Print

Auteur Topic: Vaccineren 1 jaar, splitsen? (+antw da)  (gelezen 509 keer)

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
Re: Vaccineren 1 jaar, splitsen?
« Reactie #15 Gepost op: 9 november 2011 om 18:14:26 »
Ik vind het ook ongelooflijk...je hebt als leek 'vertrouwen' in een DA, want die heeft ervoor geleerd, heeft het beste met je dier voor etc. maar als je je erin gaat verdiepen, moet je het toch echt zelf uitvogelen. Zelf je plan trekken, keuzes maken en vooral niet ; 'ja en amen' zeggen.

Maar ik zal nog even op BP gaan spitten, want volgens mij heb ik in een topic gelezen dat DHP na 1 jaar weer gegeven moet worden (aan een hond van 1 jaar zoals Kemi), en dan pas 3 jaar werkzaam is...maar nu ga ik weer twijfelen. Gevalletje door de bomen het bos niet meer zien... :D

In haar paspoort staat gegeven in feb 2011 DHP en Lepto, Volgende febr 2012. Ik heb dus nog even. Dacht dat het rond haar 1e verjaardag moest. Maar in ieder geval zal ze dan niet loops zijn, als het goed is...  ;)

Dat is inderdaad wat Intervet (Nobivac) zegt. Ik heb mijn honden altijd bij 1 jaar nog 1 keer gevaccineerd (en daarna niet meer).

Siamsa - Dalmatische Honden

Deesje

Re: Vaccineren 1 jaar, splitsen? (+antw da)
« Reactie #16 Gepost op: 9 november 2011 om 18:45:00 »
ik heb dat niet meer gedaan na 1 jaar en toch goede titers...

Hitam

• Centrum de Oase
« Reactie #17 Gepost op: 10 november 2011 om 09:17:34 »
Ja, dat klopt. De titers wisselen ook nogal op 1 jaar. Dus als je niet titert zou ik dan nog een keer de cocktail enten.

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #18 Gepost op: 10 november 2011 om 11:55:02 »
Ja, dat klopt. De titers wisselen ook nogal op 1 jaar. Dus als je niet titert zou ik dan nog een keer de cocktail enten.

Inderdaad. Mijn Biscuit had bij 1 jaar nul titer voor Distemper, HCC, Parvo. Dus zij is geboosterd met de DHP.

Siamsa - Dalmatische Honden

Print

Barfplaats wordt gesponsord door