Print

Auteur Topic: Kivo  (gelezen 1139 keer)

Parelridder

• Knights of the Pearls
Re: Kivo
« Reactie #15 Gepost op: 8 november 2011 om 08:43:31 »
Ik ken Kivo niet, dus heb even gekeken: http://www.kivo-petfood.nl/index_nl.htm
"KIVO is een unieke samengestelde diepvriesmaaltijd met als voornaamste ingrediënt en belangrijkste bron van hoogwaardig eiwit: kip. Dit aangevuld met goed verteerbare groenten, rijst, vetten, vitamines en mineralen".
De samenstelling spreekt mij niet aan, dus ook niet voor een nierpatient, nog even los van de info die Nadia gaf.

Ik denk overigens dat prijs en kwaliteit weldegelijk iets over elkaar zeggen. In die zin: je kunt bagger verkopen voor heel veel geld, duur betekent niet noodzakelijk dat het z'n geld waard is! De prijzen rijzen af en toe de pan uit.. Maar iets wat heel goedkoop is, terwijl het wel geproduceerd wordt om de kost er mee te verdienen (zowel de producent en al wat daar aan vooraf ging, als de wederverkopers) dat moet zeer goedkope grondstoffen bevatten. En dat zijn nou eenmaal niet de filets van de kip zal ik maar zeggen ;)

Ik zou ofwel zelf gaan samenstellen of een zelfsamengesteld menu tot kvv laten maken (zie http://www.darf.info/pages/darf.php en misschien zijn er nog anderen die dit doen?)

choopy

• Me!
    • Bordercollie kennel Djarlys
« Reactie #16 Gepost op: 8 november 2011 om 11:25:17 »

Ik zou ofwel zelf gaan samenstellen of een zelfsamengesteld menu tot kvv laten maken (zie http://www.darf.info/pages/darf.php en misschien zijn er nog anderen die dit doen?)

Even off topic. Het staat inderdaad op de site van Darf, maar na tig mailtjes die kant op te hebben gestuurd, nog steeds geen antwoord op vragen voor een eigen KVV. Dan haak ik helaas al af.

ClyBoDal

• *
« Reactie #17 Gepost op: 8 november 2011 om 11:39:23 »
Even off topic. Het staat inderdaad op de site van Darf, maar na tig mailtjes die kant op te hebben gestuurd, nog steeds geen antwoord op vragen voor een eigen KVV. Dan haak ik helaas al af.

Ik heb ook al diverse mails naar Darf gezonden, maar als ze niet willen antwoorden dan is het toch wel eens over. Voor mij(n hondjes) dus geen Darf.

Wendi

« Reactie #18 Gepost op: 8 november 2011 om 12:29:20 »
Je kunt proberen om een eigen versie te laten maken via een verkooppunt.
Ik heb laatst een kip-hert variant laten maken
Het is te gek om los te lopen
(de hond van Loesje)

Wendi

« Reactie #19 Gepost op: 8 november 2011 om 12:30:39 »
goh nieuwe website
Het is te gek om los te lopen
(de hond van Loesje)

Parelridder

• Knights of the Pearls
« Reactie #20 Gepost op: 8 november 2011 om 12:33:01 »
Ik herken wel dat er t.g.v. enorme drukte mails tussen door schieten. Geen onwil, maar desalniettemin vervelend natuurlijk. Misschien wil een verkooppunt uit de buurt er achteraan, als je eigen gemaakte kvv zou willen. Of even bellen.
En misschien zijn hier mensen die andere producenten kennen die op verzoek ook (kwalitatief goede) eigen recept kvv maken?

choopy

• Me!
    • Bordercollie kennel Djarlys
« Reactie #21 Gepost op: 8 november 2011 om 12:54:49 »
Je kunt proberen om een eigen versie te laten maken via een verkooppunt.
Ik heb laatst een kip-hert variant laten maken

Ok, dacht dat dat echt via Darf zelf moest.
Zal dat dan nog eens gaan proberen.

nova

• In loving memory. Nova en Noxy
« Reactie #22 Gepost op: 21 november 2011 om 00:08:50 »
Als ik hoor wat kivo kost per 100 kilo ineens is dat wel erg goedkoop.

Hier nog iemand met KIVO ervaring.
Ik heb het idee dat ik KIVO  veel runderlong zit.  Mijn puppen gooiden destijds die stukjes uit de bak . Ik herkende de typische structuur van long erin.
Daarnaast vond ik ook nog s dat KIVO veel water bevat.
 Ter vergelijking:  Ik heb ook een poosje Carnibest gegeven, dat ziet er in mijn optiek al een stuk beter uit.
 Zou ik een kVV geven dan  zeker geen KIVO.
Voor een hond met nierproblemen zou ik ook zelf gaan samenstellen

Bea.

• *
    • Onze Border Collies
« Reactie #23 Gepost op: 22 november 2011 om 12:16:05 »
Tja, ik ben toch eigenwijs geweest.
Mickey liet haar brokken van royal canin staan en at niet meer.
Ik ben haar dus mee gaan voeren met de andere 2.
Die krijgen carnibest,lupa,kivo in diverse smaken.
Ze eet nu tenminste en eigenlijk gaat het heel goed,ze voelt zich duidelijk lekkerder en de bak is zo leeg.
Ik doe er wel 2 X daags ipakitine overheen en solidago van vogel.
De tijd die haar nog rest heeft ze dan tenminste nog lekker eten, ze is 15,5 jaar oud.
Dus mocht het slechter gaan dan heb ik er vrede mee, maar dat is tot nu toe zeker niet het geval.

Nadia

• Chocomonster!
« Reactie #24 Gepost op: 22 november 2011 om 17:23:29 »
Tja, ieder zijn eigen keuze he ;)

Ogen die spreken, zeggen vaak meer dan monden die zeggen.

pearlsofpassion

• Luís
« Reactie #25 Gepost op: 22 november 2011 om 19:15:41 »
Ik vind dit een betere keuze dan veel andere mensen met nierpatienten doen.
Ik ben blij voor je dat ze het er zo goed op doet.
Dat zie je toch wel vaak.

Ikzelf zou ook zelf gaan samenstellen, maar dat ga ik zowiezo al doen, dus dat is dan wel anders dan als je andere dieren Kvv eten. Dit is toch al beter dan de brokken.
Hopelijk blijft ze het lang goed doen.

Valerie & Kleintje, Cuzco en Luís

The greatest thing you'll ever learn is to love a cat and to be loved in return.

Bea.

• *
    • Onze Border Collies
Re: Re: Kivo
« Reactie #26 Gepost op: 26 november 2011 om 00:54:19 »
Tot nu toe gaat het nog steeds perfect, ze eet het goed en ze voelt zich zichtbaar goed, ook heeft ze niet meer gekotst.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door