Ik heb een vraag over het volgende. Ik heb een ex-zwerfkat (Scooter)die epilepsie heeft en waarbij drie maanden geleden een licht beginnend nierfalen is geconstateerd. Op advies van de dierenarts krijgen nu zowel Scooter als mijn andere twee verder gezonde poezen een speciaal nierdieet, brokjes en blikje vlees, van Clinic (ze eten allemaal tegelijk en hebben de hele dag brokjes staan, apart eten geven leid tot gevechten!). Ik vind dit echter heel zielig omdat het alledrie echte lekkerbekjes zijn en ze dit voer duidelijk niet lekker vinden! Ze kregen vroeger driemaal per week gekookte vis en de rest van de week W.H.I.S.K.A.S zakjes in combinatie met de hele week Royal Canin brokken voor de kieskeurige (!) kat. Ik vermoed trouwens dat de katten een bep. voedingsstof tekort komen aangezien ze nu bedelgedrag vertonen wanneer wij eten, dit deden ze vroeger NOOIT! Zelfs de geur of het aanzicht van een simpel broodje met jam kan ze helemaal wild maken! Aangezien ik mijn katten een zo lang, gelukkig en gezond leven als mogelijk is wil bieden, ben ik nu op zoek naar alternatieven voor hun voeding. Ik verwen ze graag, dus ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven en een gezonde maar vooral lekkere en verantwoorde voeding kunnen aanraden.
AVB, Shadiah