Print

Auteur Topic: Nieuwe barfer  (gelezen 878 keer)

*Flip*

• ff chillûh
Re: Nieuwe barfer
« Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2011 om 09:05:04 »
als ik nieuwe porties ga maken dan moet ik de kat ook niet laten proeven. Die heeft dan door dat er ook haas is, als hij dan 's avonds kip krijgt dan wordt dat niet gegeten. De dag van delen krijgt hij dus haas met lever, dat is lievelings ;D

swenny

• **
« Reactie #16 Gepost op: 18 januari 2011 om 10:47:03 »
Hier zijn ze inmiddels ook wat minder enthousiast. Zo had ik afgelopen zaterdag zelf kvv gemalen. Maar dat werd niet helemaal enthousiast ontvangen. Ja rockie kwam een stukje orgaanvlees eten wat ik over had. Maar verder....

Nu ben ik dan nog maar weer even verder gegaan om voor hem het gemalen kvv te mengen met blikvoer. Paar hapjes en klaar is meneertje.
Maar ik blijf gewoon doorgaan.

Wel merk ik dat ze meer haarballetjes (eerder prutjes) ophoesten. Gelukkig geen voer erbij dus.
GIsteren kregen ze nog de laatste kippenpoot en waarempel Rockie begon er wat aan te likken.

Ik zie nog wel even een aantal weken aan dus. De volhouder wint (hopelijk, en dat moet ik dan zijn  ;))

swenny

• **
« Reactie #17 Gepost op: 11 februari 2011 om 23:43:01 »
Inmiddels al weer wat weekjes verder en hoera! Ook de jongste telg is helemaal om.
Hij staat nu eigenlijk het hardst te mauwen als ik naar de keuken loop. Ongeacht of hij al net gegeten heeft of niet. Lijkt wel of hij er geen genoeg van kan krijgen.

Morgen maar weer naar slagerij west voor kippennekjes.

De oudste heeft pas ook zalmkop gekregen. Mensenkinderen wat zijn dat grote dingen zeg. Ik dacht alleen de kop te krijgen, nee het lijf met nog wat vlees eraan en de staart zat er ook bij. Bijna 900 gram per zalm"kop" haha. De jongste vind het maar niets. Maar wie weet dat hij binnenkort ook overstag gaat.

Mijn vriezer is helaas te klein, dus ik kan voor net 1,5 tot 2 weken voer invriezen, wil ik zelf ook nog een klein beetje plek overhouden om eten in te vriezen. Dus mocht mijn koel/vrieskast eens stuk gaan, ga ik zeker kijken voor eentje met veeeeeeel vriesruimte haha.

mirdj

• Max en Snoepie
« Reactie #18 Gepost op: 12 februari 2011 om 00:05:09 »
Fijn dat de jongste ook lekker mee doet.

Geloof mij, een vriezer met veel vriesruimte is ook al snel te klein  ;D

swenny

• **
« Reactie #19 Gepost op: 10 maart 2011 om 13:10:57 »
Beetje late reactie...

En inderdaad, vriesruimte heb je nooit genoeg.
Mijn vriezer ligt weer vol met spullen om te malen. Na een korte tijd is mijn vleesmolen wat stuk. En nee, niet de messen of wat dan ook, maar het onderste gedeelte waar je hem mee vastschroeft is stuk. Pfff....
Heb inmiddels een electrische vleesmolen besteld die hopelijk vandaag binnenkomt.
Gisteren nog van wat restjes gemalen orgaan en vleesbot en menuutje gemaakt. Tegenwoordig maal ik het spiervlees niet meer, maar snij het in stukjes, zodat ze toch lekker moeten knagen :D
Dus voor 3 dagen heb ik weer voer. En hopelijk komt de electrische vleesmolen straks binnen en kan ik lekker electrisch gaan malen :D

Knoert

• *
Nog een nieuwe met vragen ;-)
« Reactie #20 Gepost op: 13 maart 2011 om 10:12:47 »
Hallo allemaal,

mijn naam is Marina en ook ik wil overstappen naar versvoer voor mijn katten. Ze zijn nu 2 maanden bij me in huis, heb ze uit het asiel en schijnen Britse Kortharen te zijn. Knoert is een forse kater en Kaatje is zijn zusje (waarschijnlijk) die de helft kleiner is. In het asiel zijn ze geschat op ongeveer 10 jaar oud.
Ze zijn begin december 2010 bij het asiel binnengekomen met alle symptomen van niesziekte en de afgelopen 2 maanden stak het niezen af en toe toch weer even de kop op. Lijkt me dus goed als ze iets meer weerstand gaan opbouwen (ik gebruik al homeopathische druppeltjes voor hen om de weerstand tegen niesziekte op te bouwen).
Ze komen niet buiten en zijn dus al senioren (alhoewel ze dat zelf af en toe niet zo inschatten  ;)).
Tot nu toe krijgen ze samen in de ochtend en samen in de avond een zakje Felix senior. Verder staan er senior-brokjes voor ze waar ze van kunnen eten wanneer ze willen. En water, uiteraard  :biggrin2:
Overigens vinden ze van de Felix-zakjes vooral de gelei/saus erg lekker en blijven de brokjes zelf vaak schoongelikt liggen in de bakjes  ;)

Nu ben ik me via dit forum aan het verdiepen in het echte versvoer en heb nu (om te proberen) kant en klare barf-produkten besteld via internet (Caroba). Komen ergens deze week. Eerst maar eens kant-en-klaar proberen voordat ik met enthousiasme zelf ga malen en ze het niet lusten  ???
Nu heb ik wat vragen:
1.  Om hierop over te gaan, meng ik dan in eerste instantie de barf-produkten met Felix?
Gewoon, om ze te laten wennen (de nieuwe produkten zijn helemaal gemalen)
2.  Hoe vaak per dag geven jullie eigenlijk natvoer (zeg maar)?
Ik heb al hoeveelheden zien staan bij deze prik, maar verdelen jullie dat over de dag of geef je het in 1 keer?

Voor mij is het even zoeken en hoop dat jullie me wat meer richting kunnen geven hierin. Heb nooit eerder katten gehad, maar ik voel wel dat vers eten beter voor de katten is dan die zakjes van Felix.....het zijn toch jagers.
Alvast enorm dankjewel!
Groetjes,
Marina

Too

« Reactie #21 Gepost op: 13 maart 2011 om 10:36:35 »
Welkom Marina

Wat goed dat je de poezen vers wilt gaan voeren, overigens vind ik 10 nog helemaal geen senioren leeftijd.. ze zijn net puber-af  ;)

KVV [kompleet versvoer] is een hele goede stap, t kan best zijn dat ze wat tijd nodig hebben om te wennen aan eten zonder geur- en smaakstoffen -daar staat hun huidige voer bol van- maar er staan hier legio tips&tricks om weigerachtigen en twijfelaars over de streep te trekken.

Ik zou in eerste instantie de kvv [wat heb je trouwens allemaal in huis gehaald?] alleen overgieten met wat warm water,  aanbieden en áls ze t niet eten t maar even wegzetten voor de volgende ronde.
Vinden ze t weer niks dan meng je er wat van t zakjesspul door voor de bekende geur en smaak.
En niet onbelangrijk : haal de bak met brok gewoon weg, in de kvv zit wat ze nodig hebben

Mijn katten krijgen 2xdaags eten [ook toen ze nog brok aten], ze waren daar heel snel aan gewend

Knoert

• *
« Reactie #22 Gepost op: 13 maart 2011 om 17:22:55 »
Hallo en dankjewel voor je reactie!
Ik heb bij de genoemde webwinkel kant-en-klaar en voorverpakt versvoer gekocht, van alle smaken wat.
Kunnen we gaan uitproberen wat ze lekker vinden en wat vooral niet.
Wat is eigenlijk de reden dat je het met wat warm water overgiet?
En bewaren, loop je dan niet de kans dat er rare dingen mee gaat gebeuren? Het is toch vers vlees.... Nou ja, zal wel meevallen, zit maar een kleine 12 uur tussen telkens en ik neem aan dat het dan in de koelkast staat :-D
Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan vinden, nu eerst even de geleverde bestelling afwachten.
Nogmaals dank en groetjes,
Marina

Limpy

« Reactie #23 Gepost op: 13 maart 2011 om 18:10:56 »
Tussen de maaltijden door idd in de koelkast zetten en er een uurtje voor de volgende maaltijd weer uithalen, eten smaakt/verteerd beter op kamertemperatuur.
Warm water erover doen is om nieuwbakken verseters geleidelijker aan te laten wennen, zo lijkt het wat minder rauw, én warme prut ruikt bovendien ook heerlijk.

PS: welkom Marina!!
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

Knoert

• *
« Reactie #24 Gepost op: 14 maart 2011 om 06:56:20 »
Dankjewel voor de uitleg  :)
Groetjes,
Marina

Print

Barfplaats wordt gesponsord door