Print

Auteur Topic: Timber op Darf  (gelezen 933 keer)

nienk

Re: Timber op Darf
« Reactie #15 Gepost op: 30 mei 2011 om 16:19:52 »
gelukkig dat je het nu begrijpt! Reus had er toen ik hem net had (hij was 1, uit het asiel) een beetje last van, niet echt naar doen, maar wel enorm schrokken en gespannen eten als er mensen bij hem in de buurt kwamen. dus toen ben ik gewoon naast hem gaan zitten als hij at, hij kreeg toen brokjes met smuldier er door (ik wist niet beter), dus dan had hij zijn brokjes, en mikte ik er af en toe een hap vlees of mini stukjes kaas bij. belangrijk is dat het lekkerder is als dat wat hij al heeft. dus dat hij in de buurt komen van iemand (eerst de baas) leert associeren met extra smullen. ik zou het met een pup van begin af aan doen, mocht het moeilijk voor hem zijn besteed je er wat extra aandacht aan. verderop in het oefenen kan je het dan ook door andere mensen laten doen, die bijvoorbeeld even langs lopen, en iets lekkers er bij gooien.

Reus heeft het nu soms wel met een lekker vleesbot, dat hij niet wil dat ik met mijn handen in de buurt kom. maar hij gromt niet of wat dan ook, hij loopt er gewoon mee weg. daarom eet hij nu in de bench, dan heeft hij rustig zijn eigen plekje en kan ik er ook makkelijker bij mocht hij zich verslikken oid.

MarcovA

• *
« Reactie #16 Gepost op: 5 juni 2011 om 08:09:08 »
Goedemorgen!

Even een verslagje van afgelopen dagen.
Timber hebben we afgelopen woensdag opgehaald. Alles is goed gegaan, rustig in de auto, op ontdekkingstocht in huis en de kennismaking met onze oude (16jr) kater!! Ook wat betreft eten gaat het super! We hebben hem Cold Turkey :-\ overgezet op Darf en dat ging heel goed. Na één dag werd zijn ontlasting al steviger en ook minder :biggrin2:!!!

En wat betreft de baknijd: ik ga regelmatig bij hem zitten tijdens het eten, aai hem dan en zit ook met mijn handen in zijn bak. Hij heeft er geen aandacht voor, vind alles best!

We zijn super trots op onze kleine donder, hij poept alleen nog maar buiten (meteen van de eerste avond al), plast bijna altijd buiten, loopt al keurig mee aan het lijntje  en niet te vergeten, hij vind het heerlijk om met de baas te knuffelen!!

Groetjes, Marco

Parelridder

• Knights of the Pearls
« Reactie #17 Gepost op: 5 juni 2011 om 09:36:16 »
Wat en héérlijk bericht!!!!
En wat betreft de wereldpup die nu al zelden nog wat binnen doet, zo lekker mee wandelt en graag knuffelt (al dan niet bij de eetbak). Dat zegt over het algemeen vooral heel veel over de energie die de baas er in steekt ;) (steek die maar in je zak)

nienk

« Reactie #18 Gepost op: 5 juni 2011 om 11:05:52 »
jeeeej! heel veel plezier samen!!

MarcovA

• *
« Reactie #19 Gepost op: 6 juni 2011 om 12:36:12 »
Bedankt Parelridder :-[ :)!! Die steek ik inderdaad in mijn zak ;D!!

Timber lijkt wel een "voorbeeld" hondje. Hij slaapt 's nachts van half 12 tot half 7 en is zindelijk in zijn bench. Poepen doet hij buiten, plasjes meestal buiten. Aan de lijn lopen gaat in de natuur beter dan op straat maar ook dat gaat steeds beter. Tijdens de apportspelletjes brengt hij zijn puppydummie netjes binnen en als ik hem dan uitbundig beloon laat hij ook los!!

Kortom: we genieten intens van hem :biggrin2:

Dit is onze Timber:

Gr. Marco

Oesje72

« Reactie #20 Gepost op: 6 juni 2011 om 14:23:24 »
Wat een lekker ding !!! om op te vreten!  ::)

Heel veel plezier!

nienk

« Reactie #21 Gepost op: 6 juni 2011 om 15:03:36 »
oh wat een lief droppie! die oren!! ik geloof dat mijn volgende hond (hoewel Reus natuurlijk het eeuwige leven heeft en ik nooit meer een andere hond dan hem wil, uiteraard), een langorig ras wordt. jammer dan dat lange oren ook vaker per ongeluk ineens uit gezet worden, daar vinden we dan wel wat op.

heel veel plezier samen!!

Sarah5

• Eko-Pets
« Reactie #22 Gepost op: 6 juni 2011 om 18:04:49 »
Wat een snoepje zeg!! Fijn ook dat alles goed gaat en lekker aan de DARF :)

Nijl

« Reactie #23 Gepost op: 6 juni 2011 om 22:30:20 »
Smelt.... Wat een leukerd! En hij doet t idd geweldig. Wat een knapperd, apporteren en ( bijna helemaal) zindelijk. Geef m maar een dikke knuf van me. Darf vinden ze lekker, hè? Hier ook een succes :)
Geniet van de kleine, t gaat zoooo snel. Enne, meer foto's zijn more then welcome

mysmoothcollies

« Reactie #24 Gepost op: 7 juni 2011 om 15:57:32 »
Wat een leuk dropje :D!
smooth collie 4ever ofwel in 2 smooth collies

Linda, Kess en Canna

Print

Barfplaats wordt gesponsord door