Ik durf best wat te zeggen.

Mijn vleesbotten zijn altijd redelijk bevleesd en voer ik altijd met iets erbij. Dus nooit alleen vleesbot. Een wat minder bevleesd karkas is zo dus ook geen probleem. Wel voer ik die, zoals bijv konijnenkoppen en haaskarkas, altijd met flink orgaan of een lap pens.
Mooie stukjes spiervlees is natuurlijk het uitgangspunt. Zonder vel of vlies. Maar dat kan ik niet altijd betalen en je doet wel eens een miskoop. Daarnaast vind ik, denk ik, dat ze ook genoeg goede kwaliteit hebben om eens wat minder te eten zeg maar. Ik heb op dit moment 3 soorten rundvlees liggen. 1 is fantastisch, dat zou je zelf nog in de pan gooien, 1 is minder, maar dat wist ik van te voren, daar was de prijs ook na. En 1 bleek een beetje een miskoop. Ik voer het alle 3 wel, maar wel afgewisseld. Dus niet een hele week "minder" spiervlees.
Pens komt hier altijd van de slachter of een keer via bp, als het wat interessants is (zo heb ik nu hertenpens liggen). Orgaan komt eigenlijk "overal" vandaan, soms van een levernacier, soms vers van de boerderij, soms via een levering van BP.
Ik koop niks gemalen. Mijn honden en zeker mijn katten, blieven niks gemalen. Dus tja.
Het mooiste zou natuurlijk zijn als alles bio, scharrel, uitloop zou zijn, maar dat is voor mijn portomonee niet haalbaar. Daar hou ik wel rekening mee. Het wildseizoen is begonnen, en ik probeer zoveel mogelijk in te slaan van wat buiten heeft gelopen. Kip is ook altijd bio,scharrel,uitloop.
Rund voer ik eigenlijk vrij weinig. Als ik het voer, probeer ik het ook bio, scharrel, uitloop te halen.
Vriesbrand, tja, ik voer het wel. En natuurlijk zit er een verschil tussen vriesbrand en vriesbrand.
Vriesbrand is uitgedroogd vlees, en dat lijkt mij in principe niet heel veel uit te maken, er staat tenslotte ook nog steeds een bak water en mijn stukje vlees is ook wel eens niet zo lekker als de bedoeling was, omdat mijn verse worst open knapte in de pan.
Als er aan de buitenkant van vriesbrand zit, gaat het lekker in de voerbak. Als het ontdooit is, en de hele structuur, geur, kleur enz. van het vlees is drastisch veranderd (ook aan de binnenkant van het vlees) dan is het twijfel.
Meestal geef ik het dan aan de katten, om te proberen. Als die het niet eten, is het niet goed meer, en gaat het weg.
Het meeste vlees dat ik koop, komt via aanbiedingen op BP, liefst aanbiedingen waarvan ik soort van weet waar het vandaan komt, of ik koop het bij mijn eigen adresjes, waarvan ik meestal ook weet waar het vandaan komt. Bepaalde dingen komen bij groothandels vandaan, maar niet veel.
Laat ik het samen vatten,
ik probeer altijd goede kwaliteit te vinden en te voeren. Dit lukt niet altijd. Soms is het spiervlees bijna op, en de portomonnee leeg. Of is er een aanbieding die te mooi lijkt om waard te zijn, en dat wil je wel eens zien, en dan blijkt dat de waarheid.

Dat gebeurd, ik neem dat verlies, en zit niet te zeuren. Wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten kan wel eens teleurgesteld worden.
Ik denk echt wel na over WAT ik voer, blijf er altijd bij en ben altijd kieskeurig als ik iets in de voerbak gooi.