Een vraagje. In de verzamelplaats worden de topics gestart voor de bestellingen. Het zal nu wel aan mij liggen maar soms zie ik daar door de bomen geen bos meer. Is maar een gedachte..is het misschien niet handig om dit te verdelen in bv 3 stukken? bv Noord, Midden en Zuid?
Dat verdelen gaat 'm niet worden, om reden wat Freggel al aangeeft

De plaatsnaam/omgeving moet in de topictitel geplaatst worden en dat moet het geheel al een stuk overzichtelijk maken.
Mijn inziens is de grootste oorzaak van de onoverzichtelijkheid het feit dat er veel te veel irrelevante informatie in die topics wordt gepost waardoor de wel belangrijke informatie verzand.
Zo te zien wordt al met regelmaat het besteltopic en het vervoerstopic gescheiden, dus zie ik daar de onduidelijkheid niet zo van in.
Wel zie ik een negatieve ontwikkeling in het verschijnsel "inventarisatietopic" omdat een aantal mensen toch denken daar al een bestelling te hebben doorgegeven of dat ze daar een mededeling doen die eigenlijk in het besteltopic thuis zou horen.
Opent men een besteltopic, dan zou eigenlijk het inventarisatietopic weggehaald moeten worden. Maar als dat niet aangegeven wordt door de initiatiefnemer dan haal ik die niet weg, want grote bekken krijg ik hier al genoeg, dus houdt ik me aan mijn eigen regels en dat is dat een topic na 1 maand geen reacties zonder bericht wordt weggegooid.
Ook het feit dat mensen topics die niet meer relevant zijn niet afmelden zodat ik ze weg kan gooien speelt een rol. Veel topics blijven veel te lang staan omdat mij niet duidelijk is of er al besteld is, of er nog besteld gaat worden of dat de bestelling afgerond is enz. Om medewerking ten gunste van de overzichtelijkheid wordt al in de regels gevraagd, maar zoals al eerder vermeld is het slechts een handjevol mensen die daaraan meewerkt. Om mijn eigen leven het prettigst te houden gooi ik enkel weg (of verplaats) wat aangegeven wordt door TS, wat over de datum is of wat niet in deze afdeling thuishoort.
We hebben op dit moment een aantal basisregels voor het plaatsen van oproepen e.d. Een groot deel van de gebruikers houdt zich hier NIET aan. Dit veroorzaakt een groot deel van de onoverzichtelijkheid en ik ben geen werkeloze kleuterjuffrouw die de hele dag tijd heeft om al die topics door te spitten om vervolgens te moeten beslissen...laten staan of weg ermee.
Nog meer regels en verdelingen zal naar mijn mening de chaos alleen maar groter maken. Want ik zie het met gemak gebeuren dat iemand een besteltopic in alle landdelen zet, omdat er genoeg vlees beschikbaar is om door den lande te verdelen. Of als je op de grens van midden en zuid woont, dat je dan ook maar in 2 categoriën een topic opent, anders mis je misschien de helft van je lezers.
Op dit moment zien we dan ook geen reden om aanpassingen te doen in de Verzamelplaats. Als iedere gebruiker gewoon de regels/aanwijzigingen in acht zou nemen, dan zijn we al een heel eind verder