Print

Auteur Topic: Kaatje.. we gaan naar Maarten Kappen 4 juni (bevat foto's) en weer jeuk :(  (gelezen 4451 keer)

Irish

Re: Kaatje gaat niet lekker.. (bevat foto's) Likgranuloom lijkt beter te gaan.
« Reactie #120 Gepost op: 3 januari 2012 om 09:58:01 »
Heb het gister gemalen voor haar (puf puf puf!) en het lijkt so far so good te gaan..!

Irish

« Reactie #121 Gepost op: 4 januari 2012 om 12:19:25 »
Och, stom van mij..
Ik geef Kaatje nog doodleuk visolie en Corta RX (dit is met rundextracten als ik het goed begrijp..)
Niet echt handig tijdens een haas eliminatiedieet :( :(

nienk

« Reactie #122 Gepost op: 4 januari 2012 om 12:24:24 »
de visolie zou ik inderdaad even achterwege laten, en over de Corta RX even contact op nemen met de fabrikant, wat er precies in zit. als er echt rundextract in zit, dan maar niet meer geven.

mooi dat gemalen haas wel goed gaat! Reus heeft er soms ook een beetje moeite mee, laat ie stukjes liggen of spuugt (veel) later stukjes bot uit. voor eens een keertje vind ik dat niet zo erg,  maar 6 weken is daar wel wat  te lang voor  natuurlijk. hoop voor je dat het op gemalen/gemept goed blijft gaan!

Irish

Re: Kaatje gaat niet lekker.. (bevat foto's) start eliminatie dieet
« Reactie #123 Gepost op: 13 januari 2012 om 20:19:13 »
Weer even een update.
Gelukkig hoef ik de haas niet meer te malen voor Snaat. Ik heb het 3 dagen gemalen, vervolgens een paar dagen gehamerd en nu krijgt ze het zo en ze kotst niks meer uit de dag erop.
Wel heb ik het idee dat ze wat meer jeuk heeft.... :-X Maar deze zachte winter helpt ook niet mee..
En ze heeft vanmiddag een stukje gedroogde geitensnack van Ivan gejat  :-\ Heb wel het meeste uit haar bek kunnen halen, maar ze zal vast wel wat kruimels op hebben.
Voorlopig ga ik door met het haas dieet. Ik vraag me alleen af of het wel wijsheid is wat ik doe. Over een mand of wat komen de pollen weer en heeft ze ws weer jeuk, moet ik tot die tijd door gaan met elimineren?

Irish

« Reactie #124 Gepost op: 19 januari 2012 om 15:35:57 »
Ze kotst nu af en toe toch wel weer...  :-X
Ik zit er eerlijk gezegd aan te denken om te stoppen met de haaseliminatie. De winter is zo zacht dat ik weinig mogelijk effect kan merken van een mogelijke voedingsallergie..
Daarbij vroeg ik me af, wanneer moet ik gezien de zachte winter weer met Puur Pollen beginnen? En kan ik Puur Huid hier bij gebruiken? Daar zitten toch een aantal mijten in (waar ze ook allergisch voor is)

choopy

• Me!
    • Bordercollie kennel Djarlys
« Reactie #125 Gepost op: 19 januari 2012 om 15:58:37 »
Je hebt de afgelopen maanden geen Puur Pollen meer gegeven??
Juist omdat de winter zo zacht is, bloeien er nu ook weer diverse bomen en planten. In december bloeide de berk bijvoorbeeld weer en heb ik zelf extreem veel last gehad,
Darky heb ik ook op Puur Pollen staan en ben er bewust mee doorgegaan en hij heeft nergens last van gelukkig. Waarom ik zelf dan niet ben doorgegaan, geen idee (gebruik voor mezelf ook de Puur Pollen).

Ik zou, ondanks dat het misschien wel nog winter gaat worden, nu al wel starten met Puur Pollen.

vanaalst

• mijn lieve weirdo rip 4-8-2008
« Reactie #126 Gepost op: 19 januari 2012 om 16:47:23 »
dat zou ik id ook gaan geven...

Irish

« Reactie #127 Gepost op: 20 januari 2012 om 21:32:33 »
Ik was in overleg met Tannetje gestopt om in februari weer te beginnen, maar gezien de zachte winter ga ik weer beginnen..

Irish

Re: Kaatje gaat niet lekker.. (bevat foto's) hoe verder?
« Reactie #128 Gepost op: 1 februari 2012 om 16:25:31 »
Begin je met puur pollen, wordt het toch nog winter  ;D ;D

Snaat krabt zich nu zo af en toe, maar niet vaker dan wat bijvoorbeeld Ivan doet. Hier maak ik me dus niet zo'n zorgen over. Haar likgranuloom wordt stukje bij beetje kleiner. Er komen ook weer haartjes op. Ze likt hem nog wel open en ik ben aan het kijken of ik een oorzaak kan vinden, maar daar ben ik helaas nog niet achter...  :-\ Heb wel het idee dat de DAP band en verdamper haar goed doet. Op advies van Yvette wil ik haar nu preventief op de pijnstilling zetten. Ze heeft een knie blessure en ook geen geweldige heupen. Pijn kan natuurlijk ook stress (alsin jeuk) en een kort lontje veroorzaken.. Ze reageerde erg heftig toen we het betasten gingen oefenen en ze schrok erg toen Hessel met een nep-hand over een plekje op haar rug ging. Voor mij wel de doorslag een pijnstiller te proberen en kijken hoe dat gaat. Ook geef ik haar nog steeds alleen haas, maar haar maag heeft toch nog vaak problemen met het bot te verteren, waardoor ze bot met gal uitkotst. Afgelopen dagen was het weer raak OF dit komt door de novacam die ik haar gegeven heb.

Mensen, wat is wijsheid...door gaan met eliminatie of ook weer andere diersoorten gaan voeren? Of juist even alleen zachte diersoorten? Om te kijken of haar maag de pijnstilling trekt? En zo niet dat ik dan een andere kan uitproberen.
Opzich heb ik niet te klagen hoe het nu gaat, maar ik ben op dit moment wat onzeker hoe ik nu het beste verder kan gaan.

202Spots

• Cis & Tor.....
    • Barf Foto's
« Reactie #129 Gepost op: 1 februari 2012 om 16:57:48 »
Och, stom van mij..
Ik geef Kaatje nog doodleuk visolie en Corta RX (dit is met rundextracten als ik het goed begrijp..)
Niet echt handig tijdens een haas eliminatiedieet :( :(
Ik weet niet wat er onder "animal protein? vald, en ik weet niet of er rund exrtacten in zit.. anders even emailen?

Ingredients
Water, Dextrose, Glycerine, Glycine, L-Glutamine, L-Proline, Devil’s Claw (Harpagophytum Procumbens Extract), Yucca Schidigera Extract, Glutamic Acid, Glucuronic Acid, L-Arginine, Aspartic Acid, L-Tyrosine, L-Lysine, Animal Protein Products, Creatine Monohydrate, L-Alanine, Ascorbic Acid, Manganese Sulfate, Pyridoxine Hydrochloride, L-Serine, L-Valine, L-Histidine, L-Threonine, L-lsoleucine, Sulfur, Guar Gum, Sodium Benzoate (a preservative), Natural and artificial flavors.

Hier kan je zien wat er nog meer  in zit
http://www.drugs.com/vet/canine-corta-flx-bio-iso-g-ultimate-solution-plus-can.html

eerder topic op BP: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,37043.0.html

Note** Ik heb ze even aan de telf gehaald om te vragen,  en de animal protein is inderdaad van rundvlees afkomstig,
dus wanneer de hond allergies is voor rund, dan is het helaas niet zo geschikt om te geven...

Geen Dank..graag gedaan.
« Laatst bewerkt op: 2 februari 2012 om 16:21:35 door 202Spots »
Dory ,Dalmatians Bo & Starr
Angels Cissy & Torro
If tears could build a stairway,and memories a lane,I'd walk right up to heaven,and bring you home again....

Lil

Re: Kaatje gaat niet lekker.. (bevat foto's) hoe verder?
« Reactie #130 Gepost op: 2 februari 2012 om 08:27:07 »
Begin je met puur pollen, wordt het toch nog winter  ;D ;D

Snaat krabt zich nu zo af en toe, maar niet vaker dan wat bijvoorbeeld Ivan doet. Hier maak ik me dus niet zo'n zorgen over. Haar likgranuloom wordt stukje bij beetje kleiner. Er komen ook weer haartjes op. Ze likt hem nog wel open en ik ben aan het kijken of ik een oorzaak kan vinden, maar daar ben ik helaas nog niet achter...  :-\ Heb wel het idee dat de DAP band en verdamper haar goed doet. Op advies van Yvette wil ik haar nu preventief op de pijnstilling zetten. Ze heeft een knie blessure en ook geen geweldige heupen. Pijn kan natuurlijk ook stress (alsin jeuk) en een kort lontje veroorzaken.. Ze reageerde erg heftig toen we het betasten gingen oefenen en ze schrok erg toen Hessel met een nep-hand over een plekje op haar rug ging. Voor mij wel de doorslag een pijnstiller te proberen en kijken hoe dat gaat. Ook geef ik haar nog steeds alleen haas, maar haar maag heeft toch nog vaak problemen met het bot te verteren, waardoor ze bot met gal uitkotst. Afgelopen dagen was het weer raak OF dit komt door de novacam die ik haar gegeven heb.

Mensen, wat is wijsheid...door gaan met eliminatie of ook weer andere diersoorten gaan voeren? Of juist even alleen zachte diersoorten? Om te kijken of haar maag de pijnstilling trekt? En zo niet dat ik dan een andere kan uitproberen.
Opzich heb ik niet te klagen hoe het nu gaat, maar ik ben op dit moment wat onzeker hoe ik nu het beste verder kan gaan.

ik ga vandaag of zaterdag naar de da voor preventieve pijnstilling.
Hier twee herders die zeer gevoelige maag hebben en Boris verdraagt indien nodig rustig 2 weken elke dag maximale dosis loxicom (= zelfde als metacam, novacam etc). Wel belangrijk dat je het bij gevoelige maag dit altijd met voer geeft. Boris krijgt de loxicom alleen indien nodig, maar... wel dagelijks cox compositum van de groene os. Dit is voor hem een super pijnstiller die natuurlijker is en veel beter door hem verdragen wordt. Maar voor het "onderzoek" van Yvette is het helaas niet geschikt.
HIer geef ik ivm maagproblemen ook altijd alles gemalen. Eliminatie van Cay gebeurd daarom met kiezenbrinkmixen.

yvette_van_alert

• Sasja
    • ALert,het trainingscentrum voor baas & hond!
Re: Kaatje gaat beter, maar hoe verder? (bevat foto's)
« Reactie #131 Gepost op: 2 februari 2012 om 10:20:59 »
Even voor dat we daar misverstanden over krijgen....

Ik heb uitgelegd dat de antipathie tegen aanraken mogelijk door pijn wordt veroorzaakt of de verwachting van pijn en dat je dat op 2 manieren kunt checken. Onderzoek naar de oorzaak of kijken of pijnstilling maakt dat de hond minder of geen antipathie tegen aanraken heeft.  Het is aan jullie wat je daar mee doet in overleg met je eigen dierenarts. Die schrijft medicijnen voor ik niet.

Bij langzame processen zoals artrose is het lastig om te bepalen hoeveel pijn de hond heeft en of pijn een oorzaak kan zijn van bepaalde gedragingen.
Goede trainers zoeken mee naar een oplossing voor een probleem ipv te veroordelen.

Irish

« Reactie #132 Gepost op: 2 februari 2012 om 16:18:05 »
Sorry Yvette, ik had het denk ik wat anders moeten omschrijven... ik heb het daarna met Tannetje overlegd.
De pijnstilling geef ik ook alleen icm eten. Misschien zijn kiezebrink mixen wel een goed idee.. zelf malen is me te zwaar. Ik dacht alleen dat de mixen van kiezebrink maiskorrels bevatte?

Lil

« Reactie #133 Gepost op: 2 februari 2012 om 16:42:38 »
Wordt bij kiezenbrink niet standaard toegevoegd. Ik heb in konijn geen graan gevonden helaas wel in fazant (krop en maag worden mee gemalen). Bosduif maar ooit 1 pakje gezien, daarin niet. Maar ze eten dat echt echt echt niet. En een ander dier dat je makkelijk zelf kunt malen? Haas lijkt me idd erg hard.

@yvette: cay krijgt nog niets omdat ik pas eind van de week afspraak met da heb ;)
Mijn ervaring met pijnstillers is van de inmiddels 3 jaar dat Boris dit krijgt ivm artrose.
Maar goed dat je waarschuwt!

yvette_van_alert

• Sasja
    • ALert,het trainingscentrum voor baas & hond!
« Reactie #134 Gepost op: 4 februari 2012 om 18:55:37 »
Ik weet wel dat jullie er zorgvuldig mee omgaan maar je kon er ook in lezen dat ik medicijnen voorschrijf en dat kan en mag ik niet. Dus om misverstanden te voorkomen had ik een aanvulling gemaakt
Goede trainers zoeken mee naar een oplossing voor een probleem ipv te veroordelen.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door