Zo'n herkenbaar verhaal!!! Mijn katten zitten s'morgens ook te JANKEN dat ze honger hebben. En elke keer bij je op de bank springen en er weer vanaf en kopjes geven. Gek word je er van. Elke beweging naar de keuken is fout!!!! Als is het om een kop koffie te pakken. Ze rennen alle 7 met een idiote rotgang naar de keuken, onderweg struikel je een paar keer over een langsrennende kat en vervolgens vleien ze zich alemaal langs je benen met een hoop gejank. Gelukkig kan ik het negeren en loop ze gewoon voorbij. Als het echt te erg wordt, pak ik iets uit de koelkast (kaas, rundervlees, gekookt eitje) en versnipper het op de keukenvloer. Meestal is het dan over en wachten ze netjes op het bordje eten dat ze 's avonds krijgen. Maar ik snap je helemaal. Het is echt hoog irritant. Maar zo'n oude kat zou ik gewoon wat extra verwennen met wat meer vlees. Of 's ochtends en 's avonds wat geven. En wat kleine stukjes kip snijden voor tussendoor. Werkt hier ook goed. Als ze wat mauwerig zijn, krijgen ze een paar stukjes kip en dan blijft het een tijdje lekker rustig. Succes ermee.