Print

Auteur Topic: Ik kom even een poot geven.....  (gelezen 1291 keer)

nienk

Re: Ik kom even een poot geven.....
« Reactie #60 Gepost op: 10 december 2011 om 21:49:09 »
begin hier maar eens met lezen, het meeste is dan wel duidelijk waarschijnlijk:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,72140.0.html

Gonnie

• Bruut 28-08-2011
« Reactie #61 Gepost op: 10 december 2011 om 22:06:53 »
Nienk, wat zou ik toch zonder je moeten hier  ;D

nienk

« Reactie #62 Gepost op: 10 december 2011 om 22:12:47 »
Nienk, wat zou ik toch zonder je moeten hier  ;D

tjah... iets langer zoeken? ;)

Gonnie

• Bruut 28-08-2011
« Reactie #63 Gepost op: 10 december 2011 om 22:18:08 »
Lees me suf hier....... :-\

Kim_S

• Alles komt goed, als je maar lang genoeg wacht...
« Reactie #64 Gepost op: 10 december 2011 om 23:49:18 »
Ja, de eerste tijd is het veel lezen, en ook (voor mij tenminste) heel vaak hetzelfde nog eens teruglezen. Kost een hoop tijd, maar het is wel goed om te weten wat wel en niet goed is om te doen natuurlijk.
Ik moet zeggen dat het na een tijdje makkelijker gaat hoor! (zeker ook als Nienk regelmatig mee leest en reageert  :biggrin2: ;))

Fijn dat Bruut het zo goed doet op de KVV, vind het trouwens echt een stoere naam!  8)

nienk

« Reactie #65 Gepost op: 11 december 2011 om 11:51:26 »
 het beste kom je er zelf achter, ik weet ook maar wat ik hier geleerd heb omdat ik zelf de informatie nodig had!

pleuntje

« Reactie #66 Gepost op: 12 december 2011 om 09:13:03 »
Fijn dat het allemaal zo goed bevalt. En gaan barfen. Hartstikke goed zeg.
Groetjes Helga en een poot van Bandit

Gonnie

• Bruut 28-08-2011
« Reactie #67 Gepost op: 21 december 2011 om 23:14:52 »
Ja ja....vanmorgen bij de da geweest, Bruut weegt nu 14,3 kilo en is 16 weken. Ik heb een da die dus totaal niet achter vers staat.

"als je vers geeft gaat zijn schieldklier slecht werken en kan hij hartfalen krijgen, je kan beter gewoon brokken blijven geven. Ook alle bacterien die in vers zitten zijn slecht voor de hond"

En dat terwijl hij heel moor groeit, glimt en zeker niet te dik is pffffff

We gaan lekker door met energique en ik ben echt bere tevreden  ;)

Kim_S

• Alles komt goed, als je maar lang genoeg wacht...
« Reactie #68 Gepost op: 22 december 2011 om 09:14:24 »
Tsja, sommige dierenartsen kijken alleen naar hun omzet (die ook voor een deel uit brokken komt die ze daar verkopen), en niet naar hoe goed een hond het doet op vers...
Of hij heeft tijdens zijn opleiding wat vage kreten gehoord, en gelooft daar nu heilig in.
Gewoon zo doorgaan hoor, zeker als het zo goed gaat!

nienk

« Reactie #69 Gepost op: 22 december 2011 om 12:02:23 »
bij veel dierenartsen is het volgens mij gewoon onwetendheid. ze krijgen er maar weinig over in de opleiding, en zien in de praktijk vooral de gevallen waar het mis mee gaat. een hond die het super goed doet op vers, die komt immers niet zo vaak bij de da en is niet zo memorabel. die ene hond in weetikveelhoeveel die zich verslikt in een botje, die onthoud de DA natuurlijk wel. er zullen meer honden zijn die zich verslikken in een speeltje, maar ja spelen doet iedere hond en botjes eten niet. dus het botje is gevaarlijk en dat speeltje 'kan een keer gebeuren'.

misschien even rond kijken naar een pro-vers DA bij jou in de buurt? laten we voor op stellen dat Bruut natuurlijk gezond en vitaal is, maar iedere hond heeft wel eens een DA nodig, en eentje die met je  meedenkt (ipv tegen) kan een hoop discussie en onrust in de behandelkamer schelen. wel zo makkelijk, zowel voor jou als je hond.

pearlsofpassion

• Luís
« Reactie #70 Gepost op: 22 december 2011 om 14:20:57 »
Ja, das typisch menselijk he. Je zoekt bevestiging voor zaken waar je aan twijfelt of bang voor bent, of zelfs al van overtuigd bent.
Zo is het dat als een vershond binnenkomt met een schildklierprobleem, dat een bevestiging is voor de DA: zie je wel, van vers krijg je schildklierproblemen. Die vele honden die dat niet krijgen op vers, die ziet hij dan niet, want die komen zowiezo veel minder langs.
En als een brokkenhond schildklierproblemen krijgt, dan heeft hij gewoon een schildklierprobleem. Komt al eens voor...

Valerie & Kleintje, Cuzco en Luís

The greatest thing you'll ever learn is to love a cat and to be loved in return.

Gonnie

• Bruut 28-08-2011
« Reactie #71 Gepost op: 27 december 2011 om 19:40:03 »
Stom, stom, stom......bergen eten in huis gehaald en was helemaal in de veronderstelling dat er nog genoeg kkv in de vriezer lag. Oeps  :o nog maar voor 1 dag (en toen was het kerstavond). 1e Kerstdag nog kkv gevoerd en 2e kerstdag brokken (die had ik nog in huis)......

"s avonds lag bruut heerlijk te slapen voor onze voeten, en die begon me toch een partij te ruften  :yucky: niet normaal meer.

De hele avond door. Vanmorgen heel snel naar de winkel en weer kkv gekocht, meneer is weer dik tevreden, en wij ook weer.

Goeie leer.....dit overkomt me noooooooit meer  >:(

nienk

« Reactie #72 Gepost op: 27 december 2011 om 21:45:37 »
hahah nou kijk, vieze stink ruften lijken mij een uitstekende rede om de  brokken te laten voor wat ze zijn!

weet niet wat je allemaal aan kerstboodschappen in huis had, maar als het voor 1 of 2 maaltijden is, kan je best iets van mensen vlees geven hoor, als je dat toevallig wel in huis hebt, als het maar rauw, ongekruid en geen varken is!

Print

Barfplaats wordt gesponsord door