Print

Auteur Topic: Eliminatiedieët Hope. Eitje.  (gelezen 5615 keer)

nienk

Re: Eliminatiedieët Hope
« Reactie #30 Gepost op: 31 augustus 2011 om 22:13:51 »
ik zou hem, om te voorkomen dat hij er mee rond gaat sjouwen, in zijn hok laten eten. je kan dat stuk zeil gebruiken, of bijvoorbeeld een theedoek ofzo, die gewoon iedere dag in de was gaat. zo doe ik het ook met Reus  in zijn bench. (dit na een tamelijk hilarische maar ook enigszins vieze toestand waarbij Reus door een vakantiehuisje met vloerbedekking rende, met een druppend bloederig stuk konijn karkas in zijn bek)

dat zeiltje, ja er is een minimale kans dat hij er een of andere rare contact allergische reactie van krijgt, nu hij door zijn reacties zo gevoelig is. (denk ik)

best nieuwe zakjes inderdaad. ik ben persoonlijk erg groot fan van de diepvries zakken van de Lidl, de enige goedkope die niet gaan lekken.

Limpy

« Reactie #31 Gepost op: 31 augustus 2011 om 22:16:13 »
Heej moet ik daar eens heen, die v/d blokker zijn nl knudde.
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

Hope

« Reactie #32 Gepost op: 31 augustus 2011 om 22:53:57 »
ik zou hem, om te voorkomen dat hij er mee rond gaat sjouwen, in zijn hok laten eten. je kan dat stuk zeil gebruiken, of bijvoorbeeld een theedoek ofzo, die gewoon iedere dag in de was gaat. zo doe ik het ook met Reus  in zijn bench. (dit na een tamelijk hilarische maar ook enigszins vieze toestand waarbij Reus door een vakantiehuisje met vloerbedekking rende, met een druppend bloederig stuk konijn karkas in zijn bek)

Ik zie hem al gaan  ;D

Ga maar gewoon dat zeiltje proberen. Het is nooit met iets geks schoongemaakt, en hij heeft er toen nooit last van gehad.
Mocht het nu toch niet goed gaan, houd ik het gewoon in mijn achterhoofd en dan doe ik het weg.

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #33 Gepost op: 1 september 2011 om 09:33:39 »
Dat is precies waar ik uiteindelijk voor gekozen heb, Lizzy.
Hij krijgt heel konijn. De jas is er af, en ook maag en darmen zijn er uit maar verder zit alles erop en eraan.
O, de oren zijn eraf.

Mijn eigen maag vind dit niet leuk. Mijn dierenhart ook niet, al weet ik heus wel dat konijnenvlees ook gewoon konijn is, of het nu herkenbaar is of niet. Ik moet er gewoon heel erg aan wennen. Heb er nu 1 ontdooit en ik vind het echt afschuwelijk. Maar het is voor de hond, en ik wil hem gewoon beter hebben. Dus we gaan er voor. Ik weet ook wel, dit zijn geen huisdieren. Maar ze lijken nog altijd behoorlijk veel op mijn eigen beestjes, die ik met liefde 5 heb rondlopen. Even slikken en dan maar bedenken dat het voor een goed doel is  :-\

Ik heb nu gehaald bij Lupa. Dat is misschien wel wat duurder, maar ze heeft me meer advies gegeven dan de dierenarts en dat vind ik ook heel wat waard. Het voordeel van heel konijn voeren vind ze dat je geen tekorten oploopt.
Ja, da's leuk maar natuurlijk niet helemaal waar. Als je dag in dag uit jaar in jaar uit alleen konijn voert, krijgt je hond op den duur toch echt te weinig voedingsstoffen binnen hoor. Maar goed, zo voor 6 tot 10 weken is het uitstekend, alleen konijn.

Citaat
Als ik straks wat meer op mijn gemak heb rondgekeken dan kan ik eens gaan zoeken waar ik goedkoper uit ben. Maar nu ben ik 45 euro kwijt voor een hele maand, bij de dierenarts 80 dus ik heb al veel verdiend vandaag.
Uiteindelijk heb ik wel in 1,5 dag alles uitgezocht, beslissingen genomen en vlees gehaald. Niet slecht vond ik zelf.

Morgen gaan we beginnen. Vanavond laat ik hem eens een keertje vasten.
Geen lege maag, maar ook geen 700 gram voedsel meer waarvan ik niet weet of het goed voor hem is.
Ik kan me trouwens voorstellen dat het je konijnenhart pijn doet hoor.... Ik heb daar ook moeite mee. Ik heb zelf kippen en ik vind kippen echt ontzettende leuke en intelligente dieren. En dan staat mijn hond naast het kippenhok een kippenpoot op te eten en dan sta ik toch even wel te balen....

Siamsa - Dalmatische Honden

Hope

« Reactie #34 Gepost op: 1 september 2011 om 11:16:38 »
Ja, da's leuk maar natuurlijk niet helemaal waar. Als je dag in dag uit jaar in jaar uit alleen konijn voert, krijgt je hond op den duur toch echt te weinig voedingsstoffen binnen hoor. Maar goed, zo voor 6 tot 10 weken is het uitstekend, alleen konijn.

Nee, zo bedoel ik het ook niet. Ik bedoel dat als ik heel konijn geef, het eigenlijk het beste in balans is. Want als ik voor losse producten zou gaan kan ik gewoon niet overal aankomen. Dan zijn de percentages best scheef.

Citaat
Ik kan me trouwens voorstellen dat het je konijnenhart pijn doet hoor.... Ik heb daar ook moeite mee. Ik heb zelf kippen en ik vind kippen echt ontzettende leuke en intelligente dieren. En dan staat mijn hond naast het kippenhok een kippenpoot op te eten en dan sta ik toch even wel te balen....

Ben ik toch niet de enige dan. Mijn oudste konijn Sjaak wordt dit jaar 11, en het is maar de vraag of hij de winter overleeft. Pa opperde gisteren al vrolijk dat ik hem dan wel aan Hope kon voeren. Dat gaat niet gebeuren dus, haha! Volgens mij ga ik hem gewoon begraven  :) Lekker hypocriet zullen we maar zeggen!

Hij heeft vanmorgen zijn eerste konijnenoor gehad. Hij heeft er eerst zo'n 10 minuten mee door het huis gelopen met de vraag of het nou speelgoed was of eten. Uiteindelijk heeft hij het maar gewoon in 1 keer doorgeslikt  :biggrin2:

nienk

« Reactie #35 Gepost op: 1 september 2011 om 11:25:34 »
haha Reus weet ook niet wat ie met rauwe konijnen oren aan moet. gedroogd moet er inderdaad soms even mee gespeeld (en zeker weten dat het dood is, je weet het niet toch, met al dat haar er nog aan), soms verstopt en uiteindeijk toch maar opgegeten.

Hope

« Reactie #36 Gepost op: 2 september 2011 om 08:06:53 »
Woon je misschien in de buurt van het strand? in zee zwemmen/waden is heerlijk voor de meeste honden met jeuk klachten!

Wij vinden dit een heel mooi excuus om en dagje strand te plannen  ;)
Even een strand zoeken waar de hond los mag lopen en dan maken we er een mooie dag van!

Sarah5

• Eko-Pets
« Reactie #37 Gepost op: 2 september 2011 om 08:55:30 »
Even een strand zoeken waar de hond los mag lopen en dan maken we er een mooie dag van!

Een deel van het strand van Noordwijk is het hele jaar hondenstrand. http://g.co/maps/s3g2

nienk

« Reactie #38 Gepost op: 2 september 2011 om 10:23:08 »

gelijk heb je! op Walcheren, ten noorden van Vlissingen is ook een groot stuk waar het zo rustig is dat de hond er het hele jaar door los kan. Na het dagje zelf heeft Hope waarschijnlijk iets meer kriebel, maar dat is gewoon het zand en zout wat tussen zijn vacht zit. als het echt te erg is kan je hem even afspoelen. bij Reus zijn vacht is het genoeg om  hem even flink ruig af te drogen met een harde handdoek.

Hope

« Reactie #39 Gepost op: 2 september 2011 om 21:24:44 »
Was leuk vandaag! Hij luisterde top, daar hebben we de afgelopen tijd weer even flink aan gewerkt.
Het was leuk om te zien dat het ook geholpen heeft  :biggrin2:

Zijn ontlasting is wel heel erg licht van kleur. Als het even droogt in de zon (op onze plaats) is het bijna wit.
Moet ik nog even afwachten, of wat spiervlees bijvoeren? Hij krijgt nu zo'n 550 gram konijn. Ze zijn wel mooi bevleesd, maar zou het toch wat te weinig zijn?

En nog een vraag. Gisteren heeft hij dus voor het eerst zo'n konijn op en hij vond het echt geweldig.
Vandaag wilde ik hem er weer een geven, en ik kreeg hem haast niet rustig, moest hem tot 2 keer toe terug sturen om te gaan zitten, haha! Hij begon toen enorm te klappertanden, alsof hij stierf van de kou. Dat zal het niet geweest zijn. Hij was droog en we waren in de keuken. Doen ze dat wel vaker? Enthousiasme misschien?

nienk

« Reactie #40 Gepost op: 2 september 2011 om 21:30:21 »
ohja dat klappertanden kan heel goed een stukje spanning zijn, Reus heeft het ook wel eens gedaan. leuk dat hij het konijn zo lekker vindt! het zal misschien ook wel een beetje het nieuwe zijn, dat het zo spannend is. Reus is ook lastiger rustig te houden als hij iets krijgt wat hij niet zo vaak krijgt en/of heel erg lekker vindt.

heeft hij moeite met poepen? hebben de konijnen hun jas nog aan?

Hope

« Reactie #41 Gepost op: 2 september 2011 om 22:58:39 »
Nee, de jas is uit. Aan de oren die hij in de ochtend krijgt zit nog wel wat haar.
Die krijgt hij omdat hij altijd moet spugen met een lege maag, en ik het niet handig vind om zo'n konijn te delen. Misschien dat ik zo'n oor kan wisselen met wat spiervlees als dat beter is.
Moeite met poepen heeft hij niet. Op de brokken was het altijd vrij dun, en dat kan ik nu niet meer zeggen.
Het zou misschien wel wat zachter mogen, maar hij lijkt er geen last van te hebben.
En hij poept nog maar 1 keer op een dag  :)  Dat was met die brokken ook wel anders.

nienk

« Reactie #42 Gepost op: 2 september 2011 om 23:18:55 »
zolang hij er geen last van heeft zou ik het nog een paar dagen aan kijken, misschien moet hij gewoon een beetje wennen.

Veerle-scrappyToo

« Reactie #43 Gepost op: 3 september 2011 om 18:44:00 »

Ik wil geen pretbederver zijn maar wij gingen ook met ons Nena naar het strand met de bedoeling van een leuk dagje uit te hebben en ze eindelijk eens kon uitlopen...de dag nadien stond ze onder de rode vlekken   :-\   
Ik zou dus zeker goed kijken hoe het met de huid is gesteld en het even in de gaten houden de dag zelf en de dagen nadien...een reactie is dus mogelijks van het strand en niet vanzelfsprekend van het eten. 
Nu niet dat er zeker een reactie komt maar...ik had het ook nooit verwacht bij Nena.

Wel een pluim omdat je het zo goed aan pakt, ik duim dat het een heleboel verbetering brengt en je wat wijzer wordt door het dieet.

Uploaded with ImageShack.us

Hope

« Reactie #44 Gepost op: 3 september 2011 om 21:02:26 »
Ik wil geen pretbederver zijn maar wij gingen ook met ons Nena naar het strand met de bedoeling van een leuk dagje uit te hebben en ze eindelijk eens kon uitlopen...de dag nadien stond ze onder de rode vlekken   :-\   
Ik zou dus zeker goed kijken hoe het met de huid is gesteld en het even in de gaten houden de dag zelf en de dagen nadien...een reactie is dus mogelijks van het strand en niet vanzelfsprekend van het eten. 
Nu niet dat er zeker een reactie komt maar...ik had het ook nooit verwacht bij Nena.

Geen reactie gelukkig! Of misschien wel, maar dan in positieve zin. De schilfers lijken wel losgekomen door het zoute water en zijn gerol in het zand. We hebben hem maar lekker zijn gang laten gaan. Toen we naar huis gingen hebben we hem lekker afgedroogd met een handdoek en toen we thuis kwamen heb ik met een paardenborstel van varkenshaar het zand afgeborsteld. Hij is heel rustig vandaag qua jeuk betreft.

Citaat
Wel een pluim omdat je het zo goed aan pakt, ik duim dat het een heleboel verbetering brengt en je wat wijzer wordt door het dieet.

Dank je! We doen ons best voor hem. Hopelijk knapt hij er van op!

Print

Barfplaats wordt gesponsord door