Blitz, Duitse herder reu, schofthoogte nu 62 cm. gewicht 35 kg. 7 maanden.
Zijn ouders zijn van normale hoogte. Blitz mag dus max. 65 cm hoog zijn.
Hij is niet echt te dik, al vind ik dat het wel wat minder mag. Ik probeer dan ook om dagelijks er 100 gram af te knabbelen, maar hij heeft altijd zo'n honger. Zijn eten, 2 maal per dag, is binnen 5 minuten op. En dan kijkt hij alle bakken na.Tussendoortjes krijgt hij niet, enkel zondagsmorgens worst op het speurveld en anders gedroogde eendenvoetjes (eentje)als hij gaat slapen.
Hij glanst als een spiegel en is de hele dag actief. Nog geen groeipijnen gezien en hij zwabbert nauwelijks. Wel op de heide als hij weer eens te onbenullig is, valt hij op z'n bekkie.
Natuurlijk begrijp ik dat ik z'n groei niet kan stoppen en zal het dan toeval zijn dat het ineens zo hard in de hoogte gaat? Vanaf midden januari is ie over op volledig vers (barf) en is hij lijkt het onverzadigbaar.Brokken at ie ook goed, maar deed daar veel langer over. Dus in tegenstelling wat er wordt beweerd, heeft ie niet langer tijd nodig om de soms grote lappen weg te werken. Toch kauwt ie wel goed, zijn tanden lijken wel de snoeischaar, knip, knip, kraak, kraak en slik. Ik geef hem af en toe een konijnenkop, als recreatie, maar die is toch ook binnen een 20 minuten helemaal op.