Ik snap niet waarom een biefstukje meer gerechtvaardigd is dan een schattig lammetje. Ik geef mijn dieren geen hele prooidieren, maar vind het prima als anderen dat wel doen.
Ik zie ook werkelijk de connectie niet tussen het eten van een heel dier en het jagen op levend wild, dat is net zo'n onzin theorie, als de theorie dat als een hond eenmaal bloed heeft geproefd agressief wordt en volgens mij geloven we daar op bp allemaal niet zo in.
Als je met honden zoals deze weimaramer jachttraining doet, dan is het gewenst dat ze dode dieren apporteren, als je je hond daarvoor gaat bestraffen wordt het tijdens de jacht(training) heel lastig om dit weer aan te leren, de hond is immers voor zijn natuurlijke apporteergedrag gecorrigeerd.
Mijn hond heeft nog nooit een heel prooidier gegeten, maar zal helaas wel achter schapen aangaan, als ze de kans krijgt, en deze ook verwonden, maar ik ben een verantwoordelijke hondenbaas en zal er dus te allen tijde voor zorgen dat mijn hond hier de kans niet voor krijgt. En als ik ooit een heel prooidier zal krijgen, dan zal ik het zeker geven...
En ach jeetje, ik ben ook zo'n ontaarde hondenbaas die het toestaat dat haar hond af en toe graaft, en ik zal het nog sterker vertellen, ze heeft weleens een mol/muis te pakken gehad, so shoot me

Ik vind het allemaal wat overtrokken, we zijn allemaal niet roomser dan de paus en ik ga er niet vanuit dat hier allemaal veganisten hebben gereageerd die volledig ecologisch en zonder schade te berokkenen aan dier en natuur leven, als dit wel het geval is, dan neem ik mijn woorden terug en begrijp ik de ontzette reacties.
@ Jara: Wat fijn dat je hondje zo genoten heeft van zijn maaltijd.