Wat ik altijd begrepen heb is dat de maximale lengte/hoogte altijd genetisch bepaald is. Het staat dus in je genen hoe lang je wordt. Onder invloed van eenzijdige voeding kun je wel kleiner blijven dan in je genen staat. Maar onder invloed van goede/optimale voeding kun je niet groter worden dan in je genen staat.
En dit is met de hond idem dito. Hij wordt onder invloed van slechte voeding niet zo groot als ie in potentie had kunnen worden. Maar hij wordt ook niet groter dan in zijn genen staat.
Honden zijn nooit afstamming van een vader en een moeder alleen. Nothing gets lost when breeding. En er kan bij Blitz dus iets naar boven komen dat in zijn opa of oma's of overgroot opa of oma's of nog verder weg zit. Dus Blitz heeft voorouders die hoger was. En daar heeft hij dan zijn hoogte van.
Natuurlijk ken ik de afstamming van Blitz en het vreemde is dat ze allen juist aan de kleine kant zijn, heel gedrongen zelfs. Misschien is het de combinatie. Maar misschien gaat ie nu alleen nog maar langer en breder worden. Ik vind een hond tot een jaar echt een pup, de duitse herder is dit tot 1 1/2 jaar meestal nog.Toen Blitz hier met 7 weken kwam was het een klein dikkerdje. Hij woog 6 kg en ik vond hem aan de kleine kant. Hij bleef dit tot een maand of 5. Toen ging hij volledig over op volledig vers voer en je zag hem groeien. Nu is hij dus groot voor zijn leeftijd, vandaar dat ik de vraag stelde, maar het zal wel toeval zijn.
De hond van mijn zoon is ook erg schraal (ik benoem het als super slank) gevoerd. Niet eens bewust, hij werd maar niet dikker. Toen hij een maand of 8 was, vond ik hem veel te mager en zijn we begonnen met high power energiebrokken. was dus voor dat we gingen barfen.
Nog steeds is hij aan de magere kant, hij gebruikt enorm veel energie en eet nog steeds brokken

Als hij hier is probeer ik hem wel vlees te geven, maar dat lust en wil ie dus niet.
Ik hoor op de club veel over groeipijnen en zie ook hoe dat voor sommige honden is. Gelukkig merk ik niets aan Blitz, hij zit op dit moment heel goed in z'n vel. Ik wil hem dus iets minderen, ook ivm z'n gewrichten maar vind het moeilijk, hij lijkt nooit vol te zitten.