Print

Auteur Topic: Heeft iemand tips voor het snijden van een worst?  (gelezen 1217 keer)

speedy-1

• *
Re: Heeft iemand tips voor het snijden van een worst?
« Reactie #30 Gepost op: 21 augustus 2011 om 19:53:59 »
Idd!  :P

Blokker verkoopt over het algemeen geen kwaliteitsspullen.

Misschien niet, maar als je me filmpje hebt gezien zie je dat het met dit mes erg goed gaat en dat ik binnen 10 seconden een 500 grams worst kip (geld ook voor eend een zalm) door zaag en binnen 20 seconden konijn en rund (allen in bevroren toestand). En ik ben trouwens ook niet sterk. Denk dat iemand die sterker is het met dit zelfde mes in de helft van de tijd kan.
Ik zou graag van iemand een filmpje zien dat het met een vleesmes sneller en simpeler gaat.
Vind het best goed gaan met mijn broodmes en wil mijn geld niet uitgeven aan een ander mes waar het misschien helemaal niet beter mee gaat. Dus wie overtuigd me?
Ik laat zien dat het met een broodmes goed gaat, wie laat zien dat het met een vleesmes beter gaat?
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2011 om 19:58:38 door speedy-1 »

koekje

• Beheerder
  • Tuuterdetuut
« Reactie #31 Gepost op: 21 augustus 2011 om 19:59:22 »
Ik heb hier geen mogelijkheid om filmpjes te maken, maar ik zal eens nadenken over de mogelijkheden van een fotoserie.
Ik gebruik een zwaar hakmes van de Ikea uit de oude serie.

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

*Yvje*

« Reactie #32 Gepost op: 21 augustus 2011 om 21:34:02 »
Nee, ik ga ook geen fortuin uitgeven aan een mes waarvan ik niet weet of ik hem ook daadwerkelijk beter vind
dan een broodmes ...

Limpy

« Reactie #33 Gepost op: 22 augustus 2011 om 17:40:22 »
Steakmes?
ging het hier ook el leuk mee om een beginnetje mee te maken.
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

Bishy

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 22 augustus 2011 om 20:16:18 »
Vanmiddag heb ik een kilorol Tinlo Cattery gesneden met een broodmes. Het ging aanzienlijk sneller dan met mijn vleesmes!  :)

Emytje

« Reactie #35 Gepost op: 22 augustus 2011 om 20:33:31 »
Ik gebruik gewoon het vleesmes uit mijn BK messenset. Maak dan een inkeping in de rol met het mes en als het te zwaar is om te snijden, pak ik de hamer en mep ik die op mijn mes. Ik weet het, niet vriendelijk voor het mes, maar ik vind het persoonlijk geen punt als dat ding een keer stuk gaat. Tot nu toe is die zijn prijs dubbel en dwars waard aangezien we de set hebben gespaard bij de Deen een jaar of 3 geleden. ;)
Ik gebruikte voorheen een vlijmscherp mes van de Hema van een euro, maar die brak af bij het handvat. 8)

El budha

• jemepa
« Reactie #36 Gepost op: 22 augustus 2011 om 20:41:05 »
Met een verstek zaag en verstek bak gaat het ook heeeeeel makkelijk.
Uiteraard wel een nieuwe zaag en verstek bak gebruiken of anders heel goed schoonmaken.

*Yvje*

« Reactie #37 Gepost op: 23 augustus 2011 om 12:10:56 »
Vanmiddag heb ik een kilorol Tinlo Cattery gesneden met een broodmes. Het ging aanzienlijk sneller dan met mijn vleesmes!  :)

Zie je, als je beetje goed mes hebt wil het prima zonder het mes te mollen ..

Jacoba

« Reactie #38 Gepost op: 2 oktober 2011 om 22:23:20 »
Ik ben om! Ben naar IKEA geweest en zag daar het SPLITBAR hakmes liggen. Meegenomen voor 19.95 euro. WAUW! Mijn kartelmes ga ik dus niet meer gebruiken. De kilo-rollen gaan hier nu vanuit de vriezer in de koelkast en dan onder het hakmes. Wat een verschil! Het gaat veel makkelijker en sneller. Ook geen gedoe meer met water nu. Bedankt voor dit nieuwe inzicht  :).

Limpy

« Reactie #39 Gepost op: 2 oktober 2011 om 22:33:55 »
 ;D ;D ;D
Lang leve ikea!
Dat monster heb ik idd ook in mn keukenla liggen voor de kattenvleesjes...
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

koekje

• Beheerder
  • Tuuterdetuut
« Reactie #40 Gepost op: 3 oktober 2011 om 01:43:06 »
Ik wil het eigenlijk niet zeggen, maar doe het toch:
Zie je nou wel!  :P

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

mimo

• *
    • Proeltjes
« Reactie #41 Gepost op: 31 oktober 2011 om 21:51:43 »
Ik heb vaak staan emmeren met een mes, wel of niet half ontdooide Carnibest, maar heb nu de ideale oplossing. Namelijk een bijltje, gewoon een om hout te hakken. Zodra ik nieuwe stukken vlees nodig heb, neem ik een bevroren worst uit de vriezer. Ik leg hem buiten op een hakblok, sla hem in 3 of 4 stukken, doe die in boterhamzakjes en was het bijltje af. Klaar in een paar minuten!

Groetjes Nathalie, Arthur, Mimi en Momo

*Yvje*

« Reactie #42 Gepost op: 31 oktober 2011 om 22:32:25 »
 ;D Ik zie het al voor me, zie me al hakken, komt nooooooit goed hier ! Denk dat de worst heel blijf en
ik na die tijd een paar vingers mis ! Wel een idee !

Print

Barfplaats wordt gesponsord door