Print

Auteur Topic: RED dieet ook voor drukke honden???  (gelezen 936 keer)

yvette_van_alert

• Sasja
    • ALert,het trainingscentrum voor baas & hond!
Re: RED dieet ook voor drukke honden???
« Reactie #15 Gepost op: 5 december 2011 om 10:44:08 »
Persoonlijk vind ik het erg overtrokken om nu ook al van ADHD honden te gaan spreken, eerder kwestie van verkeerde ras/verkeerde baas.
En wat is druk ? een onervaren hondenbaas zal zijn hond vermoedelijk veel sneller druk vinden dan een ervaren hondenbaas want die weet het beter aan te sturen  ;)
Een mechelse herder waar je alleen maar blokjes mee omloopt zal zeker hyper zijn in de ogen van de baas  :biggrin2:

In dat geval praat je ik ook niet over ADHD maar over een hyperactieve hond door onderstimulatie. In dat geval zal ritalin ook een averechts effect hebben.
Goede trainers zoeken mee naar een oplossing voor een probleem ipv te veroordelen.

Barf

• http://www.honden-offtopic-forum.nl/index.php
« Reactie #16 Gepost op: 5 december 2011 om 10:59:14 »
In dat geval praat je ik ook niet over ADHD maar over een hyperactieve hond door onderstimulatie. In dat geval zal ritalin ook een averechts effect hebben.

Ik praat helemaal niet over ADHD bij honden  :biggrin2: verkeerde combi baas/hond wel weer

martine-tom

« Reactie #17 Gepost op: 5 december 2011 om 11:02:16 »
Dat is denk ik allemaal onderdeel van de vermenselijking van dieren. Ik heb ook geen schuwe kat, nee als ik dat vertel heb ik een autische kat  ::)

Barf

« Reactie #18 Gepost op: 5 december 2011 om 11:06:47 »
Dat is denk ik allemaal onderdeel van de vermenselijking van dieren. Ik heb ook geen schuwe kat, nee als ik dat vertel heb ik een autische kat  ::)

schuw is echt anders dan autistisch, ik heb wel een autistische hond gehad en die was ook echt totaal in zichzelf gekeerd ;)

martine-tom

« Reactie #19 Gepost op: 5 december 2011 om 11:15:29 »
schuw is echt anders dan autistisch, ik heb wel een autistische hond gehad en die was ook echt totaal in zichzelf gekeerd ;)
Ik ben zelf autistisch dus ik weet heel goed wat het is  :P En dan blijf ik erbij dat ik het niet goed vind deze titels op dieren te plakken...

Barf

« Reactie #20 Gepost op: 5 december 2011 om 11:18:50 »
Ik ben zelf autistisch dus ik weet heel goed wat het is  :P En dan blijf ik erbij dat ik het niet goed vind deze titels op dieren te plakken...
dat mag  8) ik denk hier anders over ;)

martine-tom

« Reactie #21 Gepost op: 5 december 2011 om 13:10:48 »
dat mag  8) ik denk hier anders over ;)
Autistisch is iets heel anders als in zichzelf gekeerd zijn hoor...Ik ben ook prima in staat tot communicatie, meestal dan.
Autisme word nu gezien als een prikkelverwerkingsstoornis, niet als een contactstoonis.

Hitam

• Centrum de Oase
« Reactie #22 Gepost op: 5 december 2011 om 20:46:08 »
Tja, ik vraag me ook wel eens af of hyperactief hetzelfde is als gevoelig voor te veel prikkels als ADHD.
Umai kan niet tegen te veel prikkels en daar wordt ze hyperactief en gestresst van. Maar heeft ze dan ook ADHD?

Mevroi Kruim

« Reactie #23 Gepost op: 5 december 2011 om 22:49:55 »
Doe een Ritalin-test, dan weet je het volgens Matthijs Schippers  ;)

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

Barf

« Reactie #24 Gepost op: 6 december 2011 om 06:36:38 »
Autistisch is iets heel anders als in zichzelf gekeerd zijn hoor...Ik ben ook prima in staat tot communicatie, meestal dan.
Autisme word nu gezien als een prikkelverwerkingsstoornis, niet als een contactstoonis.

ja bij de mens, ik had het hier over een hond ;)

martine-tom

« Reactie #25 Gepost op: 6 december 2011 om 09:35:33 »
ja bij de mens, ik had het hier over een hond ;)
::)

Miesj

• *
« Reactie #26 Gepost op: 9 februari 2012 om 15:49:29 »
kan alleen vanuit mijn eigen ervaring zeggen dat wij bij danko gestopt met alle "snoepjes" die uitzagen als haribo voor honden ...

toen hij klein was gebruikte de snoepjes om hem te leren zitten e.d.  maar hij werd er heel druk van bijna hyper...
daarna geprobeerd met natuurlijke snoepjes...hij bleef veel rustiger en hij leerde ook veel sneller ...

en hij vond ze allebei even lekker dus daar lag het niet aan...

Print

Barfplaats wordt gesponsord door