Print

Auteur Topic: Jeukende plekken Joep, gaat oke, elimineren, 2e diersoort?  (gelezen 5782 keer)

eelke

Re: Jeukende plekken Joep, maandag biopt
« Reactie #225 Gepost op: 31 januari 2012 om 09:54:35 »
En de eerste nacht is ook al weer voorbij. Gos wat was hij nog moe en suf zeg gisteren. Hij was nog te suf om zijn tong binnen te halen na het geeuwen.
Maar toen Gijs thuis kwam, vond hij het wel nodig om te gaan spelen, dus daar heb ik maar een stokje voor gestoken! Hondjes hebben lekker bij ons mogen slapen. Joep is nu nog wel moe, en moet vooral veel plassen. Gisterenavond heeft ie al een eendennek, met en stukje lever en wat groente mix op.
Ik zal straks even een foto maken van de plekken, die zie je nu goed omdat er haar weggeschoren is. De plekken zijn al wel een stuk minder geworden. Sinds een week of 2 eigenlijk, en sindsdien geef ik hem ook  probiotica... wellicht dat die hem goed ondersteunt, ik blijf het maar lekker geven. (hij kreeg om de dag een capsule, nu even elke dag zo rondom de narcose, en ik denk vanaf morgen weer om de dag ofzo)

eelke

Re: Jeukende plekken Joep, biopt gedaan, wachten op uitslag
« Reactie #226 Gepost op: 31 januari 2012 om 10:41:11 »
Vooral op deze foto zie je de plekken heel goed, ze zijn zwart. Gijs heeft precies dezelfde, maar dat is omdat hij wit-zwart is, en het dus zo hoort. Ze zijn nu al veel lichter geworden, meer grijs. Eerst was dit echt zwart, op sommige plekken rood en ontstoken, en schilferig. Dit is de plek op zijn borst, net onder zijn borstbeen.

Plek op zijn lies/binnenkant heup/knie. Deze ziet er nu een beetje dikkig uit, en jeukt ook bij de krammetjes. Die moet ik goed in de gaten houden denk ik. Hier zie je dat alles eigenlijk gewoon zwart is...

flodder en dwarrel

« Reactie #227 Gepost op: 31 januari 2012 om 11:31:40 »
voor jou en voor Joep

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

flodder: spaanse superkruising
dwarrel: schapendoes

vanaalst

• mijn lieve weirdo rip 4-8-2008
« Reactie #228 Gepost op: 31 januari 2012 om 13:04:03 »
ziet er goed uit hoor, beter als toen het net bij zimba was gedaan....

eelke

« Reactie #229 Gepost op: 31 januari 2012 om 13:42:24 »
ziet er goed uit hoor, beter als toen het net bij zimba was gedaan....

Had Zimba ook nietjes of hechtingen?
Joep ruikt nog steeds niet naar Joep, maar naar medisch :P hopelijk gaat dat geurtje snel weg.

Janie2

« Reactie #230 Gepost op: 31 januari 2012 om 20:30:59 »
Mijn hond heeft ook zwarte huid op geheelde plekken hotspot/eczeem.
Terwijl hij daar wit (roze) is. Zwarte gestipt achtige ballen nu.

Komt wel vaker voor als ik zoek hier op barfplaats!

eelke

« Reactie #231 Gepost op: 1 februari 2012 om 12:45:53 »
Mijn hond heeft ook zwarte huid op geheelde plekken hotspot/eczeem.
Terwijl hij daar wit (roze) is. Zwarte gestipt achtige ballen nu.

Komt wel vaker voor als ik zoek hier op barfplaats!

Wat is bij jouw hond de oorzaak, en wat doe je er aan?
Met Joe alles oke, die blijft goed van de wondjes af nu.

Janie2

« Reactie #232 Gepost op: 2 februari 2012 om 10:19:01 »
Geen idee.. :(

Niks hielp, maar de aanval dmv antibiotica en prednison heb ik nog niet gedaan.
Al vind de dierenarts dat een goeie, " dan heb je kans dat het daarna helemaal weg is" .

Ik ben nu met hem lopende in de bilt, bij thomas nespor.
Hij mag  nu maar 4 diersoorten en heeft druppels.
Dat heeft er toe gebracht dat we geen zalf meer nodig hebben en hij niet meer likt.
Hoera, geen medical petshirt meer snachts! (heeft hij wel 8 weken mee geslapen..)
Maar rood (huid en haren) is het nog wel.

Ook de haren tussen zijn tenen zijn eigenlijk al vanaf kleins af aan rood..(witte poten).
Al likt hij daar niet. Dus waar dat rode vandaan komt..

IK hoop dat we uiteindelijk de oorzaak vinden, en het kan genezen.
Btje moedeloos wordt je ervan.
Laatste optie is een dermatoloog.

eelke

« Reactie #233 Gepost op: 2 februari 2012 om 10:21:52 »
Wat is er dan al wel gedaan?

Ik heb hier ge-elimineerd, bloed geprikt, afkrabsel laten maken, en nu dus dat biopt.
De tip die ik ook heb gehad is om hem te wassen met betadine shampoo, omdat hij dus boven de gekke plekken, een huidinfectie had gekregen (=rode plekken)

Janie2

« Reactie #234 Gepost op: 2 februari 2012 om 10:29:02 »
Zalfjes, nu dus dat voer (niet echt eliminatie dus) en een soort schimmelkweekje met een tandenborstel.
Voor bloedprikken, afkrabsel of biopt zou hij onder narcose moeten.. hij breekt de tent in paniek af.

Alhoewel het nu rustig rood is, zonder letterlijk geschaafde ballen, dus de nood eraf, zou ik eigenlijk wel willen weten wat het is en waardoor het komt.

Heeft die van jou wel ab/prednison gehad?

Vind de arts dat zwarte van de huid raar?
(oftewel.. verdenking van wat ernstigers?)

eelke

« Reactie #235 Gepost op: 2 februari 2012 om 10:33:51 »
Joep heeft prednison gehad, 1 keer in een spuit, en 1 keer als pillenkuur (waar hij zo veel van moest plassen dat hij steeds echt leeg liep, gewoon zielig) en dat hielp wel tegen de plekken, daarmee ging het zwarte ook weg. Maar dan was het na 3 weken weer gewoon terug.

Hij heeft nu een antibiotica kuur, al best lang, 1,5 maand inmiddels, met ceferal. Ik ben er niet kapot van, alle medicatie, maar de infectie is nu wel bijna weg. De plekken worden ook wel lichter nu het niet meer jeukt. Maar dit is allemaal symptoom bestrijding, in de ogen van mij en die van de dierenarts. De oorzaak, die moeten we aanpakken. Maar dan moeten we wel weten wat de oorzaak is...
Ik geef hem ook probiotica bij om zijn weerstand wat de ondersteunen.

Het biopt bij Joep is ook onder narcose gebeurd, omdat er op twee plekken een vierkante cm huid weg is gehaald (niet een klein hapje dus).

Janie2

« Reactie #236 Gepost op: 2 februari 2012 om 10:36:22 »
ships zeg.. dat is idd de drastische aanpak.

Verschil met die van jou/mij, die van mij heeft geen korsten.
Maar ze zijn beide jong, en hebben dit beide al zo'n 3 maanden of langer.

Kwam er wat uit zijn bloedbeeld?

eelke

« Reactie #237 Gepost op: 2 februari 2012 om 10:41:16 »
Joep heeft het ook wel erg hoor, werd er ook wel echt ziekig en elendig van. Als ik merk hoe vrolijk hij nu weer is, en wil spelen, uitdagen en vol energie, dan zie ik pas hoe elendig het met hem ging als hij er zo veel last van had.
In dit topic staan ook wel foto's van hoe het er eerder steeds uitzag.

Joep is nu 2, en heeft er sinds juli last van.

Uit het bloedbeeld kwam niks, behalve dat hij een ontsteking heeft, wat hoogstwaarschijnlijk de huidinfectie is. Ze hebben oa op zijn schildklier getest.

eelke

Re: jeukende plekken, willen jullie meedenken? Nieuwe foto's
« Reactie #238 Gepost op: 2 februari 2012 om 10:57:31 »
Oke, foto's

Deze plek zit net onder het borstbeen, aan de kant van mijn hand is het dus rood en geirriteerd, aan de andere kant is het netjes dicht en schoon, maar ziet het er zwart uit. 

Plekje op zijn onderbuik

Plekje naast balzak, dat zwarte links boven is zijn balzak. Dat hele lichte stukje kaal huid is een verdikking. Misschien gewoon een ader die daar loopt? Zaadstreng? (geen idee hoe het daar onderhuids hoort te zitten)

Binnenkant achterpoot

@nouk, de foto hieronder is zijn lies, binnenkant heup. De linker punt van de driehoek zeg maar is zijn knie, rechts licht zijn buik/piemel (niet te zien op de foto) Zijn voorkant licht naar onder zeg maar.

Afkrabsel is niet gemaakt, omdat de dierenarts overtuigd is dat het een allergie is. Wel met en uv lamp gekeken, en onder de microscoop, maar daar was niks op te zien.
Ik smeer er nu niks op, omdat het dus een allergie zou zijn, en het dan van binnen uit komt zeg maar. Voorheen wel betadine erop gedaan, en ook nog wel eens wondzalf. (acederm)

Sjee, heb even mijn eigen topic door zitten lezen, en dit zijn dezelfde plekken als hij nu nog heeft, maar dan uitgebreider inmiddels... van 29 november deze foto's... wat duurt het toch lang allemaal!

eelke

« Reactie #239 Gepost op: 6 februari 2012 om 11:03:11 »
Morgenochtend afspraak om de nietjes eruit te halen, en de uitslag was ook al binnen. Mocht de assistente niet zeggen, logisch lijkt me, vroeg er ook niet om, wilde alleen weten of ie binnen was, anders had ik de afspraak wat later in de week gemaakt.
Dus morgenochtend weet ik meer...ik vind het spannend!

Print

Barfplaats wordt gesponsord door