toen ik Reus net kreeg, las ik ergens op internet dat honden op rauwe voeding heel veel minder naar ruiken dan brok honden. dat was eigenlijk een van de eerste dingen wat ik er over las, en ook de eerst reden om me er verder in te verdiepen. ik woon namelijk in een klein huis, met maar 1 kamer, dus ik wil geen rare luchtjes in huis.
Reus ruikt naar Reus, hij heeft een vrij typisch geurtje, maar je ruikt het alleen als je echt je neus in zijn vacht steekt, of bijvoorbeeld in zijn bench en in zijn kleed. toen hij nog brok er naast kreeg rook hij sterker. nu ruikt ie alleen vies als hij net zijn detox kuur heeft gehad, en van de winter (toen hij 2 maanden alleen konijn kreeg) heeft hij een tijd naar konijn geroken. als je binnenkomt ruik je soms een beetje dat ik een hond heb, maar dat komt denk ik voornamelijk omdat de mand met speeltjes/tuigjes/riemen en potten met zijn knaagjes direct bij de deur staan. hij is verder ook niet vettig ofzo, als het buiten vies is (modder enzo) dan krijg je soms een beetje vieze handen van hem, maar van zichzelf heeft hij een schone vacht en ik denk echt dat dat door zijn eten komt. de meeste jack achtige die ik ken voelen een stuk stugger en vetter, eten allemaal (voornamelijk) brok.