Het is best mogelijk zonder bestrijdingsmiddelen een vlooienplaag te voorkomen, maar lastig om alle vlooien te weren. In het begin gebruikten we ook pipetjes en ontwormtabletten (dat hoort toch zo..), maar nu pak ik het anders aan.
Wormen bestrijden: je kunt de ontlasting laten checken bij
www.wormbestrijding.nl, of het duurder/goedkoper is dan bij de da weet ik niet, maar prima service.
Vlooien voorkomen: volgens mij niet mogelijk. Met pipetjes kreeg ze vlooien, met ecostyle druppels ook, met knoflook ook... dankzij een vlooiennest in de tuin van m'n ouders hebben we een paar keer per jaar vlooien.
Vlooienplaag voorkomen: door er snel bij te zijn kun je een plaag wel voorkomen, ons is dat in ieder geval wel altijd gelukt. Ik let goed op jeukgedrag. Maar dat is lastig bij jou natuurlijk, want Bubba zal vast vaker last hebben van jeuk. Misschien dat het krab/bijt-gedrag wel anders is van vlooien. Als ik vlooien vermoed, ga ik er met de luizenkam doorheen. Dan vind ik meestal wel poepjes of zelfs al wat vlooien. En dan...
Vlooien en eitjes elimineren: ik was Daisy met Ecostyle VloVrij shampoo, werkzame stof is Spiritus Saponatus, geen aggresieve stof. Lijkt me gezonder dan Frontline Spray, maar ik weet niet hoe de reactie bij Bubba zal zijn natuurlijk. De omgeving bespuiten we met antivlospray van Beaphar of Ecostyle. Werkzame stof in de Ecostyle spray is geraniol, dat mag ook op biologische groenten gebruikt worden als insecticide heb ik begrepen en wordt ook gebruikt in voedsel voor mensen (al zegt dat natuurlijk niet zoveel meer).
Maar gelukkig breekt qua vlooien weer een fijnere periode aan nu

Hopelijk kunnen de potjes en flesjes weer een paar maanden in de kast blijven.