Wat rot van je kat zeg.
Maar over de rest van dit topic: hoe meer ik lees over brokken, hoe meer ik me verbaas dat ik die 6 jaar gevoerd heb.
"Dan weten we precies wat we binnen krijgen", nou volgens mij weet ik dat nu pas. Nu ik hier een vriezer heb staan en precies kan zien wat daar in- en uitgaat.
Ik denk dat de meeste mensen niets of bijna niets meer weten van de natuur omdat we daar te ver van af zijn komen te staan. We gaan naar de Albert-Heijn en halen daar vlees in plastic bakjes. De kleuters van nu kennen het varken alleen nog maar van verfraaide tekeningen uit een kinderboek.
Dus als er iemand zegt dat hij onderzoek heeft gedaan en alles wat een hond nodig heeft in een zak heeft gestopt, klinkt dat niet vreemd. We weten zelf niet meer waar ons voedsel vandaan komt want we halen alles kant en klaar in een supermarkt. Waarom zouden we daar voor onze hond dan beter over na gaan denken?
Ik ben nu 4 weken bezig met barf. 3 weken met mezelf erin verdiepen en lezen, 1 met voeren. De enige reacties die ik krijg zijn: gets, wat vies. En 'weet je nu wel dat hij alles binnenkrijgt?'
Nou, eerlijk gezegd: dat hart wat hij krijgt is niet viezer dan de biefstuk die ik zelf eet. En of ik weet of hij alles binnenkrijgt?
Als ik heel eerlijk ben wist ik dat ook niet toen ik nog blindelings een schep brokken in zijn bak mikte.
Ach, het is gewoon een verkoop-truc. Ze maken de brokken met allerlei vulmiddelen, goed of slecht, zo goedkoop mogelijk. Plakken er een mooi etiket op met het liefst wat mooie kreten om de zak daarna zo duur mogelijk te verkopen.
En we trappen er (ik althans 6 jaar lang) met open ogen in.
Maar zo is het niet met honden alleen. Nee joh, het kan nog veel gekker!