Print

Auteur Topic: ESBL bacterie  (gelezen 787 keer)

pearlsofpassion

• Luís
Re: ESBL bacterie
« Reactie #15 Gepost op: 7 september 2011 om 21:56:41 »
Kippen houden is geen probleem, maar ze tot dierenvoer verwerken (slachten dus) is iets anders....  :o
En ik spreek uit ervaring...  :-X

Valerie & Kleintje, Cuzco en Luís

The greatest thing you'll ever learn is to love a cat and to be loved in return.

Aquillo

• Aquillo en Estrella
« Reactie #16 Gepost op: 8 september 2011 om 10:59:35 »
Tja er zijn nog zoveel van die enge bacteriesoorten in omloop waar je niets tegen kunt doen. In principe hoef je bij kerngezonde mensen en dieren niet bang te zijn. Het gaat bij besmettingen hierdoor vooral om mensen en dieren die al een slechte conditie hebben, dus al zwak zijn. Ik ga er van uit dat een gezond dier minder snel ziek zal worden omdat die van nature al een een aardige resistentie kunnen opbouwen.
En voor de rest is het gewoon afwachten op eventuele onderzoeken die er naar gedaan worden.

Happy Podenco's

Wendi

« Reactie #17 Gepost op: 10 september 2011 om 23:04:55 »
Dank voor alle reacties, best ingewikkeld allemaal.
De vragen die nu nog bij mij blijven hangen zijn of honden die brokken eten een risico lopen als ze een keertje wel rauwe kip eten (de part time vers voerders) en ik zou net als Meike ook wel willen weten hoe dat dan bij mensen zit met onze ph.
Want als mensen een risico lopen en net zo'n ph hebben als onze honden, wat dan als onze hond al wat zwakker is?
Niemand van de dierenartsen hier ervaring met een hond waarbij de ab niet aanslaat?
Zijn die voor de mens gevaarlijke bacterieen misschien diersoortspecifiek en dus wel gevaarlijk voor de mens maar niet voor de hond?
Het is te gek om los te lopen
(de hond van Loesje)

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #18 Gepost op: 11 september 2011 om 08:33:20 »
Dank voor alle reacties, best ingewikkeld allemaal.
De vragen die nu nog bij mij blijven hangen zijn of honden die brokken eten een risico lopen als ze een keertje wel rauwe kip eten (de part time vers voerders) en ik zou net als Meike ook wel willen weten hoe dat dan bij mensen zit met onze ph.
Want als mensen een risico lopen en net zo'n ph hebben als onze honden, wat dan als onze hond al wat zwakker is?
Niemand van de dierenartsen hier ervaring met een hond waarbij de ab niet aanslaat?
Zijn die voor de mens gevaarlijke bacterieen misschien diersoortspecifiek en dus wel gevaarlijk voor de mens maar niet voor de hond?

Ik denk dat je met een hond die normaal brok eet meer risico loopt (stel dat ie net een dag niet in z'n hummetje is) dan met een vers etende hond. Maar ja gut, ik weet niet hoe dat met jullie honden zit maar als ik zie aan hoeveel poeperts van andere honden ze per dag ruiken (waarbij bacterie overdracht echt wel mogelijk is), hoe ze soms heel erg dode stukken konijnenlijk of muizenlijk opeten........ Ik denk dat honden die brok eten dat ook wel eens doen en ook niet gelijk dood neervallen. Ik vind bacterieen ook niet fijn. Ik vind echter ook niet dat we er panisch van moeten worden. Wat wel zeer noodzakelijk is, is dat de vlees industrie eens snel ophoud met het preventief gebruiken van AB. Want de mens graaft op deze manier serieus z'n eigen graf. Letterlijk.

De pH waarde van de mensenmaag staat ook vermeld in dat ene artikel waar ik de link naartoe heb gegeven. Die komt niet zuurder dan zo'n 3.

Siamsa - Dalmatische Honden

Print

Barfplaats wordt gesponsord door