Ik vind alles best, en ik heb veel over voor mijn honden, maar -----! De eerste keer kreeg ik bij het slachthuis lappen pens (schoon). Ik wist nog van vroeger dat de geur van pens niet echt aangenaam was en wilde voorzichtig beginnen. De keer erop heb ik hele pensen gehaald (ook schoon) . Ok dat ging ook nog. Maar nu had ik vuile pens. Gelukkig was het nog niet zo warm en heb ik het buiten in stukken kunnen snijden. Maar wat is dat erg, het leek wel alsof het al een paar weken had liggen rotten. Ik heb een slechte neus. Als het eten aanbrand ruik ik het pas als ik begin te hoesten en de keuken blauw ziet van de rook, maar pens is verschrikkelijk. Gelukkig heb ik grote honden. Ik heb de pens in lappen van ca 1 kg geneden (sausje er over, want ik ben 3x over m'n nek gegaan). Maar zijn er echt mensen die dit in de keuken klaar maken? Ik heb nu 3 pensen in de vriezer (ca 40 kg) daar kan ik wel even mee vooruit, maar ik zie nu al op tegen de volgende keer. Als het dan ook nog warm is en het zonnetje schijnt. Hoe doen jullie dat?? Ik lees ook wel dat jullie pens drogen, maar dat betekend nog meer snij werk. Ik kan geen stuk van 1kg in de droger gooien. Ook mijn kleine honden moeten het maar zonder pens doen. Ik ga echt niet een paar ons in kleine stukjes snijden. Het is dat ze het zo lekker vinden en dat het ook nog eens zo weinig kost, maar hier krijg ik nachtmerries van, De geur blijft in m'n neus hangen, ook al heb ik na het verwerken van de pens al 2x gedouched en heb ik ook nog een keer uitgebreid in bad gezeten. Ik weet het, het is niet echt belangrijk, maar ik moest het even kwijt. Lida