Print

Auteur Topic: Energie uit KVV/Barf  (gelezen 1207 keer)

pleuntje

Re: Energie uit KVV/Barf
« Reactie #15 Gepost op: 3 augustus 2011 om 21:43:08 »
Ik heb mijn hond 6 jaar KVV gegeven, puur door de gedachten die jij ook hebt. Het is zo ingewikkeld.
Nu ben ik ongeveer 3-4 maanden aan het barfen en het bevalt mij en de hond supergoed.
Vooral omdat je bang bent voor diarree. In KVV weet je nooit hoeveel erin zit en hoe vet het is. Met barf heb je meer controle over wat je geeft.
Ik bestel het meeste bij Lupa. Deze bezorgt ook thuis. Ik ben een stuk minder kwijt dan met KVV en hij komt aan van dezelfde hoeveelheid.

Ik heb de barf rekenhulp gebruikt. Aan de hand daarvan maak ik per week een menu. ALs je hond gevoelig is voor diarree moet je wel goed inlezen in het feit dat vette diersoorten in combinatie met bijvoorbeeld orgaan wat laxerend kunnen werken. Ook alleen pens geeft hier wat dunnere ontlasting. Dat is per hond ook wel verschillend, maar jou hond kan daar wel op reageren. Ik zou het zeker overwegen.
Groetjes Helga en een poot van Bandit

Lil

« Reactie #16 Gepost op: 6 augustus 2011 om 13:45:44 »
Hier ook de ervaring dat Kivo erg vet is, waardoor een van mijn kanjers het ook niet goed verdroeg (voor de ander was het juist uitstekend voer). Ik zou proberen te barfen als ik jou was of in ieder geval een andere kvv bestellen. Meeste bedrijven bezorgen thuis  ;) :)

charmed

« Reactie #17 Gepost op: 9 augustus 2011 om 18:52:00 »
Ik zou zeker geen brokken geven, toen ik nog brokken gaf, had 1 van mijn honden om de 3 weken enorme diarree, die steeds slechter onder de knie te krijgen was. Ik ben toen om rust in te bouwen (ook omdat ik een epileptische hond had, die geen gluten en granen meer mocht) overgestapt op Carnibest, dat heb ik cold turkey gedaan. Op het moment dat ik overgestapt ben, had ik alle dames ziek (8 stuks) virusje. De diarree was ik al 2 weken mee aan het klooien en ze waren misselijk en wilden niets meer eten. Toen was er alleen Carnibest zonder gluten en granen, die hebben we gekozen. CB geeft als advies de eerste 14 dagen overgieten met kokend water (dan af laten koelen) en bij diarree sowieso met kokend water overgieten en af laten koelen (niet met kraanwater overgieten, want daar kunnen ze juist diarree van krijgen).
Binnen een paar uur had ik de eerste diarree vrij, binnen 24 uur was de laatste diarree vrij.

Langzaam overstappen zou ik eerst een KVV geven, en daarna langzaamaan Barfproducten toevoegen. Dus bijv. 1 dag per week barf toevoegen, om te kijken hoe ze op de BARF reageren. Ik heb ook geprobeerd BARF te geven, maar dat lukte hier niet, dus ze zijn hier terug gegaan op gemalen vlees en mixen van Kiezebrink en dat gaat wel goed.

Berna

• **
« Reactie #18 Gepost op: 21 augustus 2011 om 14:00:50 »
Zo, we zijn weer terug van vakantie.. onze 4 viervoeter is er niet dikker van geworden. Meneer doet aan topsport en eet gewoon weg slecht tijdens de vakantie. Kortom, weg zijn nu echt op missie.. zijn laatste beetje Eukanuba laat hij nu gewoon staan.....dus het is niet echt langer te rekken..

Ben me aan het verdiepen geweest en las ook eea over Kiezenbrink. Kan ik dat als Barf zien, of is dat meer  'luie'-barf?? Goede ervaringen mee?? of juist niet?
Ik twijfel een beetje, zal ik hem eerst op kivo zetten (dat heb ik nog liggen) of zal ik hem smuldier geven (minder vet misschien??)... misschien kiezenbrink gaan geven (completer??)

ideeen?

Meike en Daisy

• voerwijzer.com
« Reactie #19 Gepost op: 21 augustus 2011 om 16:12:28 »
He wat lastig.

Kiezebrink kun je het beste zien als een incomplete kvv. Door aanvullingen kun je er een compleet menu van maken. Ik zou eerst gewoon de Kivo opmaken, dat ging toch goed? Smuldier is ongeveer even vet als Kivo, dus om het vetgehalte zou ik niet voor Smuldier kiezen. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van uitproberen is, wat het beste valt.

Misschien heb je iets aan het kvv overzicht op www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken

Jantina

« Reactie #20 Gepost op: 22 augustus 2011 om 21:48:53 »
Hey Bernadette! Train je nog steeds in Alblasserdam met Drago? Wij hebben nog wel eens contact gehad omdat wij ook evt. een Viszla uit het nestje van Drago wilde, weet je nog? Via Erik!
Mijn honden eten ook vers en je mag altijd een keertje mailen of bellen of even langs komen als je toch in Alblas bent... Wij wonen aan de overkant van het bosje he  ;).
Groetjes en sterkte en wijsheid voor Drago!!!

Berna

• **
« Reactie #21 Gepost op: 23 augustus 2011 om 07:11:11 »
Hey!!

Dat is even geleden! Zo te zien is het voor jullie toch geen vizsla geworden uit eindelijk ;-)
We trainen al een tijd niet meer bij Erik. Dat was uit eindelijk niet zo'n succes.
Ik stuur je nog wel even een mailtje vanmiddag!

Grtz!!

Jantina

« Reactie #22 Gepost op: 23 augustus 2011 om 07:33:02 »
Nee een Teckel, heeeeel wat anders  :P
Ik lees je mail wel!

Aquillo

• Aquillo en Estrella
« Reactie #23 Gepost op: 23 augustus 2011 om 15:22:43 »
Berna:

kvv passeert de maag heel snel dat geeft honden een sneller hongergevoel. Barf lijkt moeilijker, maar is in feite makkelijker. Je geeft zo groot mogelijke stukken. en je weet wat je voert.
voorts komt diaree vaak door het voeren van kvv met graan er in (je hond kan een graanallergie hebben. rijst valt daar ook onder) of een kvv met te veel orgaan.
Daarom wordt orgaan evenals pens niet alleen gegeven, maar altijd met iets van karkas er bij.
Vers voeren lijkt vies maar je eet zelf toch ook wel eens een kippenboutje? Het enige is dat je het voor jezelf gaar maakt en voor je hond rauw laat.
makkelijker kan niet. Je went er vanzelf aan. ik heb mijn honden gewoon cold turkey overgezet. geen brok meer maar kvv zonder graan en daarna steeds meer grote stukken gegeven. Maar helemaal cold turkey overzetten gaat heel goed. Heb ik net bij een Afghaanse windhond van een vriendin van me gedaan. Meteen perfect. Alleen begin je met zachte botten als konijn, kip, parelhoen eendennekken. Nu na een maand kan hij al geitenribben verdragen. bijt goed. In het begin alles vast gehouden. Maar het is een rustige eter dus nu doet ie alles alleen.

nb mijn man moest er in het begin ook niets van hebben.. maar na een half jaar werd hij steeds enthousiaster toen hij zag hoe de honden er van genoten en er zo gezond en mooi van werden.

Happy Podenco's

Berna

• **
« Reactie #24 Gepost op: 2 oktober 2011 om 15:16:34 »
Zo, we zijn een maandje verder. Ik had meer kivo liggen als ik dacht, maar voor Drago geen probleem. Ik was bang voor diarree toestanden maar het gaat prima. Drago moet er wel veel van eten. Meneer eet bijna 4% van zijn lichaamsgewicht.....dagelijks.
Omdat ik Kivo wat eenzijdig vind wil ik nog wat andere merken gaan voeren. Ik ovrrweeg Lotgering al hoor ik veel wisselende verhalen. Anders natudog misschien, maar omdat er een kilo per dag doorgaat zit ik niet te wachten op prijzen van 3-4 euro per kg.

Of toch barf er bij? Er waren hier mensen in de buurt.... Wellicht gezamelijk wat bestellen?
Dan doel ik dus op Lotgering of barfproducten. Komende week haal ik bij versvoerenzo natudog ter afwisseling...

M@rina

• Cockers&Friends
« Reactie #25 Gepost op: 3 oktober 2011 om 19:49:28 »
Ik heb hier ook een mager scharminkel rondlopen die nog steeds op 4% van zijn lichaamsgewicht zit en hij is bijna 2 jaar. Energiek, alert en heel actief buiten (binnen valt het gelukkig mee, alleen slaapt hij niet veel en wordt door ieder vreemd geluidje geactiveerd). Meer voer krijg ik er niet in al zou ik willen... hij laat het staan. Afgelopen vakantie is hij weer een halve kg afgevallen en weegt nu nog maar 12 kg.

Ik voer tegenwoordig voornamelijkTinlo  en ik heb het idee dat je daar wel wat meer van moet voeren dan bijv. Carnibest. Ik heb nog een andere cocker lopen en die kan van carnibest maar 200 gram eten anders komt ze aan, van Tinlo eet ze 230 gram per dag.

Ik ben nu maar veel gezonde snacks aan het geven tussendoor, misschien dat die extra's een beetej aanwillen zetten. (gedroogde kip, rund, orgaan, fruit etc.)
Groetjes,
Marina,

Je kan tegenwoordig zoveel worden.... ik blijf denk ik maar wie ik ben....
www.cockersandfriends.nl

Nientje

• *
« Reactie #26 Gepost op: 18 oktober 2011 om 14:17:30 »
ik zou het wel even goed in de gaten houden als ik jou was, want het is niet zo gunstig als ze niet genoeg eet... naja goed, ik vertrouw erop dat je wel door hebt wat je moet doen;) succes!!

Groetjes

Nien

Print

Barfplaats wordt gesponsord door