gelukkig dat je het nu begrijpt! Reus had er toen ik hem net had (hij was 1, uit het asiel) een beetje last van, niet echt naar doen, maar wel enorm schrokken en gespannen eten als er mensen bij hem in de buurt kwamen. dus toen ben ik gewoon naast hem gaan zitten als hij at, hij kreeg toen brokjes met smuldier er door (ik wist niet beter), dus dan had hij zijn brokjes, en mikte ik er af en toe een hap vlees of mini stukjes kaas bij. belangrijk is dat het lekkerder is als dat wat hij al heeft. dus dat hij in de buurt komen van iemand (eerst de baas) leert associeren met extra smullen. ik zou het met een pup van begin af aan doen, mocht het moeilijk voor hem zijn besteed je er wat extra aandacht aan. verderop in het oefenen kan je het dan ook door andere mensen laten doen, die bijvoorbeeld even langs lopen, en iets lekkers er bij gooien.
Reus heeft het nu soms wel met een lekker vleesbot, dat hij niet wil dat ik met mijn handen in de buurt kom. maar hij gromt niet of wat dan ook, hij loopt er gewoon mee weg. daarom eet hij nu in de bench, dan heeft hij rustig zijn eigen plekje en kan ik er ook makkelijker bij mocht hij zich verslikken oid.