Persoonlijk vind ik het erg overtrokken om nu ook al van ADHD honden te gaan spreken, eerder kwestie van verkeerde ras/verkeerde baas.En wat is druk ? een onervaren hondenbaas zal zijn hond vermoedelijk veel sneller druk vinden dan een ervaren hondenbaas want die weet het beter aan te sturen Een mechelse herder waar je alleen maar blokjes mee omloopt zal zeker hyper zijn in de ogen van de baas
In dat geval praat je ik ook niet over ADHD maar over een hyperactieve hond door onderstimulatie. In dat geval zal ritalin ook een averechts effect hebben.
Dat is denk ik allemaal onderdeel van de vermenselijking van dieren. Ik heb ook geen schuwe kat, nee als ik dat vertel heb ik een autische kat
schuw is echt anders dan autistisch, ik heb wel een autistische hond gehad en die was ook echt totaal in zichzelf gekeerd
Ik ben zelf autistisch dus ik weet heel goed wat het is En dan blijf ik erbij dat ik het niet goed vind deze titels op dieren te plakken...
dat mag ik denk hier anders over
Autistisch is iets heel anders als in zichzelf gekeerd zijn hoor...Ik ben ook prima in staat tot communicatie, meestal dan.Autisme word nu gezien als een prikkelverwerkingsstoornis, niet als een contactstoonis.
ja bij de mens, ik had het hier over een hond