Print

Auteur Topic: nav het bericht van terug op brok  (gelezen 1149 keer)

Molllie

• **
Re: nav het bericht van terug op brok
« Reactie #15 Gepost op: 11 maart 2011 om 09:16:48 »
De bioslager is een bekende van me, hij weet hoe ik er qua centen bijzit en ik weet dat ie nog een poetsvrouw zoekt omdat hun zelf de hele dag werken dus ik zag uiteraard meteen een mogelijkheid om iets te regelen, bijv gratis poetsen in ruil voor afvalvlees
En ook op het hondeforum raakt vers steeds meer in trek :)
Oh ik hoop toch zo dat hij iets met mij kan regelen, dat zou werkelijk waar fantastisch zijn

*Flip*

• ff chillûh
« Reactie #16 Gepost op: 11 maart 2011 om 10:16:23 »
Goed te horen dat je toch vers wilt blijven voeren!

Als je alleen smuldier voert kan ik mij voorstellen dat je hond aan de dunne gaat. Naast de grote hoeveelheid orgaan zit hier ook geen natuurlijke calciumbron in, maar een supplement. In meeste smuldiersoorten zit ook schapenvet, zonnebloemolie en ontsloten tarwe. Doordat de kwaliteit van de producten vrij laag is kan smuldier de prijs ook laag houden. Het is niet meteen slecht, maar juist als je een hond hebt met 'moeilijke darmen' is goedkoop op lange termijn waarschijnlijk duurkoop. Daar zit je natuurlijk ook niet op te wachten ;)
Je zou een tijdje kunnen proberen ene maaltijd smuldier en andere maaltijd eenden/kippennekken en wat spiervlees. Nekken zijn best goedkoop en bij spiervlees ligt het er natuurlijk aan welke diersoort je kiest. Het liefst natuurlijk een die niet in smuldier zit. Misschien gaat het dan al stukken beter.
De goedkoopste br*k is naar mijn weten altijd nog duurder dan zelf samenstellen. Extra viezer van mp biedt mogelijkheden, meestal rond de €50 wel een te krijgen.

nienk

« Reactie #17 Gepost op: 11 maart 2011 om 10:57:15 »
Plaats eens een oproepje in het vraag&aanbod board, wellicht woont er iemand bij je in de buurt die groot besteld en waar je af en toe wat van over kan nemen (zodoende smult mijn Reus ook van allerlei lekkers terwijl ik zelf (nog) geen vriezer heb).

br*kjes voeren lijkt misschien  goedkoper, maar brok honden (zeker die met gevoelige darmen) 'moeten' in de regel vaak veel  meer naar de dierenarts, wat weer handen vol met geld kost. Heb je je hond verzekerd? ik zit financieel ook niet heel ruim, en heb Reus gelijk verzekerd, sommige mensen raden het af, ik raad het heel erg aan. je betaald inderdaad wel premie als je hond niet ziek is, maar er hoeft maar 1 keer wat te  gebeuren en je hebt het eruit. (Zo lag Reus toen ik  hem 3 maanden had bij de spoed omdat hij chocola had gegeten, had ik in de eerste 3 maanden de premie van 3 jaar eruit. hoppekee)

Molllie

• **
« Reactie #18 Gepost op: 11 maart 2011 om 15:08:50 »
De slager had al een poetsvrouw maar hij wist wat barf was en heeft diverse barfproducten, en niet zo duur als ik verwacht had, dus ik ben weer helemaal blij, omdat het niet zo duur is wil ik als ontbijt kvv geven en als avondhapje vers biovlees, ik heb net weer zitten bellen naar diverse dierenwinkels en er is toch vrij veel keuze qua kvv, ik ga nu zitten broeden op een menu, zodra het met de centen weer wat in de lift zit wil ik helemaal naar vers biovlees
Oh en de hond heeft geen verzekering, ik leg zelf elke maand wat geld weg en daarmee betaal ik de dierenarts en ik ga nu eens even zoeken op de verzamelplaats, ik heb al een adresje voor botten en nu dus ook voor vers biovlees en voor vis heb ik ook al een visboer gestrikt
Ja gisteren zat ik hier nog te sippen omdat mijn puppekind elke week wel een keer diaree heeft en nu zie ik het weer helemaal zitten, miss als hij barft gaat de diaree ook weg, ik hoop het van harte
Nog een kort vraagje, waar valt kopvlees van koe onder, is dat spiervlees of is dat ongeschikt?

*Flip*

• ff chillûh
« Reactie #19 Gepost op: 11 maart 2011 om 15:13:48 »
zo zie je maar, valt het allemaal nog best wel mee :)
Kopvlees is spiervlees, maar van mindere kwaliteit dan bv een bil/schouder.
Als je de helft vd tijd KVV voert, dan hoef je volgens mij amper orgaan bij te voeren en dat scheelt weer vriezer ruimte :)

Angela_Bodhi

« Reactie #20 Gepost op: 11 maart 2011 om 20:34:30 »
Waar woon je trouwens? Misschien dat er in jouw buurt ook regelmatig een lijntje is waar vers vlees wordt gebracht.

AHV is trouwens een soort van Smuldier, ook niet echt goede kwaliteit. Een goede KVV is meestal duurder dan zelf helemaal samenstellen.

Molllie

• **
« Reactie #21 Gepost op: 12 maart 2011 om 11:01:03 »
Ik woon aan de rand van Tilburg, tegen Goirle aan, wat is een goede bestelsite waar je lotgering kunt bestellen maar waar je niet perse hoeft te registreren?

Freggel

• Principieel gezien ben ik tegen principes
« Reactie #22 Gepost op: 12 maart 2011 om 15:27:58 »
Ligt eraan hoeveel je wilt bestellen, verkooppunten willen nog wel eens duurder zijn dan lotgering zelf. Sommigen zijn zelfs flink duurder.

Als je genoeg besteld dan zou ik het gewoon bij lotgering zelf doen.

Bij de meeste sites moet je namelijk registreren om te kunnen bestellen.
My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Molllie

• **
« Reactie #23 Gepost op: 12 maart 2011 om 19:58:39 »
Ga bij lupa bestellen

Print

Barfplaats wordt gesponsord door