Print

Auteur Topic: Overzetten op KVV - kater valt af  (gelezen 1077 keer)

koekje

• Beheerder
  • Tuuterdetuut
Re: Overzetten op KVV - kater valt af
« Reactie #30 Gepost op: 2 september 2011 om 22:23:48 »
Er zijn verschillende manieren om hele dingen succesvol aan te bieden. Kleine stukjes mengen is idd een optie, los geven meestal ook. De eerste paar keren kan er dan alleen naar gekeken worden, voordat het nieuwe eraf is en ze zullen toehappen. Een veel gebruikte methode is om ze dingen te laten jatten. Katten blijven nu eenmaal raar en vinden zulke dingen toch altijd spannender dan dingen die wel mogen. Dat jatten gaat natuurlijk onder begeleiding en dit is dan wel toegestaan, maar weten zij veel.

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

Bishy

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 9 september 2011 om 17:09:30 »
Binnenkort zal ik kippennekken moeten inslaan, ze zijn al een week op.

Weet iemand wanneer poelier Kukeleku in Amsterdam staat en op welke markt? Ik heb ze gemaild (ook voor een prijslijst), maar mijn nieuwsgierigheid is groot.  ;)

Limpy

« Reactie #32 Gepost op: 9 september 2011 om 17:50:33 »
Weet niet of ze uberhaupt in amsterdam staan, op vrijdag staan ze wel in amstelveen op de markt.
(geen idee waar die is, wellicht in īt stadshart bij het cobramuseum?)

Dinsdag, vrijdag en zaterdag  staat er wel een andere op de Dappermarkt:
Poeliersbedrijf G. van Nieuwehuizen
Hij staat op de hoek van de Commelinstraat
hij komt uit Putten: 0341-353552
Kippennekken 1 euri de kilo, zul je wel īs morgens moeten gaan anders zijn ze op.

Anders islamitische slagers?
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

Bishy

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 15 september 2011 om 13:09:22 »
Bedankt Limpy. Ze staan idd in Amstelveen. Op dinsdag staan ze in Osdorp (tussenmeer).

Gisteren heb ik 1 kippennek volledig tot moes geslagen en in kleine stukjes gehakt. En een grof gehakte kippennek.
Mati heeft ze allemaal gegeten.  :-[ Ik heb die andere 2 wat kleine stukjes voorgehouden maar ze willen er nog niks van weten.
Ik vind het nu toch wel tijd worden dat ze gaan knagen voor ze weer tandsteenproblemen krijgen. Dit weekend (of straks) ga ik runderlap halen.

Overigens heb ik de domme fout gemaakt om de KVV te laten staan toen ik de kippennek neerzette, dus de keuze voor Mickey en Billie was snel gemaakt.

koekje

• Beheerder
  • Tuuterdetuut
« Reactie #34 Gepost op: 15 september 2011 om 14:03:04 »
Ik heb een keer parelhoenkarkas gehad van Kukeleku uit A'veen. Ze waren wel lekker goedkoop (1 euro de kilo), maar de kwaliteit vond ik belabberd. Het waren hele kleine kinderruggetjes (dus niet eens hele karkassen) en ze waren erg kaal. Ik zat zelfs nog te twijfelen of ik het als vleesbot kon rekenen. Een Herby-kipkarkas is normaal groter en meer bevleesd en dat zijn al kleine sneue dingen.
Ik bestel mn parelhoen bij leveranciers. Lupa heeft hele parelhoenders zonder kop en veren en binnenkant en die vind ik erg leuk. De rest komt van KB en wat die niet heeft (parelhoen en bepaald obscuur orgaan zoals kalkoenhart etc) komt van Lupa. Ik haal ook wat dingetjes van de vleesturk. Lamsnieren, soms lamshart en laatst had Tanja voor mij ook 2 kilo kippenvleugels van slagerij Tanger meegenomen.

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

Bishy

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 20 september 2011 om 17:44:39 »
Riblap, kippehart, kwartel, duifkarkas (in stukken) is afgelopen weekend gegeten door Mati.
Lamshart heeft zelfs Mati niet gegeten, dat had ik niet verwacht. Kippemaagjes vond ook niemand interessant.

Die andere 2 weigeren nog steeds. Ik denk dat de Gourmet truc weer toe moet gaan passen ofzo.

Ondertussen ben ik aan het kijken voor een vrieskist, want mijn koel/vriescombi kan alleen dicht als ik me met een aanloop er tegenaan gooi.  ;D

Limpy

« Reactie #36 Gepost op: 20 september 2011 om 18:30:13 »
Netjes hoor, dat kind komt er wel!
Met lam-dingen zijn ze hier ook erg kieskeurig, maagjes zijn ook big nono dus dat heb ik opgegeven.
Hart krijgen/blieven ze hier ook alleen maar van kip/eend/kalkoen (soms konijn)

Best kans dat mickey en billie uiteindelijk dingen leren eten als mati iets zien eten.
Zo heeft pekke voorgedaan aan de rest hoe je nekjes at (als stoer barf-kitten) en kwam blixa steeds kijken en snuffelen als hij een kuiken at, daartegenover heeft pekke van blixa geleerd dat ratjes/muizen heul lekker zijn...

Eidt: welkom bij de altijd-te-weinig-vriesruimte-praatgroep! Ga vooralvoor een kistje, ik dacht wel uit te komen met kastje voor 4 katten.. valt best tegen hoor.. :-\
« Laatst bewerkt op: 20 september 2011 om 18:39:16 door Limpy »
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

Bishy

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 7 oktober 2011 om 14:15:15 »
Ha ha ha, en nu gaat de hond (40 kilo) ook  barfen en kvv dus is het helemaal proppen geblazen.  :o
Ik heb er eentje van 210 liter op het oog, dat is hopelijk genoeg.

Voor de jongste wordt een BARF menu samengesteld, want die vindt KVV te saai. Mijn andere 2 heb ik nog steeeeeds niet aan het knagen. Ze weten niet hoe snel ze van het balkon af moeten komen als Mati met zijn prooi of karkas (!) begint te gooien.
Afgelopen week runderlap in stukjes gemengd met KVV en daar is met hele lange tanden van gegeten en nog best veel weg kunnen gooien.

Bishy

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 27 oktober 2011 om 12:09:09 »
De vrieskist staat er  :D :D :D
212 liter. Hopelijk is het genoeg, hahaha. Over een maand komt kat nummer 4.  8)

Billie heeft vorige week eindelijk eens wat stukjes rundvlees gegeten nadat ik ze had gerold in Cosma snackies.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door