amai
zo'n massale reacties had ik niet verwacht.
nu ja,om even duidelijkheid te schaffen hé
we zijn bij verschillende dierenartsen geweest,en ze moest een blanco dieet volgen.
in her begin bestond dit uit 200 g gekookte rijst, 200gr vlees en 1 tl olijfolie.
gevolg van dit alles 2 weken ononderbroken slijmerige diarree.
terug naar DA geweest en antibiotica gekregen tegen de diarree.ze had tevens een infectie opgedaan aan haar darmen van de continue afgang.toen moesten we het proberen met pasta. joepie,bleef hetzelfde.
toen werden we doorverwezen naar de dierenkliniek voor een endoscopie.
ik dacht zo van,eerst ff checken bij een andere DA
toen zijn we naar een Proffessor geweest die een goede naam heeft.
hij moest niet lang twijfelen,'t lag aan de rijst !
hij heeft haar bloed laten onderzoeken en heeft haar stoelgang ook laten onderzoeken, en der is een eiwitallergie en glutenintollerantie uitgekomen. rijst mag ze nu ook niet meer hebben, toch zeker niet in gekookte vorm want dan hebben we weer hetzelfde voor.
aardappelen geven is momenteel de enigste optie als we dan al op versvoer willen blijven !
ze krijgt ongeveer 5 aardappelen per dag,samen met 300g kalkoen of paard. en 1x per dag krijgt ze haar brokken gemengd met nog eens 300g kalkoen of paard.
een dure grap,maar ja,het is tot nog toe het enigste waar ze geen spuitpoep meer van heeft.ik heb nu geprobeerd om wortelen eronder te draaien,maar ze gaat weeral slapper dan voordien !
ook krijgt ze af en toe appel,ze is er vertukt op,en yoghurt smult ze ook.maar ook weer als er iets onder gedraaid is !
doordat ze dus ook van het minste afgang krijgt schommelt haar gewicht enorm.op de foto is ze in haar goeie dagen,maar meestal geraakt ze niet boven de 25kg. daar zorgen haar darmen wel voor !
als het niet betert moeten we nog eens testen laten doen op haar schildklier. fingers crossed dat het dat niet zal zijn ...