Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2072297
Grote beer was de laatste 2 weekjes toch wat minnetjes. De schildkliertabletjes werken goed, in "gedrag" is ze veel leuker en de beharing komt terug. Maar op de wandeling was ze snel uitgeput, ze kan niet goed springen en dinsdagavond op de training was de enige goede oefening eigenlijk af en blijf en aport. De rest ging behoorlijk futloos. Vanmiddag naar onze hol da geweest, aangegeven wat de klachten zijn en helemaal onderzocht. Er zijn 3 frequenties waar lyme op gemeten kan worden en alle 3 waren 'fout". Grote beer is heftig besmet, voelt zich erg uitgeput en heeft in al haar gewrichten pijn (merkte ik al omdat met kammen ze bij al haar poten gilt als ik ze aanraak, past niet echt bij haar). We zitten nu te wachten op de antibiotica (de hol da heeft geen ab in voorraad, alleen niet reguliere medicatie). Die zal er morgen per post wel zijn (leek mij even makkelijker als een reguliere dierenarts hier vinden die zo mee wil geven, denk dat die dan eerst bloedonderzoek wil doen).
Grote beer gaat nu eerst een lange periode aan de ab samen met al 2 alternatieve middelen, 19 augustus gaat ze voor controle en kijken we verder. Ondertussen duimen we dat ze weer helemaal de oude gaat worden.

Omdat we grote beer wel wat zielig vinden heeft ze net het restje avondeten gehad, even verwennen.
Laatst gewijzigd door kira op zo 14 aug 2011, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#2072320
@ Dian, is bij mijn weten niet overdraagbaar. We wonen hier helaas superteekrijk (dat heb je zelf volgens mij ook wel eens ervaren) en met en zonder middelen lopen de honden teken op. Geen boswandelingen is ook geen optie, hier op het dorp lopen ze ook tegen teken aan, in onze eigen achtertuin zitten ook teken. Ze is nogal heftig ziek, dus hoop wel dat alles weer goed komt en er geen blijvende schade ontstaat aan haar gewrichten en/of organen.
Gebruikersavatar
Door Dian
#2072444
[quote="kira"]
@ Dian, is bij mijn weten niet overdraagbaar. We wonen hier helaas superteekrijk (dat heb je zelf volgens mij ook wel eens ervaren) en met en zonder middelen lopen de honden teken op. Geen boswandelingen is ook geen optie, hier op het dorp lopen ze ook tegen teken aan, in onze eigen achtertuin zitten ook teken. Ze is nogal heftig ziek, dus hoop wel dat alles weer goed komt en er geen blijvende schade ontstaat aan haar gewrichten en/of organen.
[/quote]

ik was in de war met weil  :doh: en ja, ik heb de teken daar bij jullie meegemaakt..............  :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door