Print

Auteur Topic: Eliminatiedieët Hope. Eitje.  (gelezen 5615 keer)

Hope

Re: Eliminatiedieët Hope. We weten wat het was!
« Reactie #285 Gepost op: 12 december 2011 om 16:49:34 »
tijdje rust lijkt me een  heel goed idee! er zijn nog zat andere dingen die je kan voeren voordat je eend weer probeert. er is veel (gunstig geprijsd) wilt op het moment, dus als je iets anders wilds kan krijgen zou  ik gewoon alvast een klein voorraadje aanleggen voor later in het dieet.

wat relaxt dat je zo maar even langs Lupa komt, dat zouden Reus en ik ook wel willen!

Een voorraadje aanleggen, wat slim! Daar denk ik dan weer niet aan, ha ha! Ik kom iedere 4 weken langs Lupa, dus ik kijk niet verder dan 4 weken vooruit  ;)
Maar het is nu natuurlijk wel wild-seizoen. Laat ik dan ook maar hertenvlees meenemen, dat is nu ook niet al te duur.
Dan bestel ik nu paard, konijn, haas en hert (voor later). Lijkt me een goed idee, bedankt!

Senta

« Reactie #286 Gepost op: 12 december 2011 om 18:32:35 »
Voeren van vis is natuurlijk een optie maar,
als ik zalm voer, kan ik alleen de koppen geven, en dat kan natuurlijk niet 3 keer in de week, dat lijkt me wat teveel van het goede.
Het spiervlees van zalm is hier peperduur.

Lupa heeft gemalen zalm €3.25 per kilo ;)

nienk

« Reactie #287 Gepost op: 12 december 2011 om 19:43:42 »

ohja, dat is toch de kiezebrink zalm-mix? gemalen lijven zijn dat (als het die kiezebrink mix is), half graat half vlees. volgens Reus zijn buik is dat spiervlees, geen bot. (hij gaat wat aan de dunne van vis)

Hope

« Reactie #288 Gepost op: 12 december 2011 om 21:02:22 »

Ik kreeg de tip om geen gemalen dingen te voeren, omdat je niet weet waarmee het gemalen is.
Stel, hij kan niet tegen kip, en de molen heeft net kip gemalen en is niet goed schoongemaakt, kan hij reageren. Of geldt dat niet met vis?

Senta

« Reactie #289 Gepost op: 12 december 2011 om 21:29:36 »
Oja natuurlijk, stom van me. Ik zou dat risico niet nemen, want je weet idd nooit of de machines wel goed schoongemaakt zijn.
Is het proberen mss wel waard, maar dat moet je wel durven. Beetje afhankelijk van de heftigheid van de allergie.
Bij een pinda allergie bijvoorbeeld is dit zelfs levensbedreigend.

Hope

« Reactie #290 Gepost op: 12 december 2011 om 22:47:34 »
Oja natuurlijk, stom van me. Ik zou dat risico niet nemen, want je weet idd nooit of de machines wel goed schoongemaakt zijn.
Is het proberen mss wel waard, maar dat moet je wel durven. Beetje afhankelijk van de heftigheid van de allergie.
Bij een pinda allergie bijvoorbeeld is dit zelfs levensbedreigend.
De allergie was erg heftig, dus ik neem de gok maar liever niet.
Ik voeg later in het dieet zalm toe, gewoon 1 keer in de week. Nog een gelukje: de visboer heeft iedere vrijdag gratis en voor niets zalmkoppen ;)

Hope

« Reactie #291 Gepost op: 29 december 2011 om 21:32:10 »
Het gaat fantastisch met onze Hope!

Alleen.... hij laat behoorlijk stinkende winden  :biggrin2:
Je gaat er echt van over je nek!

Hij krijgt sinds 1,5 week haas erbij. Zijn vacht wordt helemaal zacht, hij glimt als een spiegel, de schilfers zijn helemaal weg. Energie voor 10, goede ontlasting, geen rommelbuik meer. Allemaal prima.

Alleen die winden... is daar nog iets aan te doen? Het is echt redelijk gênant als er visite zit, je ziet iedereen rondkijken...  :biggrin2: :biggrin2:

nienk

« Reactie #292 Gepost op: 29 december 2011 om 22:28:05 »
wat mooi dat het, behalve de winden, zo goed gaat!

misschien dat zijn darmen aan het ontgiften zijn geslagen, na de moeilijkheden...

ik zou er een kuurtje pro-biotica tegen aan gooien. dan help je hem even zijn buik op orde te krijgen door hem extra de bacteriën te geven die nodig zijn om de spijsvertering soepel te laten verlopen, goed voor de weerstand en zou best eens kunnen werken tegen die winden.

Reus krijgt de Probiotics van Phytonics, ben daar erg tevreden over.

Hope

« Reactie #293 Gepost op: 5 januari 2012 om 15:15:44 »
Hope krijgt vanaf 23 december haas bij.
Daar ben ik niet echt voorzichtig mee geweest om te voorkomen wat er gebeurde bij de eend. Te weinig in een week gevoerd, waardoor ik pas erg laat een reactie zag. Tenminste, ik blijf denken dat het de eend was.

Hij krijgt iedere dag vleesbot van haas. Daarbij dan orgaan en spiervlees van konijn en paard.
Het gaat super. Met de probiotica is ook het winden opgelost.

Wat is een wijze volgende stap? Is groenten toevoegen een optie, of is een nieuwe diersoort belangrijker?
Ik had gedacht, als ik nu eens een vezelrijke groente toevoeg, kan hij misschien makkelijker ontlasten en kan zijn percentage bot wat omhoog. Ik zit nu op 30% vleesbot. Bij mezelf merk ik altijd dat als ik groene bladgroenten eet, mijn spijsvertering beter werkt.

eelke

Re: Eliminatiedieët Hope. Stapje verder.
« Reactie #294 Gepost op: 6 januari 2012 om 08:59:08 »
Dan zou ik groente doen inderdaad, daar heeft hij elke dag wat aan :)

Zelf heb ik een groente prutje gemaakt van maar 2 groenten, wortel en courgette.
Als hij daar goed op reageerd, zou ik een vissoort toevoegen (die had je toch al, Markreel?)

nienk

« Reactie #295 Gepost op: 6 januari 2012 om 11:39:03 »
ik zou persoonlijk nu voor de vis gaan. super goed voor zijn huid, en veel honden gaan van vis ook wel iets makkelijker poepen.

Hope

« Reactie #296 Gepost op: 6 januari 2012 om 17:04:33 »
Dat is ook wel een goed idee, vis. Dat hoeft dan toch niet elke dag?

nienk

« Reactie #297 Gepost op: 6 januari 2012 om 17:08:50 »
nee, je kan ook een vis dag in lassen.

maar, als het Hope helpt met makkelijke ontlasten en je zijn vleesbot percentage graag omhoog zou hebben, dan kan je denk ik ook de weekportie vis verdelen over meer dagen. weet niet zeker of er een reden zou zijn om dat niet te doen.

Hope

« Reactie #298 Gepost op: 6 januari 2012 om 17:46:28 »
Ik geef hem nu 3 dagen in de week orgaan, en dan poept hij beter. Als ik die andere dagen vis bijgeef, is het misschien wel regelmatiger voor hem.

Nadia

• Chocomonster!
« Reactie #299 Gepost op: 6 januari 2012 om 18:30:20 »
Je voert nu, haas en konijn?

Ik zou echt nog niet gaan rommelen met een probiotica ofzo.. Laat hem maar zelf tot rust komen.. De winden kunnen ook komen van het wild..
Laat hope even lekker een tijdje op haas+ konijn staan.. En dan zou ik een visje bij voeren.. Vervolgens nog een ander diertje.. En dan pas iets van groente.. Ik zou dan voor wortel oid kiezen..

Ogen die spreken, zeggen vaak meer dan monden die zeggen.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door