari 2012 om 20:01:48 »
Hanna het wordt inderdaad een uitproberen van verschillende dingen merken realiseerde ik me al.

Frodo heeft zijn neus opgehaald voor de organenmix, er drie happen van op of zo, en wat ik de katten niet gaf aan konijn vond hij ook drie keer niks. Die leeft dus vandaag op 3 happen.

Voor kater harley had ik zijn gewone portie konijn gedaan van haaksbarf net zoals vanmorgen, met wat natvoer erbij, en hij heeft alles op dus veel gegeten.
De poezedames kregen dus minder konijn dan vanmorgen, met relatief meer blikvoer, en raad eens de konijn hebben ze op en dat blikvoer ligt er nog in.
Goed dus dat ze het vlees blijkbaar graag eten, maar in totaal hebben ze behoorlijk te weinig binnen, heel vervelend.
Ik vind het best wel moeilijk dit versvoeren, ook al is het maar kvv.

Tabby

• *
« Reactie #25 Gepost op: 14 april 2012 om 16:13:22 »
Ik week niet waar ik mijn vraag moet stellen, ik ben nieuw hier. Volgende week krijg ik een britskorthaar katertje van 13 weken. Hij eet al carnibest. Wat moet ik hem nou verder geven en hoeveel en hoeveel x per dag. Ik heb geen idee. Hij weegt nu 1300 gram.

Thea

« Reactie #26 Gepost op: 14 april 2012 om 16:57:53 »
Ik week niet waar ik mijn vraag moet stellen, ik ben nieuw hier. Volgende week krijg ik een britskorthaar katertje van 13 weken. Hij eet al carnibest. Wat moet ik hem nou verder geven en hoeveel en hoeveel x per dag. Ik heb geen idee. Hij weegt nu 1300 gram.
Gewoon even in barfplaats katten en kant en klaar vlees je vraag stellen.
Als je daar op klik kan je nieuw topic openen.
Heb je meer kans dat het gelezen word door mensen met katten en die kvv voeren.

missy en molly

• *
« Reactie #27 Gepost op: 17 april 2012 om 10:59:19 »
heb je al eens gekeken bij darf eko kvv
ik zou hun ook eens een mailtje sturen.
ik heb ook katten en honden, bij mij krijgen ze allen hun eigen variant.
maar onze poes vind het vlees van de honden lekker
en de honden het van de poes stom he  8)
de poes is ook nog nooit ziek geworden van het hondenvoer en wij voeren voornamelijk darf, tinlo en haaksbarf ( wij varieren graag )
deze lijnen hebben ook een volledige lijn kattenvoeding waar ik heel erg over te spreken ben  :biggrin2:
succes 

iris

• *
« Reactie #28 Gepost op: 20 april 2012 om 17:50:01 »
Nou daar ben ik weer na een lange tijd.
Puck is geopeerd aan een enorme bult op haar neus, zou eerst goedaardig zijn, we hoorden gisteren kwaardaardig, we gaan geen chemo doen, en nou maak ik een hele lange geschiedenis heel kort... 
Aangezien ze nu 1 kaak mist en de bijbehorende kiezen erin, wordt het programma anders. Ze kauwt nu aan 1 kant, dat doet ze goed.
Maar ik moet helemaal opnieuw beginnen, na de operatie was het zoeken met eten, geen voer met vocht vanwege de hechtingen in haar bek, dat werd dus de gewone frolic dat was het enige dat kon en lukte (gelukkig).
Maar dat is nu allemaal achter de rug. Ik ga nu de kvk weer opzetten, ze lijkt verder kankevrij te zijn alhoewel je dat nooit weet, maar goed dat weet je met elke hond niet... ik kan in ieder geval mijn best doen haar voer te voeren zonder troep. Ze is nog maar net 2 jaar, dus laten we dan ons best doen haar conditioneel zo goed als mogelijk te zetten.
Dat wordt dus weer lezen hier op het forum. En zoeken naar voer met zo min mogelijk hard bot erin (omdat de kaak weg is, is dat gehecht met lipweefsel, dat is sterk en kan een hoop hebben, maar ja er zit dus wel een gat van 5 bij 5 cm waar eerst bot zat, dus we moeten wel uitkijken). Wie nog een zak kippennekken hebben wil, kan dus komen halen (in Tilburg).
Ik ga weer op mijn zoektocht naar de merken voer, uitrekenen hoeveel voor het gewicht, 5 diersoorten per week, dat weet ik nog. Haha is niet veel... maar komt goed!

Thea

« Reactie #29 Gepost op: 22 april 2012 om 12:39:01 »
jeetje dat is ook allemaal wat.
Wens jullie sterkte en hoop dat de hond toch nog lang een goed leven kan hebben.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door