Hier ook een nieuwe barfer. Na 8 weken Carnibest brak vandaag de dag aan van de overgang naar Barf. De Carnibestperiode verliep verbluffend soepel. Lars en Lena, onze 8 jarige Cyperse broer en zus pikten de kvv vanaf dag 1 en in allerlei smaken. Ook de kleine barftestjes tussendoor: kippennekken, gemalen kippenkarkas, rundertartaat, kipfilet, piepkuikens, en orgaanvlees gingen er met genoegen in. Ze kijken bij elkaar af. Lena doet het betere scheur-en kauwwerk voor, en Lars laat zien dat er geen reden is om orgaanvlees te vrezen. Hoewel trots overheerste vond ik ze ergens ook ietsje
te gehoorzaam. Had ik nou honden of katten? Maar gemotiveerd door hun keurige gedrag rondom het eten van kvv (van br*k leken ze voorheen geen genoeg te krijgen. Ze schoven het na een aanloop van anderhalf uur zeuren helemaal hyper naar naar binnen), en alle andere voordelen die hier ook op barfplaats genoemd worden, wilde ik na 8 weken van overgang van br*k naar kvv zelf de menu's gaan samenstellen. Dus de materie bestudeerd, adressen gezocht en gevonden, daardoor afgelopen zaterdag door 3 provincies gereden, 13 kilo barfproducten ingekocht, verdeeld in porties van 100 gram, en een gevarieerd menu voor de eerste 4 weken bedacht en uitgeprint. En wat denk je op dag 1? Ze laten me er gewoon mee zitten....

.....you've got love them!!
Ik vermoed dat ik zelf schuld ben. Afgelopen zaterdag was het uiteraard grande buffet tijdens het verdelen van de porties. Ze hebben vanalles kunnen proeven en waren duidelijk onder de indruk. Wederom waarschijnlijk iet
te. Zondag werd het laatste avondmaal kvv al niet helemaal meer vertrouwd en half opgegeten. Het gemalen kippenkarkas was vanochtend goed voor een hap of 3 en hetzelfde met het runderspiervlees van vanavond. Het zal wel goed komen. Ik merk dat ze honger krijgen. Daar laten ze geen twijfel over bestaan. Ze zijn in ieder geval wel weer heerlijk eigenwijs.