Print

Auteur Topic: Nieuw hier, nieuw op kvv  (gelezen 1266 keer)

pleuntje

Re: Nieuw hier, nieuw op kvv
« Reactie #15 Gepost op: 10 mei 2011 om 09:27:19 »
Wat fijn dat je hond de KVV zo lekker vindt.

Mijn hond staat als vanaf dat hij bij ons kwam, als pup, op KVV. Nu zijn we heel langzaam de overstap naar barf aan het maken.
Groetjes Helga en een poot van Bandit

Oesje72

« Reactie #16 Gepost op: 10 mei 2011 om 12:01:13 »
Wat heb jij eigenlijk voor hond(en)?

Leuke forumnaam heb je trouwens, Oesje was ook de bijnaam van mijn broertje toen hij heel klein was. Er is ook een Belgische film die zo heet, trouwens.

Ik zie nu pas je reactie, sorry!  :-[
Ik heb een Weimaraner reu van 2 jaar.
Je bent de 2e die wat zegt over mijn forumnaam hahha Er loopt hier op het forum ook een hond die zo heet hihihi
Hmm een belgische film die zo heet; als het maar een beetje een normale film is dan !  :biggrin2:

Maar hoe gaat het met de KVV? Helemaal blij ermee? Dat zal wel he?! Merk je al wat verschil of is dat gewoonweg nog te vroeg? (wij zagen met 1 week al verschil in vacht, net of we hem met een glansspray hadden ingespoten)

Groetjes !!

Nijl

« Reactie #17 Gepost op: 11 mei 2011 om 23:27:56 »
Citaat van: oesje
Ik heb een Weimaraner reu van 2 jaar.
Je bent de 2e die wat zegt over mijn forumnaam hahha Er loopt hier op het forum ook een hond die zo heet hihihi
Hmm een belgische film die zo heet; als het maar een beetje een normale film is dan !  :biggrin2:
knapperd, zo te zien op de pics!

Vlgs mij was t een kinderfilm, zal dan toch wel meevallen?

Citaat
Maar hoe gaat het met de KVV? Helemaal blij ermee? Dat zal wel he?! Merk je al wat verschil of is dat gewoonweg nog te vroeg? (wij zagen met 1 week al verschil in vacht, net of we hem met een glansspray hadden ingespoten)
Groetjes !!
Gaat goed! Hij vindt t heerlijk en het lijkt erop dat z'n darmen er ook beter op reageren.
Wat ons ook opvalt is dat hij nu geen paardenmest meer eet. Kweenie of t waar is, maar er wordt gezegd dat honden mest eten om hun darmflora ermee te verbeteren. Als dat klopt, dan eet hij nu geen mest meer omdat z'n flora nu van zichzelf al goed is :)
Ken jij( of iemand anders die verklaring en zou dit kunnen kloppen?   

Oesje72

« Reactie #18 Gepost op: 12 mei 2011 om 09:22:52 »
Wat fijn dat het nu al zo goed met hem gaat!

ik heb idd ook wel eens gehoord dat ze poep eten omdat ze iets zouden "missen" in hun eten, maar of het waar is weet ik niet.
Als het voor jou helpt, dan is dat toch heel erg prettig he?! Want dat poep eten vind ik wel zo vies! (en dan valt de paardenmest nog wel mee, maar hondenpoep is echt ranzig vind ik) Onze hond wilde (toen hij nog op brokken zat) in de winter nog wel eens bevroren hondendrollen naar binnen werken, dus ik hoop dat hij dat de volgende winter ook niet meer doet. Even afwachten dus.  ;)

Nijl

« Reactie #19 Gepost op: 21 mei 2011 om 00:09:19 »
Nou, ook terug van vakantie is mest nog steeds onaantrekkelijk. En kattenpoep ook :) Ben best blij dat ik die g*righeid niet meer uit zijn bek hoef te trekken. Het lijkt nu toch echt een trend te zijn! Hondenpoep vond hij gelukkig altijd al onaantrekkelijk.

Oesje, ik hoop dat je Weimaraner de bevroren drollen ook gaat laten liggen. Maar dat horen we pas in nov/dec ofzo...

Ik was net zo blij, de drollen begonnen een normalere kleur te krijgen. Het begon met een vreemd soort roze( duidelijk geen bloedkleur). Later ook wat donkerder plekjes erin.

Helaas heeft Senghe nu 1 of ander darmvirus van mijn vriend overgenomen :weep: Grrr, allebeid diarree, bij Senghe goed waterig en weer aardappelpuree kleur. Hij komt wel minder ziek over dan bij alle eerdere keren, lijkt meer alsof hij een beetje luie dag heeft dan dat hij zoals eerder vreselijk hangerig is. Ook geen bloed of slijm op of in de ontlasting. Duzzzz, jammer dat hij (nog?) niet immuun is voor dit soort ongein, maar we mogen zeker niet klagen wbt de ernst.

Gelukkig ook maar dat hij niet echt ziek is, want we gaan maandag( jawel, alweer) op vakantie, nu naar de Ardennen. Huisje heeft een vriezer, en wij een koelbox+12V-aansluiting voor sigarettenaansteker+koelelementen:-)

Nijl

« Reactie #20 Gepost op: 21 mei 2011 om 00:19:45 »
Owja, mijn vriend heeft net onze poezel ook Darf gevoerd. Poezel ook heel erg blij mee. Ik weet dat er Darf voor katten is en dat katten de groente uit de hondenDarf helemaal niet nodig hebben, maar just for once...

Poezel at tot nu toe Orijen, Animonda blik en Bozita natvoer. En elke dag een eendagskuiken. Kijken of vriendlief zover te krijgen is dat Zap( de poezel) nu ook mag overstappen. Ik denk nog ff kneden en mooie resultaten zien bij Senghe, en dan lukt t wel. Is alleen niet handig als we op vakantie zijn, want dan stopt de poespas voer voor een hele dag in de voerautomaat. In de zomer niet zo'n fijn plan met rauw vlees. Daar moeten we dan s wat op verzinnen. Ik denk dat het me nu nog niet gaat lukken hem over te halen, maar over een half jaar( na de volgende lading Animonda en Bozita etc wel. Zap is alvast voor :biggrin2:

koekje

• Tuuterdetuut
« Reactie #21 Gepost op: 21 mei 2011 om 00:30:44 »
Er zijn ook voederautomaten waar je een koelelementje in kan doen. Als het geen 30 graden is, kan je barf (dus hele en zo groot mogelijke stukken) meestal wel een hele dag laten liggen.

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

Nijl

« Reactie #22 Gepost op: 21 mei 2011 om 01:17:05 »
Er zijn ook voederautomaten waar je een koelelementje in kan doen. Als het geen 30 graden is, kan je barf (dus hele en zo groot mogelijke stukken) meestal wel een hele dag laten liggen.

We hebben er 1 met koelelement-vakje. En elementjes die erin passen. Maar het koelelement hangt maar boven 1 vakje, dus de andere worden stukken minder gekoeld :(
Hoe lang kun je kvv erin laten liggen? Mss wel lang als je diepgevroren stukken erin legt?

*Yvje*

« Reactie #23 Gepost op: 21 mei 2011 om 12:48:09 »
Welkom !

Haha, sinds ik Tara Kvv geef staat ze de hele vloer onder te kwijlen als ik het klaar maak !

koekje

• Tuuterdetuut
« Reactie #24 Gepost op: 21 mei 2011 om 18:56:16 »
We hebben er 1 met koelelement-vakje. En elementjes die erin passen. Maar het koelelement hangt maar boven 1 vakje, dus de andere worden stukken minder gekoeld :(
Hoe lang kun je kvv erin laten liggen? Mss wel lang als je diepgevroren stukken erin legt?

Ja, bevroren er in leggen blijft het zeker ook langer goed.
Gemalen prak is wel altijd sneller weg dan hele stukken. Gemalen bevat meer snijvlakken en die snijvlakken zitten nou juist net bacteriën op en drogen ook sneller uit.

Ik zou het gewoon eens een keer uitproberen, als je er zelf bij bent. Probeer ook de overige condities zo optimaal mogelijk te houden. Dus bakje niet in de zon, op een zo koel mogelijke plaats, geen vloerverwarming etc. Je zou zelfs een gewoon blauw bevroren koelelement onder het hele bakje kunnen leggen (en dan doekje eronder tegen vocht en condens). Dan staat de voerbak wel iets hoger, maar de koelte van het bevroren element dringt wel door de hele voederautomaat door, lijkt me zo.

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

Sarah5

• Eko-Pets
« Reactie #25 Gepost op: 21 mei 2011 om 23:01:21 »
Hallo Nijl, welkom hier :)

had je toevallig laatst de Darf bij mij gehaald? Zo niet dan haal ik 2 mensen door de war.
In elk geval goed te horen dat de Darf bevalt!

Groetjes, Sarah

Nijl

« Reactie #26 Gepost op: 22 mei 2011 om 11:29:12 »
Ja, bevroren erin leggen blijft het zeker ook langer goed.

Ik zou het gewoon eens een keer uitproberen, als je er zelf bij bent. Probeer ook de overige condities zo optimaal mogelijk te houden. Dus bakje niet in de zon, op een zo koel mogelijke plaats, geen vloerverwarming etc. Je zou zelfs een gewoon blauw bevroren koelelement onder het hele bakje kunnen leggen (en dan doekje eronder tegen vocht en condens). Dan staat de voerbak wel iets hoger, maar de koelte van het bevroren element dringt wel door de hele voederautomaat door, lijkt me zo.
Gaan we dat proberen, merci!

Nijl

« Reactie #27 Gepost op: 22 mei 2011 om 11:34:08 »
Hallo Nijl, welkom hier :)

had je toevallig laatst de Darf bij mij gehaald? Zo niet dan haal ik 2 mensen door de war.
In elk geval goed te horen dat de Darf bevalt!

Groetjes, Sarah

Ja, klopt! Moet trouwens eerlijk zeggen dat ik gisteren nieuwe heb gehaald in Ijmuiden, want ik kon gewoon niet vaak genoeg bij jou in de buurt. Vorige x moesten we in Reeuwijk
zijn. In Ijmuiden gaan we vaak wandelen in de duinen.

Hij vindt trouwens niet zo'n klein beetje lekker, maar echt super-mega-lekker. En de kat trouwens ook :)

Sarah5

• Eko-Pets
« Reactie #28 Gepost op: 22 mei 2011 om 11:51:43 »
Ja, klopt! Moet trouwens eerlijk zeggen dat ik gisteren nieuwe heb gehaald in Ijmuiden, want ik kon gewoon niet vaak genoeg bij jou in de buurt. Vorige x moesten we in Reeuwijk
zijn. In Ijmuiden gaan we vaak wandelen in de duinen.

Hij vindt trouwens niet zo'n klein beetje lekker, maar echt super-mega-lekker. En de kat trouwens ook :)

Kijk had ik het toch goed :) fijn hoor dat het Senghe het zo graag lust! Ik hoor het wel weer mocht je nog eens in de buurt zijn :) Inmiddels heb ik alle smaken in huis; geit/kip, lam/kip, rund/kip, normaal en Actief.

En mijn kat at het ook altijd, die hoefde ik daarna ook geen brok of blik meer voor te schotelen  :D

Nijl

« Reactie #29 Gepost op: 1 juni 2011 om 02:13:55 »
Sinds een kleine twee weken wil Senghe eindelijk zwemmen! ( Jawel, ik heb een Toller die niet wou zwemmen ::) )
Ik weet natuurlijk niet zeker waaraan het ligt, maar ik "verdenk" toch z'n rauwe voer. Hij kon nl wel zwemmen, maar kreeg ( toen hij nog brokken kreeg) die paar keer dat hij het probeerde daarna diarree. En dat na zwemmen in een duinrel, schoner water is er niet! Maar nu zwemt hij dus graag, is heel blij met water, en krijgt geeeeeeen diarree achteraf :)

Ben heel blij met deze ontwikkeling, want hij kan slecht tegen de warmte. En als je dan ook al niet van zwemmen houdt, is het lastig in de zomer. Zodra ik alleen een korte broek  en t-shirt aantrek, krijgt hij z'n koelvest aan, maar dat scheelt maar een paar graden. Gaat het richting 30 graden, dan is hij weer bankhanger. Maar nu is er dus ZWEMMEN. Afgelopen maandag was het zo'n 27 graden in de Ardennen, dus maar wat gaan wandelen rond de Lesse ipv overdags in een bloedhete auto door de files naar huis rijden. Hond lekker spelen en zwemmen en helemaal blij. Ik weet niet wat ik meemaak 8)

Op vakantie ook af en toe wat knaagdingen gegeven: een hele kwartel, een lamskarbonade. Daarvoor al begonnen met af en toe een kipkarkas. Binnenkort pens bestellen en eens uit gaan zoeken hoe ik de verhoudingen qua BARF een beetje netjes houd. Ik heb geen ruimte voor een grote vriezer, dus helemaal BARF zit er gewoon niet in. Maar ik zie hem genieten en weet dat hij gek is op kluiven, dus ter afwisseling moet lukken. Vandaag heeft hij trouwens een lamsschouderblad gegeten. Daar was meneertje wel een halfuur zoet mee. En tevreden ook.

Owja, ff snel een foto opgezocht waar hij duidelijk op staat. Ben nog op zoek naar een betere, maar for so long is Senghe iig niet meer "anoniem" hier :)

Print

Barfplaats wordt gesponsord door