uit carnivoren verteringsoogpunt vind ik 2 keer per dag eigenlijk teveel.. als we even stil staan bij het feit dat een hond ofwel in standje vertering en herstel kan staan ofwel in standje activiteit (qua zenuwstelsel dat de aansturing doet) zou twee keer per dag betekenen dat de hond het grootste deel van de dag bezig is met vertering en herstel (rust), bij een pup of jonge hond is dit het geval want groeien valt onder 'herstel' en een jonge hond heeft meer nodig om goed en regelmatig te groeien, minder beweging meer rust..
een volwassen carnivoor echter is gemaakt om langere tijd niet te eten, presteert beter op een lege maag (kan nog steeds efficient jagen na meerdere dagen zonder eten) en zou normaal gezien flink in beweging moeten zijn. een hond moet bewegen, is gemaakt om uren per dag ónderweg' te zijn, niet om een beetje rond te hangen met een volle maag en een uurtje buiten te komen.
vanuit dit oogpunt voor ik niet meer dan zo'n 4 keer per week, meestal om de dag, soms zelfs met 2 dagen tussenruimte. iedereen moet dat voor zichzelf en zijn hond(en) bepalen, maar vanuit fysiologisch oogpunt gezien zou ik een volwassen hond zeker niet meer dan 1 keer daags voeren, puur omdat het lichaam dan net klaar is met de vertering en alweer opnieuw moet beginnen met het aanmaken van verteringssappen..