Print

Auteur Topic: Grijze ontlasting!!  (gelezen 1227 keer)

Lizzy

• Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
Re: Grijze ontlasting!!
« Reactie #15 Gepost op: 8 november 2011 om 08:15:10 »
als de pups daarvoor goede ontlasting had, kan het zeer zeker wel te maken hebben met de entingen en ontwormen, chippen...
zeker omdat de week ervoor de ontlasting nog gewoon goed was...
zou zeggen terug op cb

Nou, dat kan heel goed. En dan denk ik vooral aan het ontwormen. Biscuit kwam hier met 8 weken met perfecte ontlasting. Op grond van het ontlastingsonderzoek heb ik haar met een enkelvoudig ontwormingsmiddel ontwormt (spoelworm). Daarna was haar ontlasting een week of 2 bijzonder slecht. Haar complete darmflora was aan gort. Dus gauw probiotica er in.

Maar goed, de ontlasting was bij de pups van Yvonne direct goed op de brokjes. Dat zou dus evengoed kunnen betekenen dat de KVV die ze gaf net even te vet was, in combinatie met toch al een verminderde darmflora door het ontwormen (dat spul is niet zo onschadelijk als dat wij denken!). En dan probeer je dus het beste gewoon even een andere KVV. Een wat minder vette bijv.

Siamsa - Dalmatische Honden

::>danou<::

• Niet het vele is goed, maar het goede is veel.
« Reactie #16 Gepost op: 10 november 2011 om 08:57:09 »
Een wat minder vette bijv.
Even een vraagje tussendoor waar yvonne wellicht ook iets aan kan hebben..
Welke kvv zou jij aanraden lizzy?heb hier ook een hond die wat gevoeliger is voor vette kvv en dan ook wel een een vreemd kleurtje ontlasting heeft.

De ladder van het leven zit vol splinters, maar je merkt ze pas als je naar beneden glijdt

Lizzy

• Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #17 Gepost op: 10 november 2011 om 08:59:50 »
Even een vraagje tussendoor waar yvonne wellicht ook iets aan kan hebben..
Welke kvv zou jij aanraden lizzy?heb hier ook een hond die wat gevoeliger is voor vette kvv en dan ook wel een een vreemd kleurtje ontlasting heeft.

Ik heb geen verstand van merken KVV's, sorry... Je zou daar zelf even de analyse op na moeten slaan en moeten kijken wat het % vet is per merk/smaak. En dan wel in de gaten houden dat je geen light versie neemt, want die is ongeschikt voor pups.

Siamsa - Dalmatische Honden

vanaalst

• mijn lieve weirdo rip 4-8-2008
« Reactie #18 Gepost op: 10 november 2011 om 11:30:05 »
ik vondt bibi de minst vette..

Wendi

« Reactie #19 Gepost op: 10 november 2011 om 14:59:26 »
kijk eens op www.voerwijzer.com voor een vergelijk tussen kvv's ;)
Het is te gek om los te lopen
(de hond van Loesje)

martine-tom

« Reactie #20 Gepost op: 10 november 2011 om 15:02:08 »
kijk eens op www.voerwijzer.com voor een vergelijk tussen kvv's ;)
Daar staat het vet niet bij ;)

Angelique

• Beheerder
  • Blij dat ik BARF
    • Plaza33 Natuurlijk goed voor mens en dier.
« Reactie #21 Gepost op: 10 november 2011 om 15:56:45 »
De gewone smuldier compleet is ook niet zo vet, net zo als Rodi. Ik heb wel eerder gehoord dat bij pups de cb nog wel eens te vet wil uitvallen en dat men het dan combineert met een smuldier om het vetgehalte wat te drukken.
Hoi!   Angelique

www.plaza33.com

martine-tom

« Reactie #22 Gepost op: 10 november 2011 om 16:03:02 »
Ik had juist de indruk dat Rodi behoorlijk vet was, ooit eens geprobeerd om de pens van Rodi op de droger te leggen, daar kwam toch een laag vet vanaf  :o
Dat heb ik bij Duck bijvoorbeeld niet gezien...
Edit: idd staat er op de site dat er tussen de 10 en 15% vet zit in Rodi, had ik niet verwacht...
« Laatst bewerkt op: 10 november 2011 om 16:06:33 door martine-tom »

Angelique

• Beheerder
  • Blij dat ik BARF
    • Plaza33 Natuurlijk goed voor mens en dier.
« Reactie #23 Gepost op: 10 november 2011 om 19:12:29 »
Duck zal ongtwijfeld nog minder vet zijn, al was het maar door de grotere hoeveelheid graan erin. Ik heb jaren Rodi gevoerd en daar was toen niets exorbitants vet aan. Cb wordt naast het vlees ook nog eens opgeleukt met allerlei olietjes en juist daar willen pups nog wel eens rottig op reageren.
Hoi!   Angelique

www.plaza33.com

Doranto

« Reactie #24 Gepost op: 12 november 2011 om 13:46:08 »
Hier wordt heel negatief gedaan over brokken. Hetgeen natuurlijk begrijpelijk is op een vers-voer-forum. Maar het is niet juist om alle brokken over een kam te scheren, net zo goed als je niet alle KVV's over een kam kunt scheren. Feit is dat er wel degelijk een merk brokken is (alhoewel dat dan wel voor zover ik weet slechts één merk is) waar de honden het goed op doen. Ze hebben een mooie gezonde vacht, zijn fit en nooit ziek.
Maar als je logisch nadenkt, zou volgens mij iedereen tot de conclusie moeten komen dat vers altijd nog beter is. Al was het alleen maar omdat je dan precies weet wat je je hond voert (als je barft tenminste). KVV´s is een ander verhaal.

pallas

• Dit forum is het helemaal !
« Reactie #25 Gepost op: 12 november 2011 om 17:55:52 »
Ik vraag me af wat de teef te eten krijgt. Als dat brok is kan dat natuurlijk ook ontgiftings verschijnselen bij de puppen geven. Maar helaas reageert de TS niet meer, dus blijft het gissen.

Geef me de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is.
Geef me de moed om te accepteren wat niet te veranderen is.
Geef me de wijsheid om het verschil hier tussen te zien.

Mevroi Kruim

« Reactie #26 Gepost op: 12 november 2011 om 23:50:39 »
Hier wordt heel negatief gedaan over brokken. Hetgeen natuurlijk begrijpelijk is op een vers-voer-forum. Maar het is niet juist om alle brokken over een kam te scheren, net zo goed als je niet alle KVV's over een kam kunt scheren. Feit is dat er wel degelijk een merk brokken is (alhoewel dat dan wel voor zover ik weet slechts één merk is) waar de honden het goed op doen. Ze hebben een mooie gezonde vacht, zijn fit en nooit ziek.
Maar als je logisch nadenkt, zou volgens mij iedereen tot de conclusie moeten komen dat vers altijd nog beter is. Al was het alleen maar omdat je dan precies weet wat je je hond voert (als je barft tenminste). KVV´s is een ander verhaal.

Hier heerst idd iha een negatieve mening over brokken. En dat is ook terecht m.i. Hoe mooi je gekookte meuk met zetmeel ook aankleedt, het blijft gekookte meuk met zetmeel. En als zodanig verre inferieur aan verse voeding.

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

martine-tom

« Reactie #27 Gepost op: 13 november 2011 om 10:46:20 »
Dus van alle honderden, mss wel duizenden soorten brok is er 1 die goed is en op basis van die ene brok mogen we niet zeggen dat brokken slecht zijn?  ;)

Brokken zijn slecht, net zoals de macD slecht is, en er zijn gezonde honden die brok eten, net zoals er vast ook wel mensen zijn die gezond zijn en MacD eten.
Dat er mensen zijn die gezond zijn en bij de MacD eten wil niet zeggen dat MacD gezond is.
Dat er honden gezond blijven van brok wil niet zeggen dat brok gezond is.

JoNoMo

• EPI forum
« Reactie #28 Gepost op: 13 november 2011 om 11:17:26 »
Ik heb 2 pups van nu 7 weken oud en die eigenlijk vanaf 3 weken al Carnibest krijgen. Sinds afgelopen week ben ik niet tevreden over de ontlasting qua kleur en consistentie. De ontlasting is grijs van kleur, soms heel dun, som papperig.
groetjes
Yvonne

Volgens mij moet jij toch weten waar een grijze,dunne,papperige ontlasting vandaan komt.

mijn kanjer

mini

• **
« Reactie #29 Gepost op: 8 december 2011 om 00:00:40 »
Ik heb 2 pups van nu 7 weken oud en die eigenlijk vanaf 3 weken al Carnibest krijgen. Sinds afgelopen week ben ik niet tevreden over de ontlasting qua kleur en consistentie. De ontlasting is grijs van kleur, soms heel dun, som papperig. Ik dacht eerst dat het kwam van de wormkuur die ze vorige week zondag gehad hebben en misschien wat stress van het enten en chippen maar ik heb ze nu sinds gisteren terug gezet op geweekte brokjes en de ontlasting is nu weer normaal van kleur.
Heeft iemand hier een verklaring voor? Tot vorige week was de ontlasting perfect en kon je het haast zo met je blote handen oppakken en de kleur was ook goed.

groetjes
Yvonne

door womenkuur krijgen mijn honden ook diaree dus dat het dun is kan ook daar van zijn.
ook als je ineens overstapt van brokken naar kvv kan de hond dunne ontlasting krijgen.
maar weet niet welke smaak je gegeven hebt maar van veel pens krijgt de hond ook grijze ontlasting (dat is hier tenminste wel..)

Print

Barfplaats wordt gesponsord door