Print

Auteur Topic: lijst van homeopatische middelen  (gelezen 316 keer)

lolpugz

• lolpugz!!
lijst van homeopatische middelen
« Gepost op: 24 augustus 2011 om 23:17:41 »
hallo,

Misschien een ideetje, misschien ook niet. Maar ik lees vaak in de rubriek medisch en andere post dat mensen bepaalde middelen aanbevelen. nu was ik laatst op zoek naar de geruikswijze van een middel maar dan moest ik eerst flink wat topics door voor ik iets bruikbaars had omdat soms alleen de naam erin staat en dan bijvoorbeeld wordt afgewezen of inderdaad gebruikt wordt maar dan weet die persoon al hoe te gebruiken.

dus is het een idee om een soort van lijst aan de bibliotheek toe te voegen met naam van het middel bijvoorbeeld eurologist. tegebruiken bij: blaasgruis, dosering: 2x daags half tabletje 1200 mg voor een hond tot 15 kilo. hoelang te gebruiken? dagelijks. en eventuele verdere bijzonderheden. bijvoorbeeld: af en toe plas op phwaarde controleren en misschien jaarlijks een controle echo.
eventueel nog aanvullende info als waar te koop of alternatieven.

ik ben benieuwd hoe andere hoerover denken

Groetjes Carola

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
Re: lijst van homeopatische middelen
« Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2011 om 15:10:05 »
In de regel is het zo dat homeopathische middelen die op de markt zijn gebracht speciaal voor dieren met een gebruiksaanwijzing voorzien moeten zijn en dat homeopathische middelen voor mensen (en deze twee zijn in principe gewoon altijd uitwisselbaar omdat er geen homeopathie voor mens of dier bestaat, er hooguit klachten zijn die meer specifiek voor mens / dier zijn) door dieren ingenomen kunnen worden en waarbij je dan ongeveer grofweg voor dieren de kinderdosering kunt nemen. Als die er niet op staat, dan kun je eigenlijk ongeveer wel zeggen:

Puppy's en kleine honden: een kwart van de volwassen mensen dosering.
Middelgrote honden: de helft van de volwassen mensen dosering.
Mega grote honden (en dan praat ik over honden met een gewicht van een volwassen mens): de volwassen mensen dosering.

Siamsa - Dalmatische Honden

Print

Barfplaats wordt gesponsord door