Nee, alleen eendagskuikens zijn niet voldoende. Ze zijn sowieso te eenzijdig. Ik dacht ook altijd dat kuikens te weinig bot zouden bevatten (want pas geboren babykipjes), maar flin had een mooi tabelletje waaruit bleek dat de calcium-fosfor (of magnesium; mn hoofd is nog niet goed wakker) verhouding best op orde was. Maar daarbij blijven eendagskuikenstjes nog steeds eenzijdige voeding als dat de hoofdmoot is.
Ik zou op zoek gaan naar een ander mengmiddel (vis uit blik, kattenmelk, etc). Of een stapje teruggaan naar minder kvv en meer blik in het mengbakje. Het kan zijn dat hij gewoon wat meer tijd nodig heeft dan zn broer en zus. Terug naar brok zou ik niet doen; de kans is groot dat je hem dan nog moeilijker of helemaal niet meer op vers krijgt. Wat hij daar dan namelijk van zal leren is dat zolang hij maar mekkert en truttig doet, hij vanzelf wel brokjes krijgt. Katten zijn best slim namelijk.
Ik denk dat bovenstaande dingen (ander mengmiddel en/of terug in de kvv/blik-verhouding) hem meer aan het eten zullen krijgen, wellicht hebben meer mensen nog andere ideeen.
Ik wil een kat niet langer dan 24 uur laten vasten. En dan is er al het risico dat de eetlustprikkel minder is geworden. Verminderde eetlustprikkel mag je overigens wel met een kuikentje weer opwekken.
Katten mogen niet vasten, want dan krijgen ze snel een vette lever (fatty liver); lever-vervetting. Dikke katten (lever staat dan meer onder druk) hebben hier al kans op na 24 uur en gewone katten na 48 uur. Maar er zijn ook gewone katten die na 24 uur al verschijnselen zouden kunnen krijgen, vandaar dat ik het liefst 24 uur aanhou.