De temperatuur van het water is 28 graden , dus geen koud water zoals jij beschrijft

En ja ik heb zelf ook goede ervaringen met hydrotherapie , mijn hond heeft na een knie operatie eerst fysio gehad en later zijn we doorgegaan met hydro . De hond wordt eerst vertrouwd gemaakt met de ruimte en het bad , je mag dan samen met je hond door het nog lege bad heen wandelen . Als dat niet vreemd en eng meer is dan vult men het bad . Wat voor veel honden al aangenaam aanvoelt omdat het water zo lekker warm is . Dan wordt goed bekeken wat de hond aankan , en dat wordt ook langzaam opgebouwd . En natuurlijk mag de hond worden beloond met een snack , of met bv een zelf meegenomen speeltje , of gewoon met je stem . Van belang is wel dat je de eerste tijd regelmatig heengaat , mooiste is vaak twee keer per week . Ik heb met mijn hond snel goede resultaten behaald . Ze wist ook al snel dat de therapeut een hele leuke piepkip had

En als we zaten de wachten dan gaf mijn hond al een ""operaconcert "" weg om te vertellen dat ze er weer was en heel veel zin had om het bad weer in te gaan .
Dus nadelen ? Nee , het heeft voor mijn hond duidelijk een meerwaarde gehad . Zeker om weer bespiering op te bouwen na de operatie .