Bedankt voor jullie reactie's weer!
Ik heb even een berichtje naar Lotgering gedaan voor de vis, want dat weet ik nu eigenlijk niet. Maar alle vis is eigenlijk wel goed toch, dacht ik? Of zit daar ook nog verschil in?
Nee, andere diersoorten zullen we maar even niet doen inderdaad, maar ik hoop niet dat het een voedsel allergie is.
Ik heb net Joep nog even op zijn rug gebonjourd, en zoals ik het nu kan zien zit er 1 plek op zijn borst, 3 a 4 cm doorsnede, 1 plek op zijn lies/dij/binnenkant heup (hoe noem je dat daar eigenlijk?) 2 a 3 cm doorsnelde, en 1 plekje naast zijn navel, van 1 cm. De eerste plek is helemaal schoon en rustig, de 2 plek is een beetje smerig, er zit een soort zwarte plak, smurrie op, en het derde plekje is nog wat onrustiger, rood, en met wat meer smurrie, maar wel gewoon dicht. Verder nergens meer plekken of bulten en schilfers, ruiken doe ik het ook niet meer.
De dierenarts zei toen dat het vanaf buiten zou komen, en niet van binnenuit. Maar ben vergeten te vragen waarom het dan juist op zijn borst begonnen is, terwijl daar de vacht juist het dikst is.
Er zit zeker een hele vooruitgang in. Ik had 2 dagen niet gestofzuigd! Dat is echt heel wat.
Mijn hoofdverdachte blijft echt de advantix... hoewel dat het verhaal van de dierenarts tegen spreekt, want dat zou wel van binnenuit komen. Het is niet zo dat Joep gelijk last kreeg in de dagen nadat ik het pipetje gebruikt heb, maar gezien dat spul tot drie maanden kan werken, lijkt het mij dat het dan ook 3 maanden in zijn lichaam blijft zitten.
Maar ik vind het wel fijn om te horen dat het op zich normaal is dat het lang duurt eer het hersteld. Omdat hij nu verder weinig tot geen last ervan heeft, vind ik het ook niet nodig om nog langs de dierenarts te gaan, maar dan is het wel fijn om hier te kunnen overleggen.