Print

Auteur Topic: honger  (gelezen 1955 keer)

Monique Barte

• *
Re: honger
« Reactie #15 Gepost op: 20 december 2004 om 01:37:23 »
Zo'n herkenbaar verhaal!!! Mijn katten zitten s'morgens ook te JANKEN dat ze honger hebben. En elke keer bij je op de bank springen en er weer vanaf en kopjes geven. Gek word je er van. Elke beweging naar de keuken is fout!!!! Als is het om een kop koffie te pakken. Ze rennen alle 7 met een idiote rotgang naar de keuken, onderweg struikel je een paar keer over een langsrennende kat en vervolgens vleien ze zich alemaal langs je benen met een hoop gejank. Gelukkig kan ik het negeren en loop ze gewoon voorbij. Als het echt te erg wordt, pak ik iets uit de koelkast (kaas, rundervlees, gekookt eitje) en versnipper het op de keukenvloer. Meestal is het dan over en wachten ze netjes op het bordje eten dat ze 's avonds krijgen. Maar ik snap je helemaal. Het is echt hoog irritant. Maar zo'n oude kat zou ik gewoon wat extra verwennen met wat meer vlees. Of 's ochtends en 's avonds wat geven. En wat kleine stukjes kip snijden voor tussendoor. Werkt hier ook goed. Als ze wat mauwerig zijn, krijgen ze een paar stukjes kip en dan blijft het een tijdje lekker rustig. Succes ermee.

Cat

« Reactie #16 Gepost op: 20 december 2004 om 11:16:07 »
Gelukkig herkenbaar gedrag dus.

Ik moet zeggen dat zijn gekrijs (want ik kan het echt geen miauwen meer noemen ;) een stuk minder is geworden overdag, sinds ik jullie advies om meer te geven heb opgevolgd.
Voor een hondenmens is het erg moeilijk om in te gaan op de eis van een dier....ik heb gewoon moeite met het feit dat als een kat krijst, hij daarvoor wordt beloond met eten! Maar goed, die principes heb ik dan maar overboord gegooid, met redelijk resultaat dus.

groetjes Cat

sylvia

• My favorite animal is steak
« Reactie #17 Gepost op: 20 december 2004 om 11:20:35 »
Gelukkig herkenbaar gedrag dus.

Ik moet zeggen dat zijn gekrijs (want ik kan het echt geen miauwen meer noemen ;) een stuk minder is geworden overdag, sinds ik jullie advies om meer te geven heb opgevolgd.
Voor een hondenmens is het erg moeilijk om in te gaan op de eis van een dier....ik heb gewoon moeite met het feit dat als een kat krijst, hij daarvoor wordt beloond met eten! Maar goed, die principes heb ik dan maar overboord gegooid, met redelijk resultaat dus.

groetjes Cat

Ja voor katten gelden andere regels  ;D

De ware kunst van converseren is niet alleen het zeggen van de juiste dingen op het juiste moment, maar ook het niet zeggen van de verkeerde dingen op het verleidelijke moment.

geer

• Weblog
« Reactie #18 Gepost op: 20 december 2004 om 11:24:00 »
Mijn katten zijn de enige hier die niet op gezette tijden eten krijgen...en die dus ook nooit jengelen om eten  8) Alleen soms, als Doris weer eens voetballend met een Champignon door het huis rent en Dap hard bezig is de broodzak open te trekken, dan weet ik dat het tijd wordt  ;D
« Laatst bewerkt op: 20 december 2004 om 11:24:31 door geer »

Lizzy

• Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #19 Gepost op: 20 december 2004 om 11:25:22 »
Ja, regel 1: een hond heeft een baas. Een kat heeft personeel ;D.

Ik ben overigens heel blij met dit topic. Ik was namelijk van plan mijn kat d'r nek om te draaien. Iedere morgen om een uur of half 6 vindt mevrouw het genoeg geweest, heeft ze honger, wil ze eten, gaat ze bovenaan de trap staan (voor de schuifdeur) en gaat ze heeeeeeel hard staan bleren. Het is NIET te geloven dat er ZOVEEL geluid uit zo'n klein lijfje kan komen. Het is eigenlijk ronduit schreeuwen.

En dit doet zij..... juist, sinds ze versvlees krijgt.

Ik vertik het trouwens om haar meer te gaan geven. Ze is nu al behoorlijk aan de stevige kant. Ze moet het er maar mee doen. En ik zal dan maar moeten leren leven met de pokke herrie die ze maakt >:(
« Laatst bewerkt op: 20 december 2004 om 11:28:13 door Lizzy »

Siamsa - Dalmatische Honden

Lizzy

« Reactie #20 Gepost op: 20 december 2004 om 11:29:20 »
Mmmm, bij nader inzien... misschien ga ik toch maar wat meer geven...... ik weet niet wat haar leven eerder verkort: een beetje meer eten of een keer een wurg-aanval ;D
« Laatst bewerkt op: 20 december 2004 om 11:29:34 door Lizzy »

sylvia

« Reactie #21 Gepost op: 20 december 2004 om 11:29:58 »
Misschien toch iets meer geven Liz, mijn katten hebben altijd meer kvv gegeten dan op de verpakking werd aanbevolen , zonder hier dik van te worden.
Wat ik wel merk is dat als ik zelf bereid eten geef wat ik echt in grote hompen geef (dat is heerlijk met katten die op vers zijn groot geworden draaien voor hompen vlees hun snorharen niet om) dat ze dan veel meer voldaan zijn.

De ware kunst van converseren is niet alleen het zeggen van de juiste dingen op het juiste moment, maar ook het niet zeggen van de verkeerde dingen op het verleidelijke moment.

sylvia

« Reactie #22 Gepost op: 20 december 2004 om 11:30:21 »
Mmmm, bij nader inzien... misschien ga ik toch maar wat meer geven...... ik weet niet wat haar leven eerder verkort: een beetje meer eten of een keer een wurg-aanval ;D
ik gok op optie nummer twee  ;D

Lizzy

« Reactie #23 Gepost op: 20 december 2004 om 11:32:33 »
Misschien toch iets meer geven Liz, mijn katten hebben altijd meer kvv gegeten dan op de verpakking werd aanbevolen , zonder hier dik van te worden.
Wat ik wel merk is dat als ik zelf bereid eten geef wat ik echt in grote hompen geef (dat is heerlijk met katten die op vers zijn groot geworden draaien voor hompen vlees hun snorharen niet om) dat ze dan veel meer voldaan zijn.

Ja, dat herken ik, dat van die grote hompen. Dat heb ik bij mijn honden gezien. En als ik een keer gemalen kalkoendij geef, dan hebben ze direct weer meer honger.

Maar goed, mijn kat is helaas groot geworden op brokjes. En voor grotere stukken vlees draait madammeke d'r snorharen wel om.... Het ettertje.

Ik ga dus maar gewoon wat meer geven..... (ik gok ook op nr. 2 ;D).

Lizzy

« Reactie #24 Gepost op: 20 december 2004 om 11:33:11 »
(zie je wel, PERSONEEL. U roept en wij draaien).

geer

• Weblog
« Reactie #25 Gepost op: 20 december 2004 om 11:37:33 »
Ik vind mijn katten maar lastig met zelf samenstellen. De kipfilet en het rundvlees worden door Doris wel in re-de-lijk grote stukken gegeten. Door Dap niet, die blieft het alleen fijngesneden... Orgaanvlees blieven de dames niet, daar wordt keurig omheen gegeten. Yoghurt, eitjes en aanverwante artikelen zijn vies...evenals grote stukken vis. Gemalen visjes met een ieniemienie beetje yoghurt en groente wordt opgegeten, mits ik de maaltijd erna oversla. Botjes zijn ook niet op te eten, hooguit om ergens achter de boekenkast te verstoppen tot ze gaan stinken.

Als ik de dames iets zelfgemaakts geef (paar keer per week probeer ik het  ;)), moet ik de dag erna een zoektocht door het huis doen om overal vieze ingedroogde stukjes vlees en gehakt te verzamelen....

Geef mij maar Carnibest  ;D

sylvia

« Reactie #26 Gepost op: 20 december 2004 om 11:43:31 »
Hier wordt alles gegeten wat ik in het bakje leg , tot aan dode muizen, caafies en parkietjes aan toe.

geer

• Weblog
« Reactie #27 Gepost op: 20 december 2004 om 11:44:59 »
Hier wordt alles gegeten wat ik in het bakje leg , tot aan dode muizen, caafies en parkietjes aan toe.

Nou...de katten eten hier in de badkuip in de badkamer. Op de een of andere manier is Guus nooit zo dolenthousiast wanneer hij 's ochtends vroeg gaat douchen en er ligt een ingeteerd eendagskuikentje hem aan te gluren vanuit de badkuip...

Gek he?!  ;D

sylvia

« Reactie #28 Gepost op: 20 december 2004 om 11:54:14 »
Nou...de katten eten hier in de badkuip in de badkamer. Op de een of andere manier is Guus nooit zo dolenthousiast wanneer hij 's ochtends vroeg gaat douchen en er ligt een ingeteerd eendagskuikentje hem aan te gluren vanuit de badkuip...

Gek he?!  ;D
Niks gewend die Guus van jou  ;D

Print

Barfplaats wordt gesponsord door