Ik heb niet alle pagina's gelezen dus misschien val ik in herhaling maar ik vind het prachtig dat Jara dit met ons deelt! Dit is BARF to the max!!
We willen onze honden graag zo natuurlijk mogelijk voeren, gaan daarbij uit van de percentages bot/vlees/orgaan zoals de wolf dat eet maar dan komt er een prooidier voorbij (een wolf eet niet anders dan prooidieren!) en dan ineens zijn er mensen die op hun achterste benen gaan staan!! Ik zie het verschil niet tussen mijn kleine Chinese Naakthond die een ééndagskuiken of een rat opeet en een grote hond als deze die een lam op eet!! De manier van eten is vrijwel identiek, das dan wel weer grappig om te zien.
En wat dan te denken van deze leeuw?
http://www.youtube.com/watch?v=iKL2cnVQpoI&sns=fbIs dit dan ook zielig, onethisch, respectloos of wat dan ook?? Dit is de natuur zoals die bedoelt is!! Alleen voeren wij onze honden een dode prooi. Maar hoeveel van de mensen die ernstig protesteren hebben thuis een kat die buiten wel eens een levend vogeltje vangt? Dat vogeltje lijdt pijn (waarschijnlijk niet zo lang), voordat de kat hem op eet of alleen maar netjes op de deurmat legt, dit lammetje heeft zelfs niet geleden!!
Ik heb al jaren en jaren cavia's en ook meerdere nestjes per jaar gefokt. De laatste jaren geen beertjes meer gehouden, alleen zeugjes. Nu heb ik sinds kort weer 2 beertjes en wat jonge zeugjes bij mijn roedeltje en die zeugjes mogen deze zomer gedekt worden. Voorheen verdwenen doodgeboren cavia's in de groene container (ik voerde mijn toenmalige hond brokken) maar als er in de toekomst doodgeboren jongen bij zitten dan denk ik toch echt dat ik die aan mijn hondjes voer. Waarom wel een rat, eendagskuiken of hele kwartel maar niet dat caviaatje?? Bij Gelukkig Dier kan ik ook cavia's als prooidier bestellen, ze zijn te groot dus zodoende krijgt Eddie rat (Tico lust geen rat). Vroeger heb ik ook een tamme rat als huisdier gehad maar toch zie ik er geen probleem in om rat te voeren. Misschien komt het omdat ik vroeger in Dierenpark Emmen in de dieetkeuken heb gewerkt, ben toen al aan heel wat gewend geraakt op voedingsgebied!

Tegen Jara zou ik willen zeggen: bedankt voor het delen en vooral doooooorgaan!!