Print

Auteur Topic: Eliminatiedieët Hope. Eitje.  (gelezen 5615 keer)

yvette_van_alert

• Sasja
    • ALert,het trainingscentrum voor baas & hond!
Re: Eliminatiedieët Hope
« Reactie #15 Gepost op: 30 augustus 2011 om 22:51:25 »
Ik geef Find nu paard als eliminatie dieet. Dat is hier via de paardenslager goed te doen.
Goede trainers zoeken mee naar een oplossing voor een probleem ipv te veroordelen.

Hope

« Reactie #16 Gepost op: 30 augustus 2011 om 22:54:00 »
Daar heb ik wel aan zitten denken ja, aan paard.
Hij heeft het de laatste 4 weken alleen al wel gehad, ik zit met het bot en we hebben hier in de verste verte geen paardenslager. Jammer maar helaas!

Limpy

« Reactie #17 Gepost op: 30 augustus 2011 om 22:57:10 »
Zou die hypoallergene brokjes vooral NIET geven als snack, zit vol met granen waar hij evt allergisch voor zou kunnen zijn.
Doneer ze lekker aan het asiel, zelfs met een paar zakjes zijn ze wellicht al blij (het asiel waar ik werk tenminste wel)
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

nienk

« Reactie #18 Gepost op: 30 augustus 2011 om 23:06:45 »
oh nee hoor, die brokjes mogen inderdaad naar het asiel!

die nieuwe diersoorten, ik hou zelf een week of 2 a 3 aan. als er dan niets aan de hand is, is het tijd voor iets nieuws. in de praktijk is alleen gebleken dat het meestal langer duurt, omdat ik er aan twijfelde, of omdat er iets tussendoor kwam. (per ongeluk brokje gehad, inenting reactie, vlooien, etc.)

Hope

« Reactie #19 Gepost op: 31 augustus 2011 om 08:24:39 »
Oke, geen brokjes dus. Mooi.
Ik ben niet meer zo van de brokjes.

Dan valt het eigenlijk niet eens tegen, met een week of 3 van het toevoegen.
Ik had 5 diersoorten gerekend, allemaal 6 weken, dan de groenten allemaal 6 weken en dan zijn appeltje erbij.
Laat ik mijn ouders lekker in de waan dat het 4 a 5 weken zijn, kan het ze ook niet tegen vallen.  ;)

We gaan vandaag of morgen vlees halen. En dan kunnen we op 1 september starten.

Jump

« Reactie #20 Gepost op: 31 augustus 2011 om 09:44:00 »
Volgens mij kun je gewoon de geitenpens voeren,ik heb hem ook net
binnen en hij is helemaal schoon.

nienk

« Reactie #21 Gepost op: 31 augustus 2011 om 09:47:06 »
tjah, je moet het zelf weten. ik zou het echt niet doen, het  is een risico en risico's wil je zo ver mogelijk beperken in een eliminatiedieet.

Hope

« Reactie #22 Gepost op: 31 augustus 2011 om 10:39:58 »
Een risico is het, daar ben ik het mee eens.
Wat betreft voedingsstoffen, maakt het daarvoor uit?
Want ik kan niet aan nier komen, dus hij krijgt dan 6 weken geen nier en geen pens.
En geen groenten natuurlijk.

Krijg ik zo geen tekorten, of valt dat met 6 weken wel mee?

Sh*t was is het duur! Als ik voor 4 weken geit bestel, zit ik op 104 euro!
Bij konijn zit ik op 68,25. Of ik doe iets helemaal fout.
Word lichtelijk gek hier. Moet voor 12.00 in Leende zijn en ik weet nog steeds niet wat ik nu moet doen.
 :-\
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2011 om 10:52:47 door Hope »

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #23 Gepost op: 31 augustus 2011 om 12:19:47 »
Je kunt prima 10 weken volstrekt incompleet voeren zonder problemen te krijgen. Maar met alleen spiervlees van paard kun je wel wachten op slechte ontlasting. En bot van paard is te hard.

Als jouw hond inmiddels al wat aan bot gewend is, zouden zachte geitenribben moeten kunnen.

Ik zou zelf geen enkel gemalen voer geven, om de doodsimpele reden dat je geen idee hebt wat er in gaat en hoe goed de vleesmolens schoon worden gemaakt. Leuk, als je net zit te elimineren met konijn en er zit toevallig nog een stukje kip in de machine. Dus persoonlijk ging ik voor de hele eenden of hele konijnen. Heel konijn is via bijv. het Islam Centrum in de regel prima aan te komen (de jas is dan wel uit maar kop + organen + bot + spiervlees zit er aan).

Siamsa - Dalmatische Honden

Hope

« Reactie #24 Gepost op: 31 augustus 2011 om 15:17:16 »
Dat is precies waar ik uiteindelijk voor gekozen heb, Lizzy.
Hij krijgt heel konijn. De jas is er af, en ook maag en darmen zijn er uit maar verder zit alles erop en eraan.
O, de oren zijn eraf.

Mijn eigen maag vind dit niet leuk. Mijn dierenhart ook niet, al weet ik heus wel dat konijnenvlees ook gewoon konijn is, of het nu herkenbaar is of niet. Ik moet er gewoon heel erg aan wennen. Heb er nu 1 ontdooit en ik vind het echt afschuwelijk. Maar het is voor de hond, en ik wil hem gewoon beter hebben. Dus we gaan er voor. Ik weet ook wel, dit zijn geen huisdieren. Maar ze lijken nog altijd behoorlijk veel op mijn eigen beestjes, die ik met liefde 5 heb rondlopen. Even slikken en dan maar bedenken dat het voor een goed doel is  :-\

Ik heb nu gehaald bij Lupa. Dat is misschien wel wat duurder, maar ze heeft me meer advies gegeven dan de dierenarts en dat vind ik ook heel wat waard. Het voordeel van heel konijn voeren vind ze dat je geen tekorten oploopt.
Als ik straks wat meer op mijn gemak heb rondgekeken dan kan ik eens gaan zoeken waar ik goedkoper uit ben. Maar nu ben ik 45 euro kwijt voor een hele maand, bij de dierenarts 80 dus ik heb al veel verdiend vandaag.
Uiteindelijk heb ik wel in 1,5 dag alles uitgezocht, beslissingen genomen en vlees gehaald. Niet slecht vond ik zelf.

Morgen gaan we beginnen. Vanavond laat ik hem eens een keertje vasten.
Geen lege maag, maar ook geen 700 gram voedsel meer waarvan ik niet weet of het goed voor hem is.

nienk

« Reactie #25 Gepost op: 31 augustus 2011 om 15:56:33 »
ooh lekker bloot konijn! Reus is stiekem jaloers op Hope. top dat je nu kan gaan beginnen, ben benieuwd wat Hope er van vindt!

Sarah5

• Eko-Pets
« Reactie #26 Gepost op: 31 augustus 2011 om 16:31:48 »
Fijn te lezen dat je er helemaal klaar voor bent. Lekker aan het konijn!

En nu maar hopen dat Hope heel erg snel opknapt en aankomt!!

Els77

« Reactie #27 Gepost op: 31 augustus 2011 om 18:51:58 »
Van konijnorgaantjes kun je trouwens heel mooie snackjes maken. Dat doe ik voor mijn Joy ook.

Ik ben eind februari begonnen met elimineren en Joy krijgt nu geit, konijn, groenten en sinds 1 week ook lam.
Ik doe er wel een week of 10 over, voor ik er weer een nieuwe vleessoort aan toevoeg.
Ik wil eerst echt heel zeker weten dat Joy er niet op reageert.
(Joy had geen jeuk, maar heel erge buikkrampen.)

Veel succes met het dieet! Ik hoop dat Hope er goed op zal reageren.

Hope

« Reactie #28 Gepost op: 31 augustus 2011 om 21:02:38 »
Droog jij die organen in een droogmachine Els?
Die wil ik 1 gaan aanschaffen, wil er deze week eens naar gaan kijken.

Heb alweer de nodige ervaringen gehad vanavond. Zojuist de zak konijnenoortjes zover laten ontdooien dat ik die uit elkaar kon halen en los van elkaar weer kon invriezen. Die krijgt hij in plaats van zijn staafje runderhuid dat vaders hem iedere dag gaf. Nou, als ik die konijnenkarkassen (of rugstuk of hoe het ook heet?!) al herkenbaar vond, dan ben ik er na die oren zeker van dat ik dit nog veel herkenbaarder vind. Puur natuur, dat wel. Met de haren er nog aan. Gezond, heb ik vanmiddag gehoord, en goed voor de vezels.

Pa begint er de lol wel van in te zien. Die had een konijn wat ik had ontdooit zo in de voerbak gezet dat hij net met pootjes en kopje eruit kwam, alsof hij over het randje keek. En dat zo in de koelkast. Kreeg zowat een hartverzakking toen ik de deur open deed. Niet mijn type humor, maar gelachen hebben we wel.

Heb voor tussendoor gewoon maar een kilo spiervlees gekocht. Dat had ik toch nodig, voor als de ontlasting niet goed is of als hij toch zou afvallen. Heb er nu met een bijl een stuk afgeslagen en ik kleine stukjes gesneden. In een bakje in de koelkast, en dan moet hij dat maar even krijgen als tussendoortje tot er een droogmachine is. Onze oven is al zo oud als matuzalem, en om een half appeltje te drogen moet hij een uur of 5 staan loeien.

Verder heb ik alles wel op orde denk ik. De buitenplaast is aangeveegd, de huisdier-konijnen hebben een voerbakje zodat ze niet meer knoeien. De rennen zijn aan de onderkant afgezet met heel fijn kippengaas, zodat er geen keutels meer doorheen kunnen vallen en hij niet meer met zijn tong wat lekkers weg kan schoepen. Die hond is me er een hoor!

De vogels in de tuin moeten naar de buren om te eten, onze eigen kanarie zit op een andere tafel zodat het zaad niet op de grond valt.

Nog 1 vraag. Mijn moeder is niet zo gecharmeerd van de stukken vlees die hij nu moet gaan eten.
Omdat het geen gesneden stukken zijn verwachten wij dat hij het op de grond zal leggen, of waarschijnlijker nog ermee zijn hok in zal duiken. Hij ligt daar altijd heerlijk rustig en ik verwacht dat hij daar zijn konijn op zal peuzelen. Nu ligt er vloerbedekking in zijn kooi, die kan er niet uit en dat is niet erg hygiënisch. Buiten wil ze hem niet hebben, omdat ze dat niet fris vind. Is het ook niet, want onze voegen zijn net in-geveegd met zilverzand en dat zal aan het vlees plakken. Nu heb ik een zeiltje, waar hij als pup op gelegen heeft toen hij nog wel eens in zijn hok plaste. Kan ik dat als hij gaat eten in zijn hok leggen? Dat zou ik gewoon met een sopje kunnen afwassen en dan kunnen wegleggen voor de volgende dag.
We moeten hier super voorzichtig zijn met bacteriën omdat mijn moeder gewoon niks op mag lopen. Vandaar haar angst voor rauw, en voor een hond die met zijn vlees gaat slepen. Mag dat zeiltje? Of kan hij daar ook op reageren?

Ow ja, nog 1 laatste vraag. Ik bewaarde de plastic zakken van het brood altijd om het geportioneerde vlees in te stoppen. Ook maar niet meer doen denk ik he?! Gewoon nieuwe zakjes gebruiken is het veiligste, of overdrijf ik nu?

Limpy

« Reactie #29 Gepost op: 31 augustus 2011 om 21:08:24 »
Dat zeil als vreetkleed is wel een goeie oplossing (veel katten hier hebben ook een vreetkleedje, hier is dat een placemat)

Zou idd ook andere zakken  gaan gebruiken, er zijn ook grotere vriezerzakken in de handel. De action heeft ze ook met zipsluiting.
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

Print

Barfplaats wordt gesponsord door