Print

Auteur Topic: vlees met iets 'raars' ?  (gelezen 959 keer)

pearlsofpassion

• Luís
Re: vlees met iets 'raars' ?
« Reactie #15 Gepost op: 30 december 2011 om 19:00:40 »
Hmmmm, ik kan je redenering volgen, maar ik zou daar niet zomaar op afgaan. Het speelt mee in de afweging, maar het ik zou het niet blind volgen.
Er sterven ook erg veel carnivoren in het wild (ik weet het, vooral door ontbering), dus hoe het er in het wild aan toe gaat is niet altijd overeenkomstig met wat je voor je hond wil.
Bovendien kunnen vreemde zaken in het vlees nu veroorzaakt worden door de behandeling van het prooidier door de mens. Dus zaken die in een wild prooidier niet of nauwelijks voor zouden komen. En dan is dat ook niet meer van toepassing.

Ik weet vb niet of Aujesky een natuurlijke ziekte is of onder invloed van de mens verspreid, maar het resultaat is hetzelfde: we voeren geen wild zwijn aan onze carnivoren. Terwijl die in het wild zo'n zwijn echt wel eten...
Dus das niet iets waar je zomaar kan vanuit gaan dat het goed is omdat het in het wild ook zo gebeurt...

Valerie & Kleintje, Cuzco en Luís

The greatest thing you'll ever learn is to love a cat and to be loved in return.

nienk

Re: vlees met iets 'raars' ?
« Reactie #16 Gepost op: 2 januari 2012 om 11:01:49 »
Tja, je kun zelf voorzichtig zijn en iets niet voeren als je denkt dat het vlees niet helemaal goed is, rare structuur, rare kleur, stank of gezwellen of blaasworm. Een wilde carnivoor zal echter sneller een verzwakt of ziek prooi kunnen bemachtigen dan een gezonde prooi. Dus ik denk (niet bewezen dus) dat het voor een carnivoor niet echt erg is als het dier niet helemaal gezond was.

hier dacht ik dus ook aan. ik ben zelf ook voorzichtig hoor, met wat ik Reus wel en niet voer. maar ik vraag me zo af of dat nou alleen maar gevoelsmatig is, of dat er ook iets medisch over te zeggen is.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door