hoi!
hartstikke goed dat het nu zo goed gaat met je hond!
wat ik zou doen:
- de rijst weg laten. rijst is geen hondenvoer, ze hebben het echt niet nodig.
- langzaam aan diersoorten toe gaan voegen. een hond heeft afwisseling nodig. en ook zeker bot. want dat voer je nu niet, denk ik? ik zou nu een diersoort toevoegen, en dan een paar weken kijken hoe het gaat, blijft het zo goed gaan? dan kan er weer iets bij. gaat het mis? dan ga je weer terug naar alleen paard voor een paar weken, totdat ze weer helemaal opgeknapt is, dan een andere diersoort toevoegen. er zijn verscheidene merken KVV die varianten hebben waar 100% alleen maar die diersoort in zit. ik heb zelf in het eliminatiedieet met mijn hond Reus, goede ervaringen met Tinlo Barfmenu. die hebben onder andere een konijn en eend variant, waar alles in zit van die dieren, en niks meer. dus stel je gaat nu eend KVV toevoegen, dan geef je bijvoorbeeld half paard, en half eend. gaat het goed? over een paar weken 1/3 paard, 1/3 eend en 1/3 konijn. (dat mag je doen zoals jij wilt, gemixt in een maaltijd over verspreid over een week). nog steeds goed? dan naar 1/4 paard, 1/4 eend, 1/4 konijn en bijvoorbeeld 1/4 hert. ik zou beginnen met diersoorten die ze niet of nauwelijks gegeten heeft, aangezien de kans dat ze er op reageert dan het kleinst is. de vaakst voorkomende eiwit(diersoort)allergieën bij honden zijn rund en kip. ik zou die dus als laatste, of misschien wel gewoon helemaal niet, toevoegen aan het menu van je hond.
- als je hond de kvv met gemalen bot er in (want nu geef je geen bot denk ik?) goed verteerd, kan je ook best botjes gaan geven, maar natuurlijk wel binnen de diersoorten die ze krijgt op dat moment. dus stel je voegt nu konijn KVV toe, dan kan je daar prima af en toe een konijnenpootje of rug stuk bij geven. misschien in het begin even plat meppen.