Zo, daar zijn we weer eens!
Het gaat redelijk goed met Max. We zijn vorige week met eend(karkas) begonnen, en hij lijkt er niet op te reageren. Maar we zijn nog voorzichtig met conclusies trekken. Hij eet het met smaak op, kauwt goed, en verteert het ook goed. Tot nu toe dus "volgens het boekje"!

Hij knaagt zo af en toe nog op zijn voorpootjes, maar al stukken minder dan eerst. Ik denk dat het ook een stukje aangeleerd gedrag is, hij lijkt geen jeuk te hebben namelijk. Zijn liezen zijn ook weer mooi roze. Hij is lekker vrolijk, staat elke avond ontzettend te kwispelen als ik met zijn voerbak aan kom lopen, en gaat na het eten ook echt even liggen uitbuiken. Dat is iets wat hij voordat hij barf kreeg niet deed, toen was hij gewoon non-stop bezig met van alles, ik ben blij dat hij zich nu wat rustiger gedraagt.
Het enige wat ik nog niet zo geweldig vind, is zijn vacht. Hoewel die echt ontzettend verbeterd is sinds hij vers krijgt, blijft het haar boven op zijn rug dun en vettig. Ik heb hem gewassen, maar na een dag is het daar alweer vettig. Het is niet rood maar het lijkt iets donkerder dan "gewoon roze". Het jeukt niet, en hij heeft er geen last van, maar het ziet er toch wel een beetje raar uit.
Ach ik hou het maar op ontgiften, hij heeft 11 jaar brokken gegeten, dat is natuurlijk niet met een paar weekjes ongedaan te maken.

Ik denk stiekem al na over een volgende diersoort, heb paardenvlees in de vriezer liggen, dus grote kans dat dat het gaat worden over 1 a 2 weekjes...