Print

Auteur Topic: Nog steeds GIARDIA.... en nu??  (gelezen 2365 keer)

mcSnurk

Re: Nog steeds GIARDIA.... en nu??
« Reactie #75 Gepost op: 5 juli 2011 om 12:45:41 »
Hallo.
Wij hebben een leonbergerpup van nu 13 weken en die had het ook. Bij navraag blijkt dat elke hond het met zich meedraagt, alleen uit het zich niet altijd.

Wij hebben een test laten doen, Panaceur gegeven voor 5 dagen en antibiotica. Daarna poepmonsters ingeleverd en toen was het weg. Maar het komt regelmatig terug.
Onze hond is dan een dag van streek qua het poepen en daar hebben wij een tube met een voedingssupplement voor gehad wat wonderbaarlijk werkt.
Hij/zij wordt dan gewogen en je mag hem/haar dan het aan dat gewicht aangepaste aantal streepjes geven.
Ga eens naar je dierenarts en vraag om deze tube. Het is echt geweldig en ze poepen na 1 dag niet zo vreselijk dun meer.

Wassen help niks. Ze hoeven namelijk maar een keer te poepen en zich te likken en ze kunnen zich meteen weer besmetten. Kom even niet op poepvelden.
Wees niet ongerust, het is niet dodelijk alleen erg vervelend,

nou ben ik toch wel nieuwsgierig naar dat voedingssuplement want het verband met giardia snap ik niks van :-\

Bien

• Che en Co
« Reactie #76 Gepost op: 5 juli 2011 om 12:57:51 »
Vermoed dat dat een probiotica is om de weerstand op te krikken.
Ik kan ff niet op de naam komen.

EDIT: vermoed dat het om Canikur gaat of soort gelijks
« Laatst bewerkt op: 5 juli 2011 om 17:55:35 door Bien »

Bien

• Che en Co
« Reactie #77 Gepost op: 5 juli 2011 om 17:41:59 »
Mijn honden komen nooit op poepvelden, ik ruim t altijd op. Vind ze sowieso niet hygienisch...

Print

Barfplaats wordt gesponsord door