Print

Auteur Topic: Pup op kvv  (gelezen 1003 keer)

annet2711

• **
Re: Pup op kvv
« Reactie #30 Gepost op: 13 januari 2012 om 10:11:17 »
.Ik zit even in een dipje,
Rowan krijgt Naturis hij is nu ruim 10 weken oud en weegt 12 ,8 kilo en hij eet 720 gram pd,
hij is niet te dik heeft ...eerder ingevallen vlankjes.
Maar nu poept hij vreselijk veel ..... afwisselend van een mooie drol tot dunne slijmirige drap.
even een voorbeeldje vanmorgen rond 6 uur 3 mooie keutels een half uurtje later 6 zachte keutels 2 uurtjes later ik was even naar boven poetsen kom ik beneden licht er in de bij keuken bij de deur heel veel poep zo brossig dat hiet gwoon uit elkaar valt  en dan poept hij s avonds ook nog weer .
zo gaat het al dagen die keutels zijn nog op te ruimen maar die drap met slijm  .
ook valt het op dat rowan veel drinkt en ik vind hem voor een pup ook moe hij wil nooit mee wandelen hij moet echt mee gelokt worden natuurlijk heeft hij zijn momenten wel maar welke pup wil nu niet naar buiten om te wandelen en te spelen 
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2012 om 16:46:03 door annet2711 »

evenstar

• zanybulls
« Reactie #31 Gepost op: 13 januari 2012 om 16:44:45 »
Er heerst van alles op dit moment van kennelhoest tot hevige diarree dus ik denk dat de slijmerige poep niet van het eten komt zeker als hij er het de vorige dagen goed op gedaan heeft.
vr gr evenstar

Engelse Bulldog

annet2711

• **
« Reactie #32 Gepost op: 17 januari 2012 om 16:28:34 »

Ik ben er achter dat Rowan reageert op het pens in de rund smaak,
 we geven nu rund/kip met 4 kippenstrotjes perdag en het poepen gaat weer supper.
Ik trek het gewicht van de strotjes af van de Kvv  is dit goed ?
en hoeveel strotjes op een dag mag je geven of maakt dat niks uit ?

pearlsofpassion

• Luís
« Reactie #33 Gepost op: 17 januari 2012 om 16:45:58 »
Strot wordt als spiervlees gerekend als ik me niet vergis. Het is niet compleet.
Dus zeker niet meer dan een derde van zijn voedselhoeveelheid.
Zijn poep kan er wel ietsje zachter van worden. Dus misschien beter strotjes en een vleesbotje om op te knagen? Van een ander dier? Vb eendennekje of eendenvleugels, ik zeg maar iets.

Ik zou op termijn dan ook eens testen of hij tegen verse lamspens wel kan. Het is toch wel nuttig voor een hond om pens te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2012 om 16:48:59 door pearlsofpassion »

Valerie & Kleintje, Cuzco en Luís

The greatest thing you'll ever learn is to love a cat and to be loved in return.

nienk

« Reactie #34 Gepost op: 17 januari 2012 om 16:48:35 »
zijn het geen nekjes?

ik weet de percentage's van naturis niet, maar zolang die, met de nekjes er bij genomen, over een week gezien binnen de BARF marge's blijven, lijkt het mij prima om ze er bij te geven.

annet2711

• **
« Reactie #35 Gepost op: 17 januari 2012 om 16:54:38 »
zijn het geen nekjes?

ik weet de percentage's van naturis niet, maar zolang die, met de nekjes er bij genomen, over een week gezien binnen de BARF marge's blijven, lijkt het mij prima om ze er bij te geven.
..

Ja het zijn nekjes alleen de slager noemde ze hier strotjes  :)

nienk

« Reactie #36 Gepost op: 17 januari 2012 om 16:56:33 »
..

Ja het zijn nekjes alleen de slager noemde ze hier strotjes  :)

dat dacht ik al wel.

nou nekjes zijn vleesbot, dat is prima om te geven, maar hou dus wel je percentage's een beetje in de gaten!

pearlsofpassion

• Luís
« Reactie #37 Gepost op: 17 januari 2012 om 17:07:00 »
Oh ja, nekjes. Ja, das gewoon vleesbot.

Ook niet meer dan een derde, zolang zijn poep goed gaat.
En dan kan je ook nog steeds beter wat afwisselen in diersoorten.

Valerie & Kleintje, Cuzco en Luís

The greatest thing you'll ever learn is to love a cat and to be loved in return.

annet2711

• **
« Reactie #38 Gepost op: 17 januari 2012 om 20:40:09 »

Ik kom er niet goed uit wat de percentage's zijn staat dat op de verpakking ?
Dit staat er op de verpakking ,

Naturis Kip Compleet 1000 gram

Ingrediënten: 99% kip, 29% eiwit, 19% vet, 3% as, 0,6% celstof, 0,49% fosfor, 0,62% calcium, vitamine: A, D3, E, B1, B2, B6, B12, koper, magnesium.
Vitamines: eigen en toegevoegd + sporenelementen.
Zonder: bindmiddelen, geur-, kleur- en smaakstoffen,
graan, varkensvlees, conserveringsmiddelen.

Als ik het goed heb zie ik op de site van Naturis  dat er als grondstof in de kip zit ; kipvleugel , kipnek, kipborst, kipvilet op been en kiprug.

In de rund variand zit als grondstof ;rundernieren , runderhard, spiervlees/rund , '
Zit hier dan geen bot in ? dat zou kunnen verklaren dat Rowan dan dun poept op rund ? en als ik er kipnekjes bij doe de poep wel harder is ?
Wie wil eens voor mij neusen op de site van Naturis ???

Parelridder

• Knights of the Pearls
« Reactie #39 Gepost op: 18 januari 2012 om 07:02:43 »
Het het 'compleet' dus je mag er vanuit gaan dat er calcium is toegevoegd. Er zit een premix in en er staat bergens iets over botten, dus ik veronderstel dat het een premix met calcium is.
Ik zou zelf niet structureel vleesbotten toevoegen, want dan breng je het evenwicht dat je hoopt dat de voeding heeft, uit balans. Je verandert immers de verhoudingen en ook het totaal aan kvv wat je pup zal krijgen (de hoeveelheid vleesbot zal daar immers vanaf getrokken moeten worden).
Ik zou een andere kvv gaan uitzoeken, waarop hij wel gewoon goede ontlasting heeft en bij voorkeur met een natuurlijke calciumbron.

annet2711

• **
« Reactie #40 Gepost op: 18 januari 2012 om 10:20:40 »
Het het 'compleet' dus je mag er vanuit gaan dat er calcium is toegevoegd. Er zit een premix in en er staat bergens iets over botten, dus ik veronderstel dat het een premix met calcium is.
Ik zou zelf niet structureel vleesbotten toevoegen, want dan breng je het evenwicht dat je hoopt dat de voeding heeft, uit balans. Je verandert immers de verhoudingen en ook het totaal aan kvv wat je pup zal krijgen (de hoeveelheid vleesbot zal daar immers vanaf getrokken moeten worden).
Ik zou een andere kvv gaan uitzoeken, waarop hij wel gewoon goede ontlasting heeft en bij voorkeur met een natuurlijke calciumbron.
.

Op voerwijzer staat dat de calcium bron  van Naturis  bot is  dat is toch goed ?

Parelridder

• Knights of the Pearls
« Reactie #41 Gepost op: 18 januari 2012 om 13:52:10 »
Voerwijzer heeft volgens mij een super goede info, dus daar zou ik op vertrouwen. Daar staat ook de info die je zocht mbt de rund, er vanuitgaande dat dit 'barfdiner' is?? In dat geval 20% bot, wat prima is.
Hoe dan ook zou ik aan een kvv geen bot toevoegen om de ontlasting steviger te maken met het oog op de verhoudingen/balans.

annet2711

• **
« Reactie #42 Gepost op: 31 januari 2012 om 15:11:35 »

Ik heb even een vraagje,
Bij ons voor het huis op het grasveld loopt een hond die brokken eet farmfood ,
nu vind Rowan die drollen wel heel erg interesand en wil ze zelfs opeten  >:(.
Waarom zou hij dit doen komt Rowan zelf iets tekort  ?

annet2711

• **
« Reactie #43 Gepost op: 1 februari 2012 om 11:13:17 »

Zit ik nog goed met de hoeveelheid kvv ?
Rowan (rottweiler reu) krijgt 800 gram kvv pd hij is nu 13 weekjes oud en weegt 17,5 KG.
Ik geef hem s avonds nog 2a3 kipnekjes als snack.
Hij is niet tedik , ziet er goed uit  maar ik vind hem soms zo hongerig.

MirandaK

• **
  • Romy, next topmodel!
    • De Pluksalon
« Reactie #44 Gepost op: 15 februari 2012 om 10:30:30 »
Wat leuk dat je zo regelmatig verslag doet van je pup en zijn eten! Doordat de KVV gemalen is, verteert het sneller dan ongemalen eten. Ik moet zeggen dat mijn meiden ook altijd 'honger' hebben. Misschien kun je hem ietsje meer geven of de hoeveelheden per maaltijd iets veranderen? Bijvoorbeeld tussen de middag iets minder maar dan 's avonds iets meer + de nekjes?

Als ik twijfel of ze čcht honger hebben dan geef ik ze een paar dagen iets meer (10%) en evt wat groenten erbij en kijk dan hoe ze zich gedragen en ontwikkelen. Toen het de afgelopen tijd zo koud was hadden ze echt meer honger en dus kregen ze wat meer. Succes!
"Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen"

Print

Barfplaats wordt gesponsord door