Helemaal niets doen, vind ik ook weer zowat. Nu moet ik zeggen dat Sien op 1-jarige leeftijd nog een cocktail heeft gehad en Ot alleen kittenvaccinaties. Desondanks vind ik niets doen voor ze, teveel gokken. Ik moet ze nog steeds eens laten titeren en dan kijken of ze nog een prik met het eea nodig hebben. Ot en Sien komen niet meer buiten. Aan de ene kant dus minder risico, want ze komen niet direct in contact met andere katten (minder directe besmettingen met niesziekte of parvo), maar aan de andere kant ook weer meer risico, want ze bouwen dus ook geen natuurlijke weerstand op. Ot en Sien gaan niet naar pension oid en andere katten laten logeren doen we ook niet meer, dat vinden ze echt niet leuk.
Volgens mij kan je niet standaard in de zuidwesthoek laten titeren, maar het moet toch mogelijk zijn. Je zou een titerbepaling kunnen laten bestellen en uitvoeren door je vaste dokter, of je neemt hem eens mee naar Gent en laat het daar doen.
Parvo (kattenziekte) is iets dat je beter echt wel kan vermijden. Volwassen katten kunnen natuurlijk wel wat hebben, maar het blijft wel parvo en kittens gaan er niet voor niets dood aan.