Hallo allemaal,
mijn naam is Marina en ook ik wil overstappen naar versvoer voor mijn katten. Ze zijn nu 2 maanden bij me in huis, heb ze uit het asiel en schijnen Britse Kortharen te zijn. Knoert is een forse kater en Kaatje is zijn zusje (waarschijnlijk) die de helft kleiner is. In het asiel zijn ze geschat op ongeveer 10 jaar oud.
Ze zijn begin december 2010 bij het asiel binnengekomen met alle symptomen van niesziekte en de afgelopen 2 maanden stak het niezen af en toe toch weer even de kop op. Lijkt me dus goed als ze iets meer weerstand gaan opbouwen (ik gebruik al homeopathische druppeltjes voor hen om de weerstand tegen niesziekte op te bouwen).
Ze komen niet buiten en zijn dus al senioren (alhoewel ze dat zelf af en toe niet zo inschatten

).
Tot nu toe krijgen ze samen in de ochtend en samen in de avond een zakje Felix senior. Verder staan er senior-brokjes voor ze waar ze van kunnen eten wanneer ze willen. En water, uiteraard

Overigens vinden ze van de Felix-zakjes vooral de gelei/saus erg lekker en blijven de brokjes zelf vaak schoongelikt liggen in de bakjes

Nu ben ik me via dit forum aan het verdiepen in het echte versvoer en heb nu (om te proberen) kant en klare barf-produkten besteld via internet (Caroba). Komen ergens deze week. Eerst maar eens kant-en-klaar proberen voordat ik met enthousiasme zelf ga malen en ze het niet lusten

Nu heb ik wat vragen:
1. Om hierop over te gaan, meng ik dan in eerste instantie de barf-produkten met Felix?
Gewoon, om ze te laten wennen (de nieuwe produkten zijn helemaal gemalen)
2. Hoe vaak per dag geven jullie eigenlijk natvoer (zeg maar)?
Ik heb al hoeveelheden zien staan bij deze prik, maar verdelen jullie dat over de dag of geef je het in 1 keer?
Voor mij is het even zoeken en hoop dat jullie me wat meer richting kunnen geven hierin. Heb nooit eerder katten gehad, maar ik voel wel dat vers eten beter voor de katten is dan die zakjes van Felix.....het zijn toch jagers.
Alvast enorm dankjewel!
Groetjes,
Marina