Nee die prijzen ken ik ook niet hoor, hoef ik nog niet eens voor over een drempel te stappen.
Als je denkt aan een Lupa, SW of een Herby ga je dat niet redden en zouden beginnende barfers bedrogen uti kunnen komen.
De meeste prijzen van May Linn klinken mij bekend in de oren
Theo, besparen kan zeker! Als je de goedkoopste onderdelen geeft kun je nog een ruime variatie hebben.
Dan neem je bijvoorbeeld kipkarkas, eendenrug en lamsribben. En voer je 3x per week kipkarkas, eend 3x per week en de ribben 1x per week. Dan kom je uit op een gemiddelde prijs van 0,66cent per kg vleesbot per week en heb je al 3 diersoorten.
Dan neem je als spiervlees runderstrot, paard, geitensnippers en omdat niet alles altijd te krijgen is gooi ik er even lama bij. Je zou dan ieder soort 1x per week kunnen voeren. Dan kom je uit op een gemiddelde van 2,03 per kg uit. En nu heb je al 3+4=7 diersoorten.
Van orgaan kun je kalkoenlever, kalkoenhart, lamsnieren en runderpens nemen. De kiloprijs zou dan ongeveer 1,88 zijn. En je hebt 1 diersoort extra (daarom heb ik kalkoenhart en lever genomen ook al zijn andere diersoorten goedkoper)
Je komt dat uiteindelijk uit op een gemiddelde kiloprijs van 0,67+2,03+1,88=4,58 4,58:3=1,52
Maar omdat je van het ene meer voerd dan van het andere kost dit menu je (uitgerekend wanneer een hond 1kg per dag eet)
0,5kg vleesbot per dag = 3,5kg vleesbot per week X 0,66 = 2,31 vleesbot per week
0,25kg spiervlees per dag= 1,75kg S.vlees per week X 2,03 = 3,55 spiervlees per week
0,05kg hart per dag = 0,35kg hart per week X 2 = 0,70 hart per week
0,025kg lever per dag = 0,175kg lever per week X 2 = 0,35 lever per week
0,025kg nier per dag = 0,175kg nier per week X 3 = 0,53 nier per week
0,10kg pens per dag = 0,7kg pens per week X 0,50 = 0,35 pens per week
Groenten en vis tel ik net, want als het goed is kun je dat ook voor niks krijgen, tenminste ik kan en kon het altijd voor niks krijgen.
Het totaal komt dan uit op 2,31+3,55+0,70+0,35+0,53+0,35= 7,79 per week!!
Dus dat komt dan neer op 7,79:7kg=1,11 per kg/dag
Maar als je dus de gratis vis vervangt voor een vleesbot of een portie spiervlees kom je nog goedkoper uit.
Even snel geteld.
Spiervlees vervangen voor zalmafsnijsels en het kost je 7,29 per week, 1,04 per kg/dag
Vervang je vleesbot voor zalmkop oid kost het 7,46 per week, 1,07 per kg/dag
Voer je beide (zalmkop+zalmafsnijsels) kost het je 6,96 per week, 0,99 per kg/dag.
Ook kun je nog goedkoper uit zijn wanneer je kalkoenhart vervangt voor runderhart en lamsnieren vervangt voor de goedkopere geitennieren.
Dus ja, je kunt het zo duur maken als je wilt

Wil je parelhoen, konijnkarkas, kwartels of kwartelkarkas, hert, lama, exotisch vlees en lamshart voeren, zul je indd duurder uit zijn.
Maar als je dus goed oplet met wat je hoe vaak voert kun je best een duurder diersoort toevoegen en dan 1x per week of 1x per 2 weken voeren. Of bijvoorbeeld konijnkarkas en parelhoenkarkas afwisselen ipv kipkarkas.