Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2042785
Hallo,
Onze hond Rik van 13 jaar heeft ernstig HD, hij zit nu op j/d brokken die we nu een aantal jaar voor hem hebben gekocht bij de dierenarts.
Hij doet het er verder wel goed op hij heeft nog genoeg wilskracht om verder te gaan, maar nu is het zo, we willen onze jongere honden Charly en Joey op Barf voeding zetten maar weten niet of onze andere hond Rik ook op barf voeding zou kunnen aangezien hij HD heeft.

Weet iemand misschien of dit geen kwaad zou kunnen en of je er dan misschien iets extra's aan toe moet voegen?
#2042812
Je kan een hond op elke leeftijd overzetten op vers. Ik heb mijn honden overgezet toen ze 9 en 10 (en een aantal was jonger) over gezet op Carnibest, ze hebben daardoor echt 4 jaar extra gekregen. Alle klachten die ze hadden verdwenen voor de zon. Beide oudjes hadden last van atrose, het vlees heeft hen enorm goed gedaan. Ze veranderden in een korte tijd van een altijd liggende hond in een hond die actief door het leven ging. Ze hebben de eerste jaren weer volop gespeeld. Ze zijn uiteindelijk 15 en 14 1/2 jaar geworden.

Zelf zou ik niet zo snel direct voor Barf kiezen, maar beginnen met KVV daarna barf uitproberen. Om ze toch eerst aan bot te laten wennen. Maar dat is mijn persoonlijke mening :)

Als je hond altijd brokken heeft gehad is het wel wenselijk dat je ze de eerste tijd het vlees even overgiet met kokend water, zodat de maag en darmen er aan kunnen wennen. (als je KVV gaat geven)

Extra zou je kunnen geven een voedingssuplement Glucosamine/Chondroitine/MSM (ik gebruik die van de kruidvat)
Laatst gewijzigd door charmed op vr 24 jun 2011, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#2042815
ik ben het (natuurlijk)  ;D eens met charmed..
bovendien.. de hoeveelheid toegevoegde stof voor HD in brokken is nagenoeg te verwaarlozen..
het best is om het zelf toe te voegen.. je hebt heel veel verschillende soorten gluco/chondrio/MSM varianten..
welke voor jou het beste zijn kun je ook op BP uitzoeken..
gewoon even HD intypen op de zoekfunctie.. en je komt al een heel eind..  :-*
#2043644
Hoi, bedankt voor jullie advies ik ik heb dit ook nog als advies gehad om extra aan zijn voeding toe te voegen,  (Rik weegt tussen de 19 en 21 kilo).

advies:EPA (omega 3), glucosamine met chondroitine en MSM(deze zouden verkrijgbaar zijn bij de Hema).

Weten jullie mischien de hoeveelheid en of het goede suplumenten zijn?

Alvast weer bedankt,

Groetjes Angelique :)
#2043811
Let wel op als je voedingssuplementen voor je hond koopt dat er geen xylitol of andere zoetstof in zit. Dat is giftig voor honden. Ik heb ook wel eens bij de hema gestaan om te kijken of ik daar wat kon vinden, maar alles wat ik vond was gevuld met Xylitol of zoetstof.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door