Ik zou zeker geen brokken geven, toen ik nog brokken gaf, had 1 van mijn honden om de 3 weken enorme diarree, die steeds slechter onder de knie te krijgen was. Ik ben toen om rust in te bouwen (ook omdat ik een epileptische hond had, die geen gluten en granen meer mocht) overgestapt op Carnibest, dat heb ik cold turkey gedaan. Op het moment dat ik overgestapt ben, had ik alle dames ziek (8 stuks) virusje. De diarree was ik al 2 weken mee aan het klooien en ze waren misselijk en wilden niets meer eten. Toen was er alleen Carnibest zonder gluten en granen, die hebben we gekozen. CB geeft als advies de eerste 14 dagen overgieten met kokend water (dan af laten koelen) en bij diarree sowieso met kokend water overgieten en af laten koelen (niet met kraanwater overgieten, want daar kunnen ze juist diarree van krijgen).
Binnen een paar uur had ik de eerste diarree vrij, binnen 24 uur was de laatste diarree vrij.
Langzaam overstappen zou ik eerst een KVV geven, en daarna langzaamaan Barfproducten toevoegen. Dus bijv. 1 dag per week barf toevoegen, om te kijken hoe ze op de BARF reageren. Ik heb ook geprobeerd BARF te geven, maar dat lukte hier niet, dus ze zijn hier terug gegaan op gemalen vlees en mixen van Kiezebrink en dat gaat wel goed.